coolqh

Direktlänk till inlägg 24 december 2008

Julefrid....

Av Anna Eriksson - 24 december 2008 10:51

Igår var det dagen före julafton... Ni som läst bloggen kanske vet hur den avlöpte för ett år sedan? Anders och jag hade planerat allting in i minsta detalj. Vi skulle mysa och pynta, laga den utvalda julmaten och göra julgodis i lugn och ro på kvällen, smutta glögg och sedan spela Bingo Lotto! Jo jag vet, men vi tyckte det kunde vara lite småmysigt med Bingo Lotto en enda gång om året, uppesittarkväll och allt och man kan ju faktiskt vinna! Men, givetvis "sket det sig" som man säger och Anders fick sitta på Skara djursjukhus med Dixie hela eftermiddagen, kvällen och halva natten då Dixan behövde akut operation i halsen! Jag satt själv med dom plötsligt übertråkiga bingolotterna, utan mat, julgodis eller myspys för fem öre. Men det blev ganska bra till slut iallfall och det viktigaste är ju ändå att Dixan mådde bra!



Så, iallfall hade vi givetvis tänkt följa planerna i år iallfall! Med det tillägg att vi skulle fixa julgran också!

Hur tror ni att det gick?`


Väldigt kortfattad beskrivning av vår "dagen före dopparedagen 2008"


Anders knetade på med maten för att hinna klart allt till Bingo Lotto!


Den nya fina spisen som dagen till ära skulle invigas! Anders var supernöjd för den blev jättevarm, jättefort och han fick fyraplattor och allt!

Julskinkan verkade trivas i ugnen också, så pass att glaset på termometern exploderade!


...något hände uppenbarligen för vips slutade hela spisen att fungera! Det blev obönhörligt KALLT överallt, spisen var DÖD! Halleluja!


Men, som tur är lever man med en överlevnadsinstruktör och denne begav sig iväg för att handla gasoltuber. Under tiden riskerade jag förfrysningsskador för att klä den bångstyriga granen i uterummet...själv såklart!

Men, Anders kom hem och äggen kokades och köttbullarna stektes på gasolkök! Voila!


....skinkan fick koka istället.... på fotogenkaminen!


Ja, detta drog ju givetvis ut på tiden.... återigen blev jag sittandes med dom satans bingolotterna själv. Utan duttpenna! Anders hade givetvis köpt en duttpenna,förra året var dom nämligen slut! Denna gång fanns det två kvar! Anders köpte en, stoppade den i bakfickan och tappade den någonstans. Japp! Ingen duttpenna, ingen dutthjälp, helt alena...


Det slutade såhär


Slutet gott, allting gott. Vi vann ingenting. God Jul!



*



Några timmar senare... resultatet!



 
 
Ingen bild

katarina

25 december 2008 00:56

Näee, stackars er ! (Fast kan inte låta bli att fnissa lite också.) Sååå typiskt när man tänkt att mysa till det lite .
Har själv firat klart julafton nu. Bestående av arbete ifrån 7.00 - 13.00, middag hos mina föräldrar och kvällsfirande hos Bengts föräldrar . Som grädde på moset fick Simon hög feber helt plötsligt innan vi åkte hem.
Halleluja.....ingen julefrid här heller !
I.a.f så önskar jag er en GOD fortsättning på julhelgen !!!!!!!!
Kramar Katarina

 
HaNNa

HaNNa

25 december 2008 11:38

Jag gör som Katarina och kan inte riktigt låta bli att fnissa genom inlägget, men vad annars ska man göra, egentligen? För ni mår ju bra, hela familjen, huset har inte brunnit ner och ni fick mat i er till slut. =)

Jag hoppas ni får en riktigt god fortsättning och att ni får igång spisen. Vore ju riktigt tråkigt om den nya fina spisen slutade funka på en gång.

Och för övrigt; vad KUL att ni har en egen kamera, äntligen! SKOJ!

Kram

http://malumbub.blogg.se

 
Frumpan

Frumpan

25 december 2008 14:00

Hoppas Dixan är frisk igen!?

Sveper med trollstaven över Mjöserud och trollar bort allt krångel!
Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Thina

25 december 2008 16:34

LER även lite härifrån andra sidan. Ja du hur mycket otur kan man ha. Tur Anders finns han fixar det mesta. Kram på er bägge.

 
Ingen bild

Anna

25 december 2008 16:48

Frumpan! Det var förra året Dixan var sjuk! Som tur är...

Jo vi tappade inte modet och det gick ju bra till slut somsagt. Vi funderar nu på att göratradition av att koka julskinka på fotogenkamin ;-) Just nu är väl det största problemet hur vi ska laga mat till 20 pers på lördag, men detlöser sig det också! :-)

Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards