coolqh

Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Lite tacksamhet är på sin plats!

Av Anna Eriksson - 10 september 2008 14:51

Alla har vi problem och svårigheter i livet, saker som vi oroar oss för dag ut och dag in. det är väldigt lätt att glömma vad vi HAR! Vad vi faktiskt bör känna tacksamhet för!

Vad känner du tacksamhet för?



Jag har massor av saker!


-En underbar familj,mina föräldrar, syskon, syskonbarn, världens bästa sambo och hans barn!

-Ett gäng härliga och personliga husdjur som ser till att en dag aldrig är en annan lik, hundar och katter som alltid är trofasta!

-Att jag fick leva med en underbar vän som Tequila,min älskade schäfertik somdog förra sommaren, i många långa underbara år!

-Hästarna, dessa underbara individer som jag ser bara jag slänger ett öga ut genomfönstret -vad vore livet utan hästar???

-Vår drömgård som jag ärligt talat fortfarande inte vet riktigt hur det gick till att vi blev ägare av! (kan tillägga att jag känner stor tacksamhet i förväg för ridhuset, stenmjölet i hagarna, det nya stallet med dom nya hästarna i,det helrenoverade huset, för att inte tala om den nya fina bilen och den stora lyxiga transporten!!! *ler*)

-Jag är tacksam för alla människor som kommer i min väg! Särskilt de bra nya ägarna till djur som jag tycker om och önskar långa lyckliga liv, men även de mer "besvärliga" personer som jag inte alls känner mig på samma våglängd med men som alla ger mig lärorika och nyttiga erfarenheter som jag har användning av sen i livet!

-soliga härliga dagar

-massvis av gula kantareller

-goda vänner


...finns ju massor av saker! Skulle man lista allt man har att vara tacksam för får man ju skriva i flera dagar!



Vad är du tacksam för? Är glaset halvfullt eller halvtomt???



Kram på er!


*BIG SMILE*

 
 
Frump

Frump

10 september 2008 20:09

HALVFULLT!

Jag är jäkligt tacksam över att ha er som vänner.

Puss och Stor Kram, från mig och missarna!

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

katarina

10 september 2008 23:17

Ja Anna. Så sant så, det finns alltid mycket att visa tacksamhet för!Jag går själv i ungefär samma tankegångar. Det är lätt att glömma av bara när livet ger en käftsmällar. Viktigt då att vända tanken och skicka en tacksam tanke till allt man har att glädjas åt!

Många solskenskramar

 
Ingen bild

Thina

11 september 2008 13:51

Du glömde tacksamhet för regnet som ger geggan i hagarna som gör att man sliter apa med att få hästen ren (eller hunden)som gör att man får ont i ryggen så man med gott samvete lägga sej i soffan o pilla sej i naveln. KRAM

 
Ellen

Ellen

12 september 2008 15:58

Kloka, kloka tankar ang praktikanter.

Men du.. Säg till den dagen du väl letar.

//Ellen, tidigare praktikant på hos Lina på Tricornranch som älskar praktiklivet!

http://ellensch.blogg.se

 
Ingen bild

Veronica

12 september 2008 18:14

ja du vet ju vem som hoppar längst fram i kön när du skall anställa ;o)
Hoppas allt är bra! jag saknar dig!!!

 
Barbro

Barbro

12 september 2008 20:21

Jag är tacksam för att jag kan känna tacksamhet mot andra.

http://www.hastbacken.zoomin.se

 
Ingen bild

Gunnel utmanar!

15 september 2008 13:57

Du har fått en liten utmaning hos mig, ingen stor grej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards