coolqh

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Amma sökes *amma funnen*

Av Anna Eriksson - 10 maj 2011 20:31

Nu börjar det... jag fick ett samtal idag från en vän angående detta sto som dog idag på operationsbordet. Tyvärr fick ju Cluanna sitt föl för tidigt och har inte mjölk nog åt ett fosterföl. Dessutom står hon under behandling och har ganska ont så hon skulle inte fungera som amma nu, men någon annan kanske har ett sto som mist sitt föl så jag lägger ut detta här. Jag kommer ta bort kontaktuppgifterna om/när ägaren hittar en amma eller en annan lösning. Jag är inte helt bekväm med dessa cirkulerande meddelanden efter ammor varje år för det spinner så snabbt ur kontroll och folk blir nedringda i månader. Jag har själv försökt kontakta någon via ett sådant meddelande som skulle ta bort sina hästar om ingen tog dom men jag fick inget svar.... så antingen var det inte så angeläget att skänka bort några hästar eller så var det cirkulerande meddelandet gammalt och personen i fråga hade blivit nerringd/mailad av folk som ville hjälpa. Jag vet inte. Nu har jag dock pratat med gemensamma bekanta till denna ägare så jag lägger ändå ut det här. 


Såhär lyder meddelandet som cirkulerar på facebook:


Amma sökes!!! Hjälp Carolina Adamsson!!!!:
Hon behöver ett sto till sin fölunge då stoet dog på operationsbordet nu på
eftermiddagen !


edit 12/5: Tog bort ägarens tel nummer då fölet enligt uppgift fått en amma.

 
 
Ingen bild

Reiningfrugan

28 maj 2011 08:21

Hääääär går det långsamt framåt ser jag....

Anna Eriksson

31 maj 2011 10:11

Haha ja jag har tagit efter din bloggteknik, bloggförstoppning varvat med bloggdiarré! Dvs inga inlägg på evigheter och sedan 17 på samma dag. *asg*

 
Ingen bild

Marika (Finland)

1 juni 2011 10:37

Här är en annan, som väntar på uppdateringar...

Anna Eriksson

1 juni 2011 17:31

Så fort jag får lite energi kommer det!

 
Ingen bild

Reiningfrugan

2 juni 2011 10:55

Själv så gillar jag min teknik...på MIN blogg!! På DIN blogg inhopen vill jag se inlägg minst varannan dag!!
*KR*

Anna Eriksson

2 juni 2011 12:52

ASG

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards