coolqh

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna Eriksson - 18 mars 2011 09:40

  


Ingen har väl undgått de hjärtskärande bilderna från japan och katastroferna som avlöser varandra där borta.... jordbävning, tsunami och nu kärnkraftshaveri. Som vanligt sitter jag och tittar på alla bilder och filmer och letar efter några djur, samtidigt livrädd för att jag ska se någon stackars hundsom blöt och rädd klamrar sig fast för livet på någon flytande bråte eller liknande.

Här är en sorglig länk för den som orkar titta på lite mer verklighet

http://news.yahoo.com/s/yblog_thelookout/dog-in-japan-stays-by-the-side-of-its-ailing-friend-in-the-rubble


Japan är ett rikt land, och även om dom självklart är hjälpta av alla pengar man skänker nu så är det andra saker dom behöver mer, mer mannakraft och folk som kan ta sig till områdena med hjälpen. Några som behöver pengar är dock dom som hjälper djuren! Och det är skönt att se att det finns hjälporganisationer som gör det. The Humane Society International är dom som bland annat fanns, och fortfarande finns, på plats på Haiti efter jordbävningen förra året, för att hjälpa drabbade djur. De är också på plats i Egypten, var på plats efter orkanen Katrina osv! En fantastisk organisation som behöver all hjälp dom kan få! Detta är den enda organisation jag har hittat som är engagerade i Japan nu.


http://action.humanesociety.org/site/MessageViewer?em_id=21241.0&dlv_id=0




Om du vill hjälpa till, tex med $30 (ca 200 kr) gå in här:

 

https://secure.humanesociety.org/site/Donation2?df_id=1713&1713.donation=form1&s_src=appeal_japanearthquake&sub_src=031711&JServSessionIdr004=s6dekjfz72.app341a


Wayne Pacelle från Humane Society International bloggar

  http://hsus.typepad.com/wayne/2011/03/japan-disaster.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+typepad%2Fhsus%2Fwayne+%28Wayne+Pacelle%3A+A+Humane+Nation%29

Av Anna Eriksson - 17 mars 2011 18:02

....och för lång och trogen tjänst. Ha en trevlig pension!


   


     


      




Välkommen hit! Hoppas du ska trivas! Här får man dansa och bli full hela tiden!


     

Av Anna Eriksson - 17 mars 2011 17:59

...på eBay!


      




Och man blir trött av att shoppa...


  

Av Anna Eriksson - 16 mars 2011 15:52

Ska uppdatera hemsidan snart men tills dess...


Bay quarter valack född 2008, ca 155 cm i mkh.


efter Macs Good N Plenty och undan ett Deck of Stars sto


Atletisk valack med ca 45 dagars träning -dvs inte hårt eller tidigt tagen!

Ett fint prospekt för all around klasser!


Video på G... OBS SUPERPRIS på denna valack.... (står i USA)


      


Pappa, Macs Good N Plenty efter Zippos Mr GoodBar

  

     

Av Anna Eriksson - 16 mars 2011 11:08

Jag bara älskar dom här bilderna man får från Elefanthemmet.... Det är grundaren/ägaren Dr Dame Daphne Scheldrick som skickar en skriftlig rapport om allt som har hänt på hemmet under månaden som gått och hennes dotter som målar dom fantastiska bilderna!

Rapporterna man får varje  månad är långa och fyllda av detaljer och känslor runt vad som har hänt, och det märks verkligen att varje elefant eller noshörning är en medlem av familjen, en egen individ med egen personlighet. Ett helt otroligt ställe är vad det är!


    


Jag har läst igenom skötarnas dagboksinlägg som innefattar Ishanga https://www.sheldrickwildlifetrust.org/asp/individual.asp  och hon verkar ge dom fullt upp *S*

Citat: Ishanga is over-taking Chemi Chemi in terms of naughtiness. After she has downed her bottle at feeding times, she tries to take the share of the others, screaming when she is not able to get what she wants! The Keepers have to keep a close guard on her.  Slut citat.

Haha jag måste ju bara skratta... that's my girl   

  

Haha kolla in uppsynen!

  



Kolla in lilla Naipoki också! Funderar på om jag ska adoptera henne också.... eller kanske DU ska göra det?

    



Av Anna Eriksson - 8 mars 2011 17:32

Ja men jag kan inte hjälpa det! Jag tror så på den här hästen (det vet alla som hört mig prata om honom) och Linnéa gör ett så bra jobb med honom. Då blir det skryt på bloggen, så är det bara! ;-)


Jag måste tacka Linnéas egen paparazzi/hästskötare/vän som fixar ihop små videos och tar massor av kort! Säkert inte bara för min skull men det är så roligt att kunna följa träningen och framstegen härifrån! Axel är ju en av mina ögonstenar! Och han har verkligen hittat sin soulmate i Linnéa - vilket är allt jag vill för mina uppfödningar! Så...jag är stolt och glad över dom och jag tror dom kommer att "kick some ass" (Ingen press alltså, jag tror verkligen det!) Jag är i vilket fall glad att Linnéa satsar och ger sig själv och Axel chansen! Ni vet ju var er största fanclub finns! :-)




Tack snälla Maren för alla bilder och filmer! Här är en länk till Marens fina (och långa) blogginlägg om helgens clinic (myyycket bilder:)) :-) Det lastades i och ur och åktes fram och tillbaka mellan stall och ridhus och en massa andra hästar överallt! Med tanke på hur lite riden och tränad han faktiskt är så tycker jag han sköter sig mer än fantastiskt! http://maren93.blogg.no/1299507976_07mar2011.html



Av Anna Eriksson - 6 mars 2011 22:37

Jag brukar hata att grooma inför tävlingar, för då är jag alltid slutkörd och stressad och vet att jag inte kommer få sova o allt sånt... men nu när jag inte har någon unghäst, saluhäst eller något som ska tävla har jag abstinens. Känns inte riktigt snällt att börja klippa hår och smeta in gelé på avelsstona.... och Primus grooming består för tillfället av dammsugning då han är mitt uppe i fällperioden.


Hittade en rolig bild på Jennys blogg....funderar på vad stona skulle säga om jag gjorde om någon av dom till terapiprojekt???   


    

Av Anna Eriksson - 5 mars 2011 15:11

Freddy älskar allt som har med TV skärmar att göra. Han står ofta på bakbenen och tittar på teven, och sätter man på monitorn till fölkameran kommer han som ett skott!!! Vet inte vad det är som är så fascinerande men han gillar det iallafall.... Här håller han full koll på Primus första kvällen   (han satt/låg typ där och glodde in i skärmen hela natten...)


    

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards