coolqh

Alla inlägg under mars 2007

Av Anna Eriksson - 30 mars 2007 13:54

Tog en svängom i stohagen... Rofyllt är namnet. Bara undrar varför dom envisas med att hänga i leran, när dom ha flera hektar att vara på! Lermonster är det! Nåja, Lisa växer om magen för fullt, hon är så vacker.... Ska bli kul att se hennes föl nästa år vad jag nu väljer för hingst! Fattas några i stoflocken... men nya bilder kommer när den är komplett! ;-)Överst har vi Bettan som kliar sig på sin favoritpinne!Sedan är det Bettan och Lina-systerkärlek!Lisa, rund och välrullad! Har tagit sin plats i flocken och i familjen på sitt milda sätt...Min vackra Sessan...vad funderar du på?

Av Anna Eriksson - 26 mars 2007 20:22

...börjar det ringa nu, kul! Utomlandsifrån också... en spekulant på Lina i Holland och ett par i Danmanrk. Och förhoppningsvis har jag sålt en kompis häst till Norge idag! Skönt att det rör lite på sig.... och jag tog mig i kragen och fotade Lina idag som jag har lovat spekulanterna...bättre sent än aldrig! Idag tog jag itu med Bosse också. Andra gången han gör något, och första longeringen! På ett stort fält också, spännande... ;-) Det gick bra, han stollade sig som sig bör i början och sedan gick han som ett ljus! Tränade lite fotförflyttning också vilket gick kanon! En fin häst Bosse, hoppas att han hittar ett gott hem snart, med någon som har mycket tid för honom! Han är lite "unghästig" i kroppen för tillfället, han slår nog inte Sillen i haltern... men det gör ingenting, Sillen och Nettan förtjänar att vinna! Hoppas att dom gör det! :-)Så, lite bilder på min pärla, Lina. Håll till godo! (man ser ju vad hon tyckte själv om fotosession...*gäsp*)

Av Anna Eriksson - 22 mars 2007 19:51

...ja det gör det på Cool Quarterhorses.Igår tog jag med mig Emil och åkte bort till Folkabo igen för lite träning, fika och badning av Nettans Sillen.Trevligt som vanligt, och Emil blir finare för varje gång! Underhalsen finns kvar, men det ser bättre ut och sakta men säkert byts den ut mot en överlinje...;-) Jag är övertygad om att det blir bra när det blir klart!Träningsmässigt är Emil superduktig! Han flyttar fötterna precis som jag vill, centimetervis... *peppar peppar* kanske man ska tillägga.... Jag måste bara hitta något godis han gillar så jag kan få fram hans näsa lite också, sen får det bli som det blir. Sköter han sig i ringen som han gör på träning kan jag inte kräva mer av honom! Jag måste verkligen sätta lite fart på träningen av Bosse dock, jag blir lite stressad när jag ser vilket jobb Nettan har gjort med Sillen! Fasen vinner inte Sillen så beror det inte på att han inte är tränad iallafall! Snarare på att han är född så sent på året isåfall, men man ska nog inte räkna bort honom! Jag blir inte förvånad om han klår alla dom andra i haltern, den lille biten. Men så är han ju en wiescamp också! ;-) Om han gör det så finns det iallafall ingen som förtjänar det mer än Nettan det är ett som är säkert! Tja, finns inte så mycket mer att berätta nu....Folk börjar ringa om lektioner och att lämna hästar i träning, kul! Jag hoppas att det löser sig med allt snart så jag kan börja JOBBA ordentligt igen! Jag saknar det!Nya hemsidan är på G... Och Petra o Peter jobbar hårt på min nya logga! Det första jag har sett är fantastiskt bra, precis som den ser ut i mitt huvud! Jag väntar spänt på slutresultatet! Och tackar mina vänner för att dom är just det, mina vänner....Tack för att ni finns....

Av Anna Eriksson - 19 mars 2007 19:51

Emil ja.... jag har funderat mycket på honom idag. Jag vet inte, ibland är det som att han söker min uppmärksamhet, telepatiskt på något sätt. Det är en mycket speciell häst, Emil. Svårt att förklara.... På ett sätt är han väldigt lik de andra hingstarna jag har haft, iallafall de som varit MINA, som tillhört mig i själ och hjärta. ...och som JAG tillhört lika mycket!Jag tror att Emil är en sån... eller så är det på grund av sättet han kom till denna världen, och att jag var där. Jag var den första människa som tog i honom, till och med innan han var född! Det var jag som knödde in hela min arm i stackars Muffin, och kände att han låg fel därinne.... Usch, jag vet inte varför dessa minnen kommer tillbaka nu helt plötsligt? Emil har en mycket stark personlighet. Precis som min älskade Skippen hade... och min underbara saknade Frej.... och Winsir, som alltid kommer att vara "min" i hjärtat.... Dessa underbara hingstar jag har haft lyckan att känna och älska... och som lärt mig SÅ mycket! Nu är det Emils tur! Jag känner att han kommer att lära mig en hel del han också. Det är jag tacksam för! Undrar varför jag alltid får tag i hästar med så mycket personlighet? Kanske blir dom sådana hos mig? Jag har alltid tyckt att man ska låta varje häst utveckla sin personlighet, sin egen individ. Jag klarar inte av att stöpa alla hästar i samma form, som många tränare gör. Att låta dom gå igenom ett "program", samma program varje gång, oavsett vad det är för häst... Rätt eller fel, mitt sätt är rätt för mig iallafall.Nåja, vi får väl se vart det bär med Emil. Jag ser iallafall storhet i hans ögon! Han må vara sen, och inget särskilt för någon annan, men jag tror att han kommer att slå alla med häpnad! Jag vill passa på att tacka Veronica, Andreas och Ulrika som bidrog till att jag nu har Emil hos mig! Och, inte minst stolta, vackra Muffin.... På bilderna; Emil som liten får nappflaskan av Ulrika, och så en bild på hans vackra mor, MS Tuff Ant "Muffin" *RIP*

Av Anna Eriksson - 17 mars 2007 10:23

Mitt första inlägg, och mitt första misstag! Skrev en lååång text o gick till att ladda upp bilder... så hela texten försvann!Ok, kort då... denna blogg är tänkt som en dagbok för företaget, Cool Quarterhorses, och ska förhoppningsvis gå att länka till från nya hemsidan! Tills vidare ligger den gamla layouten kvar, www.coolqh.com men så snart "Uffe" får tillbaka sin dator så skall den nya versionen börja jobbas på! Tack till "Uffe" och Petra Leyonberg för det! Jag kan samtidigt passa på att tack Petra Holm för all hjälp med hemsidan fram till nu! Jag vet att det är mycket att göra och kan inte fortsätta lägga de timmarna på dig, som det tar att jobba med detta!Nåja, jag hade beskrivit gårdagen i det förra inlägget som försvann.... Vi lastade iallafall in pojkarna (Emil o Bosse) i transporten och åkte till Folkabo för en dag av halterträning hos goda vänner Pelle o Nettan, Petersson Quarterhorses!Det var mkt trevligt och inspirerande! Dock orkar jag inte beskriva alltihop igen så jag kan bara säga att pojkarna skötte sig fint och håll till godo med några bilder av kass kvalité! ;-)Palominon är såklart "Emil" (Tuffer Than Anything hingst född-04)Nederst har vi lille "Bosse" (Coolduino hingst född-06) och i bakgrunden Nettan och "Sillen" (Silent Coviction hingst fööd-06)Tack Pelle o Nettan för en underbar dag och en God middag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards