coolqh

Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Anna Eriksson - 16 juni 2008 16:29

Här kommer ett par första bilder som Hanna har tagit.....


Fler och bättre kommer imorgon när vi släppt ut dom!!!



Av Anna Eriksson - 16 juni 2008 12:53

Upptäckte precis att AXEL har namnsdag idag! (visste INTE det innan!)


Vad är oddsen för det liksom?!..... *asg* 

Av Anna Eriksson - 16 juni 2008 10:20

Så var Quarterhästens dag och Öppet Hus avklarat!


Det blev en mycket trevlig dag! Tack till alla besökare och speciellt tack till Marina, Ida, Hanna och alla "småtjejerna" jag inte riktigt har koll på namnen på som hjälpte till att göra det till en bra dag!!!


Det tittades på quarterhästar (och andra hästar :-)), reds på ponnysar, fikades, spekulerades i utrustning, köptes lotter, käkades korv, kastades yxa och ja..... ungefär så. Vädret var helt okej, några små skurar varvades med sol.



Gänget softar lite i väntan på folk....




Fikabordet med sockerkakor (vanilj, chocklad o citron - bakade av yours truly!!!), div kakor, kaffe och saft....



Vinsterna i lotteriet! Dessa bestod av årsprenumerationer på Stallmagasinet, Cool QH T-shirts och SQHA väggkalendrar!




Utrustning i långa rader......




...här är det Berra och Dan som spekulerar på varsin sadel! Berra är även ägare till Esset som sedan också fick en ny fin sadel dagen till ära!!!



 


Såhär trött kan man bli på Öppet Hus! Men en stjärna som Emilia måste ju få sin skönhetssömn....och då kan man inte bry sig om småsaker som att det står folk och glor på en!!!




Informationsväggen.....




Jackson fick vila lite i paddocken emellanåt...



Fikandet i full gång! Närmast sitter Ida och till vänster står Marina som hjälpte till!!! Tack! (Hanna står då givetvis bakom kameran :-))


Tack för denna gång, vi ses nästa år!!!

Av Anna Eriksson - 16 juni 2008 10:03

I morse fölade Luisa!


Ett red roan sabino overo hingsföl! Kunde inte bli bättre!!!


Hon fälade på betet, något som jag inte brukar låta dom göra och när den väl var ute ångrade jag mig givetvis och ville ha in dom :-)

Lättare sagt än gjort med en alldeles nykläckt fölis, något ovillig mamma och ett gäng tossiga brudar med Cluanna i spetsen (och Lotta som helt plötsligt ville ha tillbaka sin morsa från den där lilla ljusa fjantiga saken) men med förenade krafter lyckades jag och Anders få in dom. Anders tog fölis och jag och Luisa följde helt enkelt med! Först ledde jag fölis (grimskaft runt baken o halsen) och i ett försök (som som tur var lyckades!) att hindra honom från att hoppa igenom staketet lyckades den lille parveln dra min axel ur led! SMÄRTA!!! Anders fattade nada när jag hoppade runt o skrek som en bäng. Jag insåg ju direkt vad som hade hänt och tänkte att "ska jag göra något åt det själv så måste jag göra det direkt" varpå jag hoppade rakt in i Anders bröskorg med axeln före! Anders flyttade sig givetvis bakåt, han fattade ju inte vad jag höll på med.... men efter en stunds (säkert typ 3 sekunder) gapande på mig så kände jag plötsligt att det krasade till i axeln och den hoppade tillbaka, så någon nytta kanske det gjorde iallfall....


Jag kan lova att vi måste varit en komisk syn där ute på betet på morgonkvisten om någon såg.... *S*


Iallafall fick Anders ta över fölmanövreringen och efter en liten stund fick han kläm på det och vi knallade hela vägen hemåt utan problem. Efterbörden släpptes lite snyggt mitt på vägen ungefär mitt emellan stallet och hagen :-)


Nu står lille AXEL och mamma Luisa i boxen och vilar upp sig. Bilder kommer givetvis inom kort!!!

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards