coolqh

Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Härliga höst

Av Anna Eriksson - 20 september 2008 17:44

...är ord jag aldrig yttrat i hela mitt liv!

I normala fall brukar jag ha ångest redan i augusti för den kommande vintern! Hösten,som egentligen är en vacker och mild årstid har jag aldrig kunnat njuta av eftersom den kommer direkt före vintern!

Men i år är det annorlunda. Det känns i luften på något sätt. I år kan jag njuta av den faktiskt värmande höstsolen, alla de vackra färgerna som faktiskt fortfarande är övervägande gröna! Gräset växer ju så det knakar,Anders klippte just gräsmattan i shorts! Jag var nere i paddocken och plockade sten medans jag väntade på att Kid skulle muffla i sig sitt lucern i stallet. Samtidigt passade jag på att planera hur ridhuset kommer att ligga, vart vägen runt den nya ridbanan ska gå och hur jag ska placera den nya rundkorallen. Kom på att jag njöt av höstluften, solen och det faktum att man kan arbeta både sig själv och hästar utan att svimma av värmeslag eller bränna sig som ett vändstekt ägg i solen!

Återigen kom jag på att jag har mycket att vara så tacksam för. Jag till och med tackade för varenda sten jag tog upp och slängde iväg! Det kändes helt rätt, för när jag tänker efter är jag tacksam för varenda sten på den här gården, även om jag måste om placera dom lite :-) En ganska angenäm känsla!



Unghästarna har påbörjat sin hösttermin. Kid är fortfarande en dröm att jobba med. Willy har fått påbörja sitt förberedande arbete inför inridningen. Nu tänker jag inte dra ut på det längre. Nu är det dags. Eller ja, snart iallfall, han är i en växtfas just nu och ser verkligen ut som tre hästar.... tittar man på knäna blir han gigantisk,så det får helt enkelt ta sin tid och hända i hans takt.


Nu ska jag bara jaga rätt på den där hästtandläkaren jag brukar använda mig av. Jag tror att jag har bott i en ny del av landet varenda gång jag har haft honom ute! Men han är så bra så det är det värt! Blir ju inte sämre av att han är leg veterinär, hästkiropraktor och sadelexpert också!


Vill tipsa om lite nya salu hästar också!

Ett gäng riktigt fina pleasure/hunter/halterstammade ston i olika åldrar. Jag har lagt ut lite kort information om dom på hemsidan,mer kommer! Det är ett riktigt bra tillfälle för den/dom som vill hålla på med pleasure och/eller hunteravel! Mycket bra priser till rätt hem!


Har ni märkt att det händer grejer på hemsidan?! Det är moi som är i farten!!! *stolt* Lite (*harkel*) har jag kvar att lära men ändå.... Kolla gärna in bilderna på några av dom tidigare träningshästarna och bilder på sålda och förmedlade hästar. kanske hittar du nån du känner?! ;-)


HöstKramar på er!


Ps/ Grattis på födelsedagen syster yster! :-D

 
 
Frump

Frump

20 september 2008 19:31

Jag älskar hösten, alla måsten om att vara brun, benen nyrakade, tånaglar målade... allt sånt försvinner(lyxproblem!).
Tända ljus på kvällen och bara mysa, härligt!
Och luften blir så härlig att andas in.

Kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

22 september 2008 09:39

Hej Anna.
Om jag är ledig när hästtandläkaren kommer skulle jag vilja komma med Trixie, om det är ok för dig.
kramar Katarina och Trixie

 
Karin

Karin

22 september 2008 21:26

Vem kan denna sadelexpert och kiropraktor vara?! Du får gärna tipsa mig på mail: karin.andersdotter@telia.com

o du...sadeln sitter som en smäck på lilltjejen! Tack för all hjälp!

Mvh
Karin o Nikkie

http://www.nordsvenskbrukshast.se

 
Ingen bild

Anna

23 september 2008 15:37

Gud vad skönt att höra att älsklingssadeln passar och kommert ill användning!Sadel/tand/kiropraktor/veterinär experten heter Per Martin Andrén! :-)

Katarina, jag hör av mig om detta!

Kramar

 
Ingen bild

Mika:)

27 september 2008 17:43

Hoppas att ni får kul med Frumpan i helgen :) Saknar er! Puss Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards