coolqh

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2009 22:50

Sitter här och smuttar på ett glas rött, kollar med ett halvt öga på Reichert celebration via live feed från usa, surfar och allt detta med ljudet av min snarkande sambo i soffan i örat.... Ganska trevligt alltihop faktiskt.



Det är tydligen min födelsedag idag. Och hade jag missat det så blev jag definitivt varse av alla födelsedagshälsningar jag fått idag! KÄNNER jag såhär mycket folk?!?! Jag är helt överväldigad och lite tårögd av alla snälla hälsningar jag har fått! Tack så jättemycket snälla ni!!!



Idag av alla dagar har jag då i princip haft min telefon avstängd eftersom jag har varit och hälsat på mina föräldrar. Inte för att det är min födelsedag utan för att idag liksom var den bästa dagen, Anders var hemma och det funkade för mig att åka upp. Så jag ber om ursäkt till er som har ringt och jag inte har svarat. Det var liksom en dag som alla andra för mig.... jag glömde lite själv..... Men som sagt, jag är så rörd och glad att så många uppmärksammat att jag (tydligen) fyller år! Knappt ens jag gjort det själv liksom. TACK!!!


När jag kom hem möttes jag av ett champagne glas nedstucket i en dignande korg kantareller varav några inmundigades först i form av en kantarell toast och senare som stuvning på kött med potatiskroketter. Mumma! och ändå är det säkert 3 liter kantareller kvar i korgen och ungefär 10 gånger lika mycket kvar i skogen! Är inte det fantastiskt så säg????




Tja, jag har inte så mycket att berätta denna dag mer än kasnke att Sessan kom hem igår. Sessan som inte var dräktig och som brunstade hejvillt här hemma och därför utleasades till Cissi för att hon skulle få chansen att få ett föl ändå nästa år visade sig sedemera lura oss alla. Väl hos Cissi vägrade damen att brunsta och ett UL inbokades för att kolla läget. jag satt på Axevalla när Cissi ringde och i princip frågade om jag ville veta könet på fölet! *S* Så det var ju bara att hämta hem damen igen... uppenbarligen hade  honändå tagit sig när vi betäckte i maj så vi kan vänta ett litet Willy föl i april nästa år! Sedan får hon åka tillbaka till Cissi för ett nytt försök! Naturens nycker..... och luriga ston!!!



Nu måste jag nog gå och väcka snarkpelle i soffan, han har lovat att ta in pojkarna :-)



 

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards