coolqh

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna Eriksson - 28 juni 2011 17:50

...fick vi då Martin och Linnéa från Dalarna hälsade på och övernattade hos oss på väg till High Chaparall! Med sig hade dom Ricky, appaloosa valacken vi sålde till Martin 2009 samt sin härliga vovve Rocky. Det var fantastiskt roligt att se Ricky igen och underbart att han har ett så bra hem hos Martin och Linnéa!


Martin och Ricky rider bland annat tornerspel och tävlar dessutom framgångsrikt i Pole Bending och Barrel Race! En och annan långritt med övernattning under bar himmel har dom hunnit med också, ett DRÖMLIV för en häst som Ricky!


Älskar när det blir så rätt när man säljer en häst. Har lyckats rätt bra med det i dom flesta fall om jag får säga det själv och det känns underbart!!!


Så, här bjuder jag på en bildbomb! 


Fina Ricky!


 

Husse leker karate?


  

Husse o hans häst...

  Ska vi åka snart???



                              

Av Anna Eriksson - 24 juni 2011 15:22

önskar vi alla vänner, kunder och klienter!


Ima Prime Time (fotograf Nina Lönedal)

       

Av Anna Eriksson - 13 juni 2011 18:21

 

Linnéa och Axel har varit ute och tävlat och jag har äntligen fått rapportering! Jag menar, dom kom ju hem igår liksom....  

I alla fall så är det som vanligt fantastiskt roligt att höra hur det går för våra uppfödningar! Axel skötte sig med bravur trots skrämmande banderoller och tält och allt vad det var vilket är mycket trevligt att höra! Jag är så glad att Linnéa trivs med silverprinsen och han med henne! Det värmer verkligen ett uppfödarhjärta! 

 


Resultaten från HeWR's tävling i Flisa, Norge är som följer:

1:a plac Western Horsemanship W&T

1:a plac Showmanship

2:a plac Western Pleasure W&T

2:a plac Western Pleasure open

2:a plac Western Horsemanship open


   

Priser......               ...priser...           
    ...och priser!


Rödblå ska dom vara i Norge, rosetterna! 



Framförallt, för en liten buse som inte ens fyllt 3 år (för det gör han om tre dagar!) att gå fint och avslappnat i railwork och horsemanship med vändningar och volter och ryggningar tycker jag är fantastiskt! Bra jobbat LINNÈA!!!


Ett superfint ekipage och team som jag har allt förtroende för kommer fortsätta göra bra ifrån sig i framtiden!

 

 Bilderna har jag rakt av snott från Linnéas facebook och jag tror att det är hennes pojkvän som har tagit dom (?)


         

Av Anna Eriksson - 9 juni 2011 09:15

I förra veckan gick Greva Garden Show av stapeln, 2xAQHA, 2xAPHA samt NSBA.

Primus avkommor glänste så jag måste skryta lite över dom här!


Chips Choco Lad (Open/Am AQHA champion, EM champion jr Trail) och Maria Sander placeringar:

1+1 AQHA Sr Trail

2+2 AQHA Am Trail

1+3 AQHA Sr Western Pleasure

1+2 AQHA Am Western Pleasure

1+2 AQHA Am Western Horsemanship


Pure Prime Chocolate och Moa Nyman placeringar:

1st NSBA Non pro Western Riding

3rd NSBA Non pro Western Pleasure

2+2 AQHA Open westernriding

5+7 AQHA Green Trail

6+7 AQHA Green Western Pleasure

1+1  AQHA Youth Trail

1st SQHA Breeders Jackpot Western Pleasure 
2nd SQHA Breeders Jackpot Trail


Fantastiskt bra! Stort Grattis säger vi!


 Moa Nyman/Pure Prime Chocolate, Eliza Söderkvist/Gators Casa Nova och Linn Andersson/What A Sprightly Boy 


Superrroligt att se att NSBA klasserna nu börjar fyllas! Fler och fler inser hur mycket fördelar det finns med att tävla NSBA, pengarna går tillbaka till de tävlande och man tävlar om många roliga priser och awards! Nästa tävling där NSBA klasser anordnas blir Uppland Summer Paint Show på Jälla, Uppsala den 3 juli. Proppen hittar ni på www.spha.se eller här http://www.spha.se/rwdx/files/Uppland-Summer-Paint-Show-2011-3.pdf 

Själv försöker undertecknad att jobba på den nya hemsidan för NSBA som kommer ut SNART!!! Håll utkik!



Primus kan titulera sig stolt far på många sätt! I slutet av maj föddes ett stoföl hos Maria Sander, undan det fantastiska stoet High Priced Toy och därmed helsyskon till flera mycket fina hästar med Chips Choco Lad i topp! Grattis Mia till denna bedårande lilla sockertopp! Hon kommer med all säkerhet följa i sina syskons hovspår och bli en stjärna!

       

Den stolta fadern :)

            

                


Cluanna kollades och fick grönt ljus av veterinären så nu är hon under betäckning -håll tummarna att det tar sig! Om allt går efter planering så kommer vi att fölvaka i ett halvår nästa år! Japp. Bra planerat Eriksson!

Snacka om sleep deprivation deluxe!



    

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards