coolqh

Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna Eriksson - 19 oktober 2009 16:27

Det knallar liksom på som vanligt.

Anders har förstås fyllt år men hans present har inte kommit än!

Marika har också fyllt, grattis grattis och vi längtar tills ni kommer hit! Nina har varit här en sväng och det var mycket trevlig, som alltid, även om vi låg mer eller mindre sjuka halva tiden allihop! Sånt är livet.


Funderade på vad jag skulle blogga om men det känns som allt sägs på Facebook nuförtiden *S* Man blir till och med facebook-vän med avelshingstar....drar lite på smilbanden när man får en vänförfrågan från Potential Career liksom! haha Men kul är det och vilken källa till nya kontakter och för att hålla kontakten med gamla!

Senast härom dagen fick jag en ny facebook vän som jag "träffade" via Congress Live stream -chatten. Är det inte fantastiskt?! Congress chatten är ju i sig en skojig företeelse. Igår pratade jag med en fransk uppfödare som frågade runt efter Halter hingst att ta hem till Europa, vilket var lite roligt då jag själv spanar lite efter något kul att seminera Cluanna med framöver.... nu kanske det hamnar en i Frankrike då. Hur skulle jag fått reda på det i förväg liksom? *S*

Nähäpp...nu börjar det en 3 y/o pleasure klass på Congress, måste switcha tillbaka till "rätt" fönster!


På återhörande mina vänner. Ni får titta på en jätterolig bild på mig och Kid i regnet istället *S*


 


Av Anna Eriksson - 8 oktober 2009 18:14

Letar du efter en tävlingshäst med kapacitet att nå den absoluta toppen? Isåfall ska du inte låta detta tillfälle gå dig förbi!


Iota Be Elegant är såld men hennes son är till salu! Old Gold Revolution är en enormt talangfull 2-åring, mycket vacker och väldigt snäll. Han är försiktigt inriden och tränad men hans talang och potential har redan tagit honom till en 4-e placering i en Futurityklass med 24 startande. Han har varit på ett fåtal tävlingar men han är inte hårt tränad. Han reds in i somras av en 17-årig novice amateur ryttare som gjort ett strålande jobb med honom! Han älskar att bli riden och gör alltid sitt bästa.


Han har aldrig varit sjuk eller skadad, är aldrig behandlad för någonting och ägs av en veterinär.  

Det finns flertal videos på denna mycket fina valack att se. Just nu erbjuds ett oslagbart pris på denna häst. Nästa karantän på Nedpoint startar den 16-e oktober och om han finns med där kan köparen spara mycket pengar då säljaren erbjuder sig att betala transporten dit! Detta utöver det fantastiska priset!

Dock gäller det naturligtvis att agera snabbt, om man vill hinna med att röntga osv innan! Om DU är intresserad, tveka inte att höra av dig NU för mer information! Stammen samt en bild kan ni se på hemsidan under Till Salu!


Säljaren till denna häst är mycket seriös och mån om sitt rykte. Han har goda referenser från tidigare köpare bland annat här i Sverige! Maila på coolqh@telia.com eller ring på 0702-800115 om du är seriöst intresserad av denna guldklimp!




Av Anna Eriksson - 7 oktober 2009 12:15

Så var sista tävlingen på grevagården (?) avklarad....

Det var väldigt trevligt att vara "hemma", jag kommer ha mycket svårt att "vänja mig av" med Greva!


Iallfall, det var som vanligt en trevlig tävling, om än lite tunnsått med hästar -särskilt fläckiga sådana med tanke på att det var paintarnas championat!


Med mig hade jag bara Britta eftersom Kid vilar men utöver det var det flera clinicdeltagare på plats som jag ville vara behjälpliga vid behov så det kändes rätt okej!

Britta brukar ju tajma in sina växtperioder till tävlingarna och så även denna gången *harkel* Hon som varit så jämn och fin under hela sommaren, ja...ni ser ju själva :-) Inte mycket att göra åt det dock! Jag mycket nöjd med hur hon skötte sig inne på haltern! Hon var lugn och uppmärksam och lät mig korrigera och sätta upp henne så bra jag kunde, det får ju bli lite av en kompromiss när bakdelen är en decimeter högre än fram och man liksom inte riktigt vet var man ska göra av de där långa bakskankerna! Risken är att de hamnar för långt bak så hästen ser ut som en sågbock, eller för långt in under magen och gör om ens pålle till en cirkusget... Iallfall fick jag dom där jag ville ha dom på ett ungefär och jag var mycket glad över en 1:a placering från Mr Bill Englund (som för övrigt varit president i AQHA och är invald i Am Quarter Horse Hall of Fame)! Birgit Bayer satte oss som 2:a.

    



Dessi gjorde sin tävlingsdebut i dessa sammanhangen denna helg och visade upp lilla Debbie i SPB Yearling Mares Halter. Både Debbie och Dessi skötte sig exemplariskt och såg fantastiska ut! Jag är helimpad av Dessis "förstagångs bandning" men så är hon ju hårfrissa också :-) Måste bara inflika att den vrålsnygga kavajen har hon köpt av mig! hehe

  



Lite senare på dagen var det dags för Longe Line klasserna. Tyvärr inga startande i paintklassen (jag har ju ingen kvar att visa där) och det kan jag ju tycka är lite trist. Fram för fler startande i LL, det är ju en preformanceklass för unghästarna och som har ganska hög status i resten av världen!!!

Vid detta laget hade jag en sprängande huvudvärk, var konstant kissnödig och ville mest hem ska jag erkänna. Jag trivdes inte alls i min showoutfit som var utvald av den enkla anledningen att det var det enda jag fick på mig! Suck... inte kul när man ser ut som en padda! Jag var iallfall hyggligt nöjd med bandningen av Britta även om jag borde kortat manen ytterligare.

    


Jag hade anmält till Allbreeds LL och NSBA Open med Britta. I sista sekunden övertalade jag Kicki att ställa upp i Allbreeds också. Britta skötte sig hyggligt i allbreedsklassen som dömdes av Birgit Mayer och där vann vi, men jag kände ganska tydligt att vi hade tröttnat lite både två. Kickis häst April lajade mest i allbreedsen och själv var jag lite nervös att jag skulle bli diskad när jag stod och hojtade till Kicki under hennes longering! *fniss*

Iallafall, vi avböjde uppvärmingstiden innan nsba klasserna och fick dom att slå ihop open och non pro och köra klass i klass, för vid detta laget var tjejerna ganska färdiga kände vi. En uppvärmningsklass var precis vad April behövde för sedan gick hon och Kicki in i NSBA'n och gjorde skitbra ifrån sig! Britta lackade helt ur och bestämde sig för att det skulle gå undan. Hon visste att efter galopperna så är man klar så hon tog helt sonika över och gick ett snabbt steg i skritt, ett i trav och sedan rätt in i galoppen, stanna o vände! Några vackra gångarter kunde vi se oss i stjärnorna efter!  Haha.... så är det med unghästar! April visade upp sina vackra gångarter så fint så det blev Kicki som stod som segrare, och med den äran! NSBA'n dömdes av Mr Englund.

Med facit i hand skulle jag förmodligen struntat i Allbreedsklassen men Kicki hade säkert vunnit ändå och samtidigt vill man ju gärna ställa upp när det nu anordnas så många LL klasser!

  



STORT GRATTIS KICKI OCH APRIL!!!

  

 

 

 

Bilderna är tagna av Hanna Sivers!

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards