coolqh

Alla inlägg under juli 2007

Av Anna Eriksson - 31 juli 2007 21:07

...börjar ta form.


www.coolqh.com

Av Anna Eriksson - 31 juli 2007 12:24

Sista helgen i augusti (25-26) ska vi ha fest här på Mjöserud.


Det blir lite 30-års firande, tanken är väl kräftskiva men man får givetvis ta med sig annat om man hellre vill det, grill finns också!


Vi vill härmed bjuda alla vänner som känner sig hugade att dela en trevlig helg med oss! Vi hoppas på fint väder, så att vi kan sitta ute och de som vill kan ta sig ett dopp i sjön! Diverse övernattningsmöjligheter finns, men det är bra om vi vet vilka som vill sova över!


OBS. Man behöver inte ta med några presenter!


Välkomna!

Av Anna Eriksson - 30 juli 2007 19:22

....ser Kid ut som en ponny med gräsmage, för långa bakben och för kort hals!


Nåja, jag får ju ta på mig en del av det själv eftersom jag av känd anledning inte orkat träna honom.... och att han växer, ja det är inte mycket att göra något åt.


Får väl se det som tur för konkurrenterna i år...*S*


Dock är jag förundrad övr hur han kan röra sig så fantastiskt även att han ser ut som han gör för stunden och taskigt underlag! Vad månde det bliva...





Av Anna Eriksson - 29 juli 2007 18:01

Guud vilka raringar!!!


Jag har alltid sagt att jag vill ha en brindle färgad amerikansk bulldog tik, säkert färgad av det faktum att det finns en sådan som jag tycker väldigt mycket om....


Elsie, som för övrigt är en alldeles underbar tik själv, fick två sådana i kullen....Suck...*vill ha*


Bilderna är dåliga men jag var så till mig att det inte blev fler o bättre....


I övrigt har vi haft en trivsam dag, vi fick god middag hos Dennis och Ellinor *tack så mycket*


Väl hemma väntade Hanna som skulle få oljan på sin bil bytt, och hade varit vänlig nog att ta hand om vår förrymda Guinness som återigen lyckats öppna en låst ytterdörr och sedan rymt genom den minimala kattluckan! *morr* Dessutom hade hon plockat sten på hövallen! Tackar!


Jag tog mig i kragen och klädde på Kid och gav mig iväg på cykel. Utmärkt träning, rakt fram i trav på vägarna, jag på cykeln och Kid traskandes brevid! Kanonträning.


Så, idag har jag varit ganska duktig faktiskt.


Valpar:



Av Anna Eriksson - 29 juli 2007 17:54

11 smågrisar skulle flyttas från Sötåsens lantbruksskola och hem till Dennis och Ellinor och där förenas med sina 4 kompisar i gräset....

Jättesöta griskultingar, 50% vildsvin och det syntes!


Jag var bara tvungen att ta några bilder!


OBS: Att bära grisar i bakbenen är det bästa sättet, minst jobbigt för både gris och bärare. Grisarna slutar helt sonika att sprattla och hänger still tills dom blir nedsläppta!


Stolta bärare är Dennis H, Dennis W och Anders!



Av Anna Eriksson - 29 juli 2007 10:14

Ja, jag ahr haft en depperiod.

Jag ska försöka ta mig i kragen och komma upp ur deppet lite mer. Jag har fått ett nummer av min käraste homeopat Mona som nog kan hjälpa lite.


Iallafall, idag ska vi göra något som jag hoppas och misstänker kommer få mig att dra på smilbanden litegrann.


Vi ska hämta 15 smågrisar i lastbilen! Det är Dennis och Ellinors grisar och vi ska hjälpa till att köra hem dom! Vilket betyder att jag också får träffa valparna idag....


Så, kameran åker med och rapport kommer senare!

Dessutom ska jag faktiskt bjuda på fest....


Återkommer!


*Kram*

Av Anna Eriksson - 27 juli 2007 00:18

...."Det var ett tag sedan, hur är det med dig? Hälsa Tequila".....



Tequila FINNS INTE MER!!!



Hur... och när ska jag fatta det?


Alla tycker säkert att jag tar det så bra, men det gör jag inte. Jag mår så jävla dåligt. jag vill inte leva utan henne.


Vad ska jag göra????

Av Anna Eriksson - 25 juli 2007 09:18

Tja, finns inte så mycket att skriva.


Läget är..oförändrat.


Men jag har varit duktig jobbat en del med Kid, igår hade han sadel på sig för första gången. "Som om det skulle va nåt" såg han ut att tycka.

Ska betala in till clinicen idag.


Lina har jag försökt hålla igång lite också. Hon måste ju ha lite kondis när hon åker till Walle på reiningträningen! Har beslutat att nu är lika god tid som någon att köra in henne, så jag har fixat fram däcket och svängeln men nu hittar jag inte mina draglinor. Någon synsk person som jag säga mig vart dom ligger???

Har insett att jag nog måste köpa mig en ordentlig sele till henne. Med baksele och allt. Men dom är ju inte billiga... får kolla eBay!




Åh.... Dennis och Elinor (www.nordicbulls.se) har fått sina valpar nu.... Det blev nästan som vi förutspådde (läs:hoppades) 2 hanar och 3 tikar. Två brindlefärgade tikar med vitt bröst..... Stora och rejäla var dom också! Dennis sa till Anders att det var farligt att släppa dit mig nu, men se det spelar ingen roll för jag ska se underverken! Anders ska dit i veckan och träna Guinness....

På ett sätt hade det varit bättre med fem hanar för då hade jag inte behövt tänka på den saken, men nu.... *suck* Ja...vi får väl se hur det blir.



Jag missade just postbilen som tutade, han hade ett paket med showkläder med sig till mig. Hoppas dom passar. Faktiskt inte från eBay denna gången, utan från en tjej som slutar med hästeriet.



Ska hämta mamma o pappa vid tåget om en stund. De beslöt sig för att de hade långtråkigt och reste hit. Trevligt! Bara dom vet att jag inte är så uppåt, men det gör dom nog...

Anders är i Sölvesborg med lastbilen och hjälper Dessi o Peter att flytta. Peter har ju skadat sin hand nu också! Jag länkar till Dessis blogg förresten. Till hemsidorna länkar jag från min hemsida sen när den är klar, satt o skickade material till den hela dagen igår.....


Nähä.... det känns mest som jag rabblar upp saker i denna bloggen utan känsla. Men bättre det än inget antar jag...


Nåja, ha en bra dag.


Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards