coolqh

Alla inlägg under april 2009

Av Anna Eriksson - 30 april 2009 19:33

2006 brown/tobiano stallion for sale.


Please allow this page to load... it is A LOT of pics....... :-)




Av Anna Eriksson - 27 april 2009 21:16

Har laddat för ett långt inlägg om diverse tankar runt träningsfilosofier och för stora boots, samt lite annat smått och gott som hänt men ni får ursäkta mig ett tag till.

Min nacke har sagt upp sig...igen och jag känner mest för att strypa någon! Anders är iväg hela veckan och jobbar så jag får knapra i mig allehanda piller, bita ihop, jobba på och återkomma.


God natt!

Av Anna Eriksson - 25 april 2009 19:57

En bra artikel om hur man hanterar sitt föl, av Amy Gumz, Gumz Farms USA.

 http://www.gohorseshow.com/article/Categories/Breeding__Health/Handling_Your_Foal_by_Amy_Gumz/24239


Av Anna Eriksson - 24 april 2009 08:03

Gullmaj Smulpajs übersöta ungar "Twoface" och "Svarta Faran" fick smaka kött för första gången. Det var poppis...



Av Anna Eriksson - 16 april 2009 11:33

Dessi hade som vanligt kameran i högsta hugg under sitt besök på April showen i helgen! Synd bara att hon inte var där på lördagen då Nsba longe linen gick! Men hon tog iallfall ett gäng bilder på Britta mfl och här lägger jag ut några. Efter noga övervägande får jag vara med på några också.... *harkel*


Britta är som synes inte i bästa halterform men jag ville ändå vara med och få igång henne. Hon har ju aldrig varit hemifrån innan och det är lika bra att komma igång från början! Jag ska erkänna att träningen och haltermatchandet inte direkt har varit omfattande...Britta har helt enkelt varit en vanlig unghäst hemma och gått långa dagar i hagen med sina kompisar så resultatet var helt enkelt väldigt bra med tanke på lång päls och otränad, överbyggd kropp! Och framförallt resultatet i Longe Line, där hon faktiskt tävlade mot tvååringar varav den ena dessutom har vunnit NSBA Longe Line futurityt i Tyskland! En osedvanligt fin häst för den delen med mycket fina rörelser, jag gillade verkligen den hästen och nej, jag räknar inte med att slå den några fler gånger *fniss*

Hur det än är så smäller performancegrenarna lite högre hos mig och det är så roligt att det faktiskt finns en performancegren för våra ett och tvååringar! I longe line bedöms hästens exteriör och gångarter, och domarna tittar på om unghästens förutsättningar att bli en bra western pleasure, alternativt hunter under saddle häst. Uppenbarligen tyckte dom att Britta har möjligheter att bli en trevlig pleasurehäst och ingen är gladare än jag för det! :-)



Tusen tack Veronica och Carina för sällskapet och hjälpen!



Vill också passa på att gratulera vänner till mycket bra resultat!

Cattis och Roger (med den fantastiske "fete gule" som kan göra ALLT och den nye sanslöst vackre Mita Banjo!), Kicki (som tog 2-a och 3-e placeringarna med mig i Haltern), Nettan (samlar på championtitlar), Madde (som har en fantastisk häst i Loping Tigerzziple!) Veronica o Ulf, fam Stensbol (tack för mat o champagne!),  Lotta o Sven Åke (som har en superfin häst i min smak!) och ja... jag har säkert glömt flera men grattis till er också! :-) Nu är tävlingssäsongen igång!


Med Kid har jag fått för mig att jag ska träna trail nu också... vi får väl se om anfallet går över eller ej. Men omgiven av superduktiga trailryttare och tränare så är väl "risken" överhängande att vi leker lite plockepinn.... Duuuuuktig duuuktpojke, husse stoooooolt, iiiinte bocka med matte, duuuuuktig duuukt..... (ja jag vet, snart kommer dom vita tröjorna...)


Så, för att jag nu ska ha tid att träna på allt behöver jag verkligen SÄLJA några hästar. Jag har tre färgglada hästar här med fantastiska psyken och stora möjligheter att bli bra show hästar! Alla har också bra exteriör och stam för avel. Hemmet är mycket viktigt för mig, och till rätt personer är det bra villkor! Tipsa gärna era vänner om att dom finns! Men dom flyttar bara till bra hem med sund inställning och god hästhållning!


Nu kommer bilderna:

fotograf Desirée Jangelind http://www.jangelindsqh.se/


Av Anna Eriksson - 6 april 2009 20:21

Kan någon snälla se till att pappsegull får se bilderna på alla nordsvenskar nu när han inte har någon dator?!? :-)


Kram

Anna

Av Anna Eriksson - 3 april 2009 18:53

Vårt favorit ekipage...

Bilder som visar kärleken och vänskapen mellan en människa och hans arbetskamrat....



Av Anna Eriksson - 3 april 2009 18:51

Vi var på skogskörning härom helgen. Mycket fina och duktiga hästar!!! Överlåter till bilderna att berätta historien.

Deltagande hästar av allehandaraser, fjordingar, nordsvenskar, haflinger, nordis/dölehäst och ett fint halvblod!



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards