coolqh

Alla inlägg under januari 2011

Av Anna Eriksson - 29 januari 2011 12:05

Först, alla kamerakunniga -VARFÖR blir mina bilder plötsligt gryniga???   

Har jag kommit åt nån inställning eller är det kameran som blivt gammal? Det kan väl inte bara vara det dåliga dagsljuset??? HJÄLP!


Sedan undrar jag bara vad damerna pysslar med här nedan?

          


                   


Full rulle var det iallafall på damerna! Skönt att se!!!


Bonusbilder, vad tycker ni om den här snygga färgsättningen? Mackan vet vad hon passar i för katt-accessoarer minsann! Rätt färger ska det vara!

  


Katter på bus...

   

       

Vackra Clara!                                            
                 ...och lite fölmage


Slutligen, trevlig helg!

  

Av Anna Eriksson - 29 januari 2011 12:02

Jäkla Skatteverket! Fullständigt opålitliga!   

Jag har letat överallt på ägorna efter ridhuset dom utlovar mig på årets företags-registreringsbevis.... men ingenstans hittar jag det!


Skatteverket, VART ÄR MITT RIDHUS????


  

Av Anna Eriksson - 24 januari 2011 17:07

     

Jag har adopterat en elefant! Lilla Ishanga, drygt ett år gammal som bor i Kenya, på ett barnhem för föräldralösa elefanter och noshörningar. Ett alldeles underbart ställe, The David Sheldrick Wildlife Trust


Ishanga räddades 1 år gammal, den 17 november 2010 och kom till hemmet av samma anledning som så många andra föräldralösa elefanter, hennes mamma blev skjuten av tjuvskyttar för hennes elfenbens skull...  Hon var i väldigt dåligt skick, utsvulten och uttorkad och väldigt rädd. Räddningsteamet räddade henne i sista stund, rakt ur klorna på ett lejon! Ishanga var lamslagen av skräck när hennes räddare lastade henne på en jeep och sedan på ett flygplan som tog henne till Nairobi Nursery... (klickbara bilder)


        


I väntan på flygplanet...

      


Ishanga lastas på planet...

  


Ishanga fick vård, men var i början mycket rädd för allt och alla, och utom sig av sorg efter sin mamma.... Men skötarna vårdade henne och fanns hos henne dygnet runt...Hon fick dropp och mat och kärlek och man skötte om hennes sår... Man ser på bilderna hur smal och uttorkad hon var, liten....  

                 


I början stod hon bara med huvudet i hörnet...


...men efter ett tag blev hon lite piggare och gladare och fick träffa sina nya kompisar som alla tog emot henne med kärlek och värme! Elefanter är sådana...

                


Numera är Ishanga den glupskaste elefantungen på hela barnhemmet och dessutom känd för att hitta på upptåg tillsammans med sina bästisar Naisula och Kitirua. Senast blev dom skrämda av ett vårtsvin och orsakade stor oreda i lägret när dom, med Ishanga i täten trumpetande flydde i panik! Ishanga är fortfarande alldeles för tunn och precis som många av sina vänner sörjer hon fortfarande sin familj och lider av svåra mardrömmar om nätterna. Men elefantskötarna finns alltid vid hennes sida, till och med sover med henne och dom tror att hon med tiden ska må bättre och kunna leva ett lyckligt liv, så småningom i frihet igen. Även om många av dom fria vuxna elefanterna kommer tillbaka till lägret av egen fri vilja och hälsar på, många av dom har ett livslångt förhållande med sina skötare och kommer självmant tillbaka för att hälsa på, visa upp sina ungar eller när dom behöver vård! Mycket mycket kloka djur.... Nu har jag gett mig den på att kunna åka och hälsa på Ishanga i Kenya någon dag, men tills dess får jag nöja mig med att få rapporter och bilder om hennes liv varje månad.



  


ISHANGA, världens vackraste elefant    


Du kan också adoptera en elefantunge, eller en noshörning baby! Gå in på hemsidan och titta på profilerna på alla individerna och se vilken du vill vara fadder åt.

DET KOSTAR BARA $50 OM ÅRET!!!!!

 

 

Nedan de senaste bilderna på Ishanga, den 28/12 när hon får tröst av skötaren Adan efter att ha blivit skrämd av vårtsvinet!

  


Ishanga och Turwel tröstar varandra lite också :-)

  

Av Anna Eriksson - 7 januari 2011 17:16

Nytt år, nya möjligheter!   Och snö, snö i mängder.....

Imorrn ska Anders upp på taken o skotta! Lika spännande varje gång.... Men i år ska han visst köpa nån säkerhetssele...


Imorrn åker Claudia och man kan säga att hästantalet drastiskt har minskat här, vilket känns bra! Dom bästa avelsstona är kvar och jag hoppas verkligen kunna betäcka dom alla i år, åtminsone två...Cluanna får ju sin fölis så sent på säsongen men magkänslan säger att den kommer vara väl värd väntan!



Nedan lite bonusbilder från i morse, på dom älskade damerna!


Mackan och Claudia undersöker räddningsbåren som jag släpar ut foder på. Den tycker dom alltid är lika rolig av någon anledning...Favoriten är att jaga den när jag drar runt den i hagen!



Fux med bläs ligan.... Luisa och Cluanna, klädsamt runda om magen :-)



  Mackan och Luisa i ett exakt likadant steg. Synd man inte fick den bilden i en annan vinkel!



    

Fux med bläsligan igen...Cluanna och Luisa!

  

Av Anna Eriksson - 7 januari 2011 17:07

...ja bortsett från Cluannas kommande föl som blir dubbelregistrerat så kommer det inte att finnas några paintar här snart! Claudia, den lilla prinsessan, är såld till Conny & Marie Nilsson och Clara kommer att åka hem till sin ägare Carina.... Vi får väl se hur länge det håller i sig, avsaknaden av paintar alltså   


Lite bilder på Clara och Claudia...(såhär glad blir man när man fått stå inne lite extra på morgonen o fått fötterna pedikerade!)

           


(klickbara bilder)


              

Av Anna Eriksson - 7 januari 2011 17:04

...är numera vår gyllende macka sedan Sessan flyttade! Och hon älskar sitt jobb!!! Hon älskar mat också, vilket börjar synas lite för mycket ..... Men avelsston ska vara runda och goa   

  


(klickbara bilder)


                    

Av Anna Eriksson - 7 januari 2011 17:01

...en arab i hagen??? Cluanna fick snöspel och for runt som den värsta utställningsarab i hagen! Ta det lugnt darling, tänk på den dyrbara lasten i magen   Nåja, det är ju kul att se att dom är pigga *harkel:


  


(klickbara bilder)


                            

Av Anna Eriksson - 7 januari 2011 16:55

Jag var beredd att släppa ifrån mig Luisa innan årsskiftet då vi haft för många hästar för att jag ska orka med och det knappast varit någon skjuss på hästmarkanden det senaste..... men plötsligt lossnade det och jag fick ta ett annat stort beslut istället -att sälja Britta..... Så nu har Britta åkt till sitt nya hem och vi önskar henne och hennes nya matte all lycka och framgång! I samma veva har vi sålt lilla Claudia och då finns det egentligen ingen anledning att släppa ifrån sig detta fantastiska sto längre! Så nu får hon stanna här och vi ser fram emot fler fantastiska avkommor då hon inte på lång väg fått visa vad hon kan producera ännu! Kanske kravlar jag mig upp på henne också framöver *harkel*


Vackra Hint Sugar Luisa (klickbara bilder)


                  

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards