coolqh

Alla inlägg under juni 2010

Av Anna Eriksson - 30 juni 2010 07:01


Orkade inte sortera så jag gjorde ett nytt album helt enkelt. Tyvärr ser jag att bildkvalitén blev mkt sämre när jag sparar bilderna i kameran i mindre format! jag får nog gå tillbaka till stora bilder och minska ner i datorn istället, inget kul när dom blir såhär gryniga   Nåja, det var inte optimalt att filma och fota lunchtid en stekhet dag med alla blinningar o skit men Britta var en duktig och tålmodig tjejja. Me love that girl   


Av Anna Eriksson - 29 juni 2010 18:21




Försökte mig på ett litet filmprojekt, det gick väl sådär men give a newbie some slack. Och det gäller för övrigt en sommarfet 2-åring direkt från betet samt en sambo som inte är helt van att filma, också     Weeell det kommer flera och bättre videos efter hand. Vet inte varför kvalitén inte blir lika bra som på datorn, om någon har några tips ang det eller hur man får med en låt "lagligt" så tala gärna om! För jag fattar inte riktigt det.....   

Tog en del bra bilder men orkar inte redigera o ha mig nu så ni får hålla till godo med videon för nu. Vi har trevligt besök och ska äta grillad bisonoxe nu.  Nam nam    


Av Anna Eriksson - 28 juni 2010 09:49

Ja det gäller både mig o Britta med den lilla fördelen för Britta att hon är fullt frisk. Själv går jag som en kärring som gjort på sig emellanåt och då är det inte så lätt att komma i form men sålänge man kan stå still i mitten och dylikt går det ju an! Nåja, Britta har några överflödskilon som ska bort (och vem f*n har inte det?) men hon rör sig ändå så fint att man blir tårögd (till skillnad mot matte då)!   



Hoppas kunna ordna en första enklare video på henne de närmsta dagarna. Ska också försöka få uppladdat lite bilder på kattungarna! Har fem stycken som är leveransklara nu (snart 14 veckor), blandade färger. En röd, en blå, en helgrå tigrerad samt två gråtigrerade med vita tassar, nos etc. Bilder kommer....



Här några bilder som Hanna tog på Britta härom dagen i väntan på film.  Tackar! 


      



Av Anna Eriksson - 26 juni 2010 19:00

Ja jag vet en dag för sent men ändå!


  

Av Anna Eriksson - 23 juni 2010 10:51

Var ute en sväng i hagen och myste lite, och titta vad jag såg på vägen! En absolut kopia av FLUFF!!!   Kan detta vara pappan till kattungarna??? Han är fantastisk, han får gärna bo här! I LOVE HIM!

  



Hade min ständige sidekick Bonsai Godzilla med mig förstås, som synes på många av bilderna -kolla noga så ser ni ett litet Bonsai huvud sticka upp i nåt hörn både här och där på bilderna   


  



O kolla in färgen som kommer fram under fölpälsen på Kajsa!!! Fy f**n vad snyggt alltså, en riktigt mörk leverfux!!! Häftigt!!!


  



Håll till godo med lite morgonmysiga föl som roar sig med diverse bergsklättring och dylikt! Samt en vacker röd FLUFF! Ha en bra dag.


                    


Av Anna Eriksson - 18 juni 2010 11:02

 


  Till alla medlemmar i NSBA-S!
Vi är i dag mest synliga på nsbas hemsida och i tidningen Stallmagasinet.
Vi från styrelsen tycker att det är dax att vi frågar dig som medlem om dina åsikter om hur vi bäst ska synas.
Naturligtvis finns vi med som Länk på mångas hemsidor, bland annat hos SQHA, SPHA med flera. Men vad tycker du - vart ska vi synas mer eller kanske bättre?
Du får mer än gärna höra av dig till oss i styrelsen, allt för att göra NSBA-S bättre.
Tack för din medverkan
STYRELSEN

 

 

Kom igen nu, fram med era idéer och önskemål för NSBA-Scandinavia!

 

 

Cool Quarter Horses sponsrar i år det nya spännande priset, Horse of The Year -ALL AROUND!

För att erövra detta pris måste hästen deltaga i minst 2 grenar (men gärna fler) och den får ha flera ryttare. Den häst som tjänat ihop mest prispengar (exkl added money) vinner!

  


Av Anna Eriksson - 17 juni 2010 11:27

Som jag har letat efter bilder på denna hingst! Och vips dyker det upp ett videoklipp från när han anländer till Claibourne Farm i USA 1950!!! Extas!


Nasrullah är en av de hästar jag alltid tittar efter i blodslinjerna bakom fullbloden. Han, hans far Nearco och hans söner och döttrar har varit mycket viktiga för dagens hunterhästar och ligger bakom flera av dom bästa i  mitt tycke. jag kan se varför. Titta och njut... (hittar tyvärr ingen kod att lägga in den direkt)


http://link.brightcove.com/services/player/bcpid13320747001?bctid=89522948001


Av Anna Eriksson - 16 juni 2010 10:16

Kolla in detta. Finns inga ord, men skönare bröllop har jag fan aldrig sett!  Garvar ihjäl mig!!!   



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards