coolqh

Alla inlägg under juli 2009

Av Anna Eriksson - 17 juli 2009 18:08

Ja inte är det lätt att fota hästar när man är själv, så det får ju bli lite som det blir... här är dock några dagsfärska bilder på Kidden, som haft sommarlov ett tag nu pga familjeangelägenheter och skador (jag drog ju axeln ur led....igen!) därav den lilla karaktäristiska kulmagen :-) Som tur var försvinner den rätt snabbt när han börjar jobba (tänk om det vore så lätt för matte....)



Bilderna är av varierande kvalite´ men håll till godo iallfall.




Gently Touchn Ground, 2006 brown quarterhorse gelding by Justa Tad Rad (Radical Rodder)





Av Anna Eriksson - 14 juli 2009 21:43

Husse säger att matte har för många katter så vi måste flytta! ;-)



Vi två bustroll som är födda den 11 mars, Twoface är en sköldpaddsfärgad tjej och Svarta Faran en svart kille.


ras: Bustroll

e: okänd u: Gullmaj Smulpaj



Vi är båda världens charmigaste men har helt olika personligheter! Twoface är den mer självständiga och lite större medans Svarta Faran helst vill sitta på mattes axeln hela dagen! Vi är båda födda på landet och så vill vi bo, där vi kan få vara ute men ändå få en massa kel och gos! Vi skulle bli jättebra stallkatter säger matte och vi är vana vid hästar, stora hundar och andra katter.



Vi flyttar gärna tillsammans men kan dela på oss sålänge vi får varaktiga och kärleksfulla hem! Vi kostar en trisslott tassen för matte säger att det är otur om vi är gratis.




Om du är intresserad av någon av oss, eller båda, tveka inte att höra av dig till våran matte. Hon är snäll! :)



/Twoface och Svarta Faran

coolqh@telia.com



Av Anna Eriksson - 14 juli 2009 21:42

...bilden är tagen genom fönstret på låååångt håll. Han står i hagen utanför köksfönstret varje dag, stor och ståtlig...



Av Anna Eriksson - 14 juli 2009 21:41

...och en katt bland hermelinerna..... eller var det en bulldog bland katterna?



Av Anna Eriksson - 14 juli 2009 15:22

....idag åkte Sessan...

Nej, jag har inte sålt henne. Det har jag redan provat och upptäckt att det går inte. Ja alltså, att få henne såld går uppenbarligen, vem vill INTE ha en sådan underbar ängel som Sessan liksom. Men JAG kan inte förmå mig att sälja henne, denna underbara varelse. Har funderat hit och dit på vad jag ska hitta på med henne då hon ju inte riktigt "passar in" i avelsarbetet här (fast sannerligen på alla andra sätt!!!). Hon är ett litet reining/cow sto och vi avlar gångartshästar...

Även om hennes föl alltid är dom första att säljas :-)



Nåja, lösningen kom till mig via Eliza! Tack så mycket för det. Så nu är hon utleasad till en tjej som avlar med reining/cow inriktning, tävlar med framgång och som dessutom har en trevlig Wiescamphingst! Sessan som får sååå fina avkommor med wiescamplinjer, kan det bli bättre? Tillräckligt nära är hon för att jag ska kunna hälsa på henne också!


Jag hoppas att Cecilia får en underbar avkomma efter Sessan nästa år!

Lycka Till!!!




Just nu har jag således fyra väldigt vilsna själar i stohagen då ljuset i deras liv, Sessan har åkt, OCH med de nästkommande två matronorna i ordningen Cluanna och Luisa iväg tillfälligt...snacka om tilt i menageriet! Mackan, Clara, Britta och Lotta far fram och tillbaka som tättingar och gapar efter sina kompisar/ledare.... stackarna! Clara borde tänka på att hon är dräktig och ta det lite piano men hon vill liksom inte höra på det örat nu...:-S Hoppas dom står ut tills imorgon iallfall, då kommer Cluanna och Luisa hem...



Tinos Princess Bar aka Sessan (hur gör man ett hjärta?)


*


Vi kommer ha clinic här i slutet på juli/början på augusti. Datum lite osäkert än men två dagar blir det med inriktning Halter och Longe Line. En eller två platser finns kvar på denna clinic...Maila intresse till coolqh@telia.com  Det kommer antingen bli en eftermiddag och en förmiddag med övernattning alternativt en heldag, beroende lite på antalet deltagare. 

Av Anna Eriksson - 13 juli 2009 18:53

Undeniably Cool Jet

2008 (16/6) APHA red roan sabino/overo stallion for sale

Deluxe Western Pleasure and stud prospect!

by APHA leading sire David Frost and DQHA leading sire Undeniably Hint daughter. 



*lots of pics* ! Pleasa allow this page some time to load!!!




Fick ju passa på mellan skurarna att ta lite nya bilder! Dock är Axel en svår häst att fota för så fort solen skiner reflekteras ljuset och han ser helt vit ut! Det är han inte.... men håll till godo.





Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards