coolqh

Alla inlägg under juli 2010

Av Anna Eriksson - 31 juli 2010 18:16

Vi sålde ju lilla Diwa förra sommaren eftersom vi vill avveckla paintdelen i vår avel lite grann (vilket iof går...sådär   ). Men när så hennes ägare var tvungen att sälja henne nu i sommar kände jag att jag ville försöka hjälpa till eftersom jag gärna ser att Diwa hamnar i bra händer och se, jag tipsade en tjej som letat länge efter RÄTT häst. Och hon köpte Diwa! Till vår stora lycka ska tilläggas för titta bara på dessa bilder! Det värmer ett hästsäljarhjärta....


Dom fantastiska bilderna är tagna av Jane Hagström och detta är bara ett litet urval av dom fina bilderna hon tog. Vi vill gärna framföra ett stort varmt grattis till Diwa för att ha fått ett sådant fint hem och till Malin för att ha köpt en sådan fin häst!   


          

Av Anna Eriksson - 30 juli 2010 22:16

Ok. Jag vet att jag är konstig. men dom här låtarna är viktiga för mig. Jag hörde dom ofta när jag var liten, tack vare min pappa, och dessa med flera låtar har lagt grunden för vad jag lyssnar på för musik nu, jazz, blues, country och rock. Så gilla eller inte, detta är för min PAPPA , Stig Eriksson, som är världens bästa!




Detta är "våra" versioner... plus en bonusversion av "smoke gets in your eyes" med Brian Ferry!




Jackie DeShannon - "When you walk in the room"

 




The Platters - "Smoke gets in your eyes"

 




Brian Ferry (mycket fin saxofon -lyssna på denna pappa!):




Av Anna Eriksson - 30 juli 2010 16:02

  Om bara vädret kan återgå till högsommar igen  så ska vi fixa en video och nya bilder på Axel men idag fick han iallafall ny frisyr! Så nu ser han ut som en riktig pleasurehäst!   Om än en skitig en! Han är i desperat behov av ett BAD!


Före:

  


Efter:

        


Det ska jämnas till lite och ev kortas någon centimeter till men, Jepp -Jag är NÖJD!    

Av Anna Eriksson - 28 juli 2010 19:42

Återkommer med ett mer substansiellt inlägg vid ett senare tillfälle.

Kattungar och några föl sålänge.




                                            

Av Anna Eriksson - 25 juli 2010 12:21

Vi har MArika och Jonas här och igår fick vi efterlängtat besök av pappa och faster Berit! Mycket trevligt, vi käkade grillad bison, färskpotatis i ugn, vitlökssmör, sallad med fetaost, nyplockade smörstekta kantareller, baguette och till efterrätt en fantastisk gluten och laktosfri blåbärspaj i ny tappning a'la Marika. Mycket intressant men framför allt GOTT!


Faster Berit hade full kontroll på getingjakt, flugdödande och disk och pappa fick hälsa på hästarna dom var mycket intresserade av den roliga rullatorn.


Det var en kort resumé, närmast sörjande kan inspektera bilder i albumet nedan (klicka på det så kommer du dit)



Av Anna Eriksson - 18 juli 2010 15:55

Charlie Chaplin och hans häst?


  




Såhär intresserade var dom av våran trailbana efter en stund.... 


  


Å en liten film (det ska vara musik till men audioswappen på youtube har beslutat sig för att lägga ner dagen till ära och jag orkar inte bry mig. Ni får tänka musiken i huvudet -det ska vara "when the saints go marchin in"   )

 

Av Anna Eriksson - 17 juli 2010 16:53

Kajsa:

1 dag gammal




9 dagar 

  



2 veckor

   



5 veckor



10 veckor

 



12 veckor (dålig bild men när en Kajsa sover, då sover hon....)

  

  

    

Av Anna Eriksson - 17 juli 2010 16:49

Notera Claudia som tar sig en slurk från Sessan sådär i smyg. Undrar om det är därför hon är så tjock, hon dubbeldiar i smyg?!   


Samarbete åt alla håll och kanter.... 


 

Lika som bär.... 


  

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards