coolqh

Alla inlägg under april 2007

Av Anna Eriksson - 29 april 2007 21:05

Nettan på Peterson Quarterhorses, Folkabo har skickat en ny bild på min pärla Lina! Nettan håller i repet och Maria Andersson fotade!


Tusen tack Nettan o Maria!!!


Av Anna Eriksson - 29 april 2007 14:40

Maken till svår häst att "fånga på kort".... Han har så otroligt mycket utstrålning och power denna hingståring att jag sällan sett på maken, men av någon anledning kan jag inte fånga den på bild...*muttrar*


Nåja, här är i alla fall några nya kort på Bosse, som ju även är TILL SALU!


Om du söker en häst med mycket looks och stor potential så ska du definitivt komma och titta på denna unge herre... lita inte på bilderna...;-)

Priset är satt till 60 000 kr, men är diskuterbart till rätt hem eftersom jag har för många hingstar och varken platsen, eller tiden som jag tycker han är värd! Jag får ångest över att inte kunna visa honom i halterklasserna framöver, men jag kan inte dela på mig och jag har ju Kid i samma åldersklass....  Bosse är mycket trevlig att hantera och jobba med, och han rör sig som en prins! Dessutom har han en hel del cowsense, vilket filmsnuttarna jag förhoppningsvis snart kan lägga ut visar! ;-) Eller hur Veronica.... *S*

Nåja, håll till godo!


Bilderna är tagna av Veronica Sunde



Av Anna Eriksson - 28 april 2007 17:55

Stort Grattis till helgens framgångar på NRHA Spring Break i Åstorp!!!


Waldemar Wass och Topsail Tivio till seger i NRHA Open på 71,5 score ritt, och sedan seger i SRHA Any Bit Any Age med en finfin score på 73!!!


Pelle Petersson och Poco Nifty Man till seger i NRHA Rookie Pro på scoren 69,5! Samt 4-plac i NRHA Open och 4-plac i NRHA Limited Open!

Pelle har ju även Doc O Lina i träning för tillfället!


Diana Rehn-ÅstrandFlaschbergs Melody är också värda en stor grattiskram för segern i SRHA Youth med en 70 scores runda!

Vilka reiners vi känner!!!! :-D


Under en bild på Walle o Taylor (Topsail Tivio)



Av Anna Eriksson - 27 april 2007 10:38

...nytt att förtälja....

Igår var vi och hälsade på våra goda vänner Waldemar Wass och Karin Persson på deras nya gård! Jag var lite orolig att dom hade bosatt sig mitt på slätten i Vara men se det hade dom inte. Dom bor på en underbar gård, med egen skog och egna vallar, kanonfint! Dom har gjort jättemycket med gården, och det blir hur fint som helst! Det är roligt att komm till ett ställe där hästarna alltid ser ut som att dom ska åka på show! Välgroomade och fina, varenda en tom ute i hagen. Hagarna var rena och välmockade, ja allt utrstrålade ordning och reda! Väldigt proffisionellt, trots att det är en enda stor byggarbetsplats just nu! Ridhus och stallbygge i full färd, roligt!


Vi tog några öl och gick huse-gårds-mark syn tillsammans med tre väldigt spralliga hundar! Guinness och Karins rottis Oden lekte så det stod härliga till, med Tequila i hasorna som den sedvanliga polisen. Det var väldigt kul att se dom, och roligt att det gick så bra, över förväntan! Synd bara att jag inte hade kamera med mig så jag kunde föreviga det hela!


Vi planerade också lite inför säsongen! Karin o Walle har köpt en buss som ska omvandlas till hästbuss. Detta kan Anders hjälpa till med då han jobbat i många år med att konstruera dessa bussar för Volvo! Det bestämdes att bussen ska vara klar i sommar så att vi kan kuska ner  till EM i Kreuth i samlad tropp med Anders vid ratten! Mitt första EM, det ska bli jättekul! Vi ska också skaffa buss är det tänkt, men vill hitta den rätta. Gör vi inte det nu så får det bli en lastbil sålänge, vi har en på G.


I övrigt bor vi nu i ett uppbrott! Flyttlådor o sopsäckar o SKIT överallt! Bilen brakade igen i morse när jag skulle köra Anders till tåget! Han fick slänga sig på en obesiktigad motorcykel och kajka ner, lämnades mig billös igen, utan hundmat! Nu börjar det kännas som att otursförföljelsen har med stället att göra... Trenden kommer inte att brytas förrän vi har flyttat härifrån! Skönt att iallafall se ett ljus längst bort i tunneln....

Tur iallafall att man har vänner som Veronica o Nettan, som hjälper en när man hamnar i knipa! Tusen tack!!!



Av Anna Eriksson - 21 april 2007 14:23

Här kommer lite utlovade hundbilder!

Dom föreställer givetvis mina ständiga vapendragare Tequila (Trans Am's Amanda) 12 år och Guinness (Paradis Blyte's Fantastic) 6 mån.

Bilderna är tagna av mig och Veronica Sunde.

Om nån undrar vad Guinness gör med vattenslangen så är det hans stora fascination här i livet, vattenslangar, och de samlas noggrant i trädgården så att han kan hålla koll på när det kommer vatten ur änden...för det är ju såååå kul!!! Tru att han snart ska få en egen sjö! :-D

Även en härlig bild på Guinness som lite yngre, fjäskandes för en sovande Smulan i sängen....


Av Anna Eriksson - 17 april 2007 22:37

Idag var jag och hälsade på min älskade Lina hos Pelle o Nettan i Folkabo, där hon står på igångsättning! Jag har inga träningsmöjligheter där vi bor nu, och står inför en gigantisk flytt! Och Lina behövde komma igång NU!

Efter många om och men så tog jag äntligen beslutet att köra dit henne. Dels kändes det lite jobbigt, då jag egentligen väldigt gärna ville göra jobbet själv, och dels är jag lite petig med hur jag vill att hästarna rids och tränas, såklart. Sen inte minst, är Lina min hjärtehäst och jag ska inte sticka under stol med att jag hade skaplig separationsångest när jag lämnade henne där... Jag var i det närmaste beredd att lasta på min häst och åka hem med henne igen! Tur jag inte gjorde det!


Jag är väldigt nöjd med Pelles sätt att sätta igång Lina, och hans träning med henne! Jag var lite nervös att det skulle bli fel, då Lina är en ganska speciell häst, och ganska känslig. Jag är glad att säga att jag efter idag vet att det var helt rätt att lämna Lina i Pelle o Nettans försorg.


Pelle har ett mjukt och fint sätt att rida, lagom hård när det behövs och tar igenom de protester som ändå kan komma (det är ju Mac's dotter!) men ändå på ett lugnt sätt och med all det release som behövs på en känslig häst! Han stressar inte med något utan låter hästen själv hitta sin balans och därmed hamna i form av sig själv, utan att man behöver dra ihop den! Pelle rider, som jag gillar, med mycket ben och säte, och mindre hand.

Han hade jobbat mycket med smidighet och styrbarhet, samt att få Lina att acceptera drivningen framåt. Hennes idé om att ridas är annars helst att stå still.... En i grunden trevlig egenskap hos en häst då det är betydligt enklare att lära in stop osv.


Jag satt upp på Lina en liten stund för att känna på henne, och det är väldigt lätt att känna på en unghäst hur den är riden, så det var bra att jag gjorde det! Vad jag mer kände var att jag inte har ridit på alldeles för länge, och det man tappar först är definitivt styrkan i benen! :-S Det får bli ändring på det å det snaraste efter flytten!


Det var iallafall en underbar känsla att sitta på Lina igen och känna att det är min Lina som är tillbaka.... efter en period förra sommaren av unghäst då gamle Mac lyste igenom lite väl mycket....;-)


Det är också en underbar känsla att lämna henne där och veta att hennes träning framskrider i rätt takt, utan för mycket stress och press, så att hon är med hela tiden i både kropp och själ... Jag tror nämligen att resultaten kan komma minst lika snabbt på det sättet.


Det är också en underbar känsla att ha bestämt sig för att INTE sälja henne..... ha ha ha


Eftersom jag bara strular till det när jag vill lägga in text mellan bilderna (!) så skriver jag först vad de innehåller....



Först är det jag som ser helskum ut på min häst, och Pelle som ser ännu skummare ut brevid! he he he


...och sedan en bild på Doc O Lina och Pelle Petersson, PQH


...och sist är det ett bevis på att Lina är en utomordentlig barnhäst....

Tack för hjälpen Pelle och Nettan!!!

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards