coolqh

Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Anna Eriksson - 14 oktober 2007 10:46

Sådär, då var årets sista tävling avklarad!


Efter mycket om och men beslutade jag mig för att åka och ta med mig Bosse. Kid är inte i form för dagen och jag tyckte Bosse kunde få en chans att visa upp sig, han är ju till salu och ett showrecord är ju aldrig fel. Dessutom är han fin!


Om jag ska vara ärlig kände jag mig inte alls upplagd, och hade nog inte tagit med mig någon egen häst om det inte var för Conny och Marie Nilsson! Jag hade lovat att visa deras ettårssto efter Pablo, men efter lite peptalk beslutade jag mig iallafall för att ta med mig Bosse också. Jag hade tänkt lämna över visningen till Conny.


Dagen för mig började med visning av Conny och Maries lilla sto, som började sin karriär med att lägga sig på rygg i lilla ridhuset innan klassens början... Väl inne i showring var att stå still ungefär det sista den lilla damen tänkte på... Trots det fick hon två hdrande 5-e placeringar av 14 startande i klassen (Open Yearling mares)!


Jag var dock mindre nöjd med min uppställning så jag beslutade mig för att visa Bosse själv iallafall. Och dra på trissor om han inte gick och vann sin klass! Endast 4 deltagare men ändå, han slog bla den ûberfina Radical Revolution avkomman och det trodde jag väl aldrig i min dag..... Jag blev alldeles chockad!


Inte nog med det, väl inne på championatet trängdes vi med många hingstar... Inte i min vildaste fantasi trodde jag att vi skulle få något så jag fick ett mindre hjärnsläpp och gick ut från ridhuset.... I lilla ridhuset stod Kattis och vrålade åt mig att jag måste gå in igen! Jag gick tillbaka och ställde mig lite diskret i gaten för att avvakta resultatet. Döm om min förvåning när speakern ropar upp Reserve Champion för huvuddomaren; Coolduino!!! Så jag fick snällt springa in igen med min fina häst.


Missförstå mig rätt, jag vet att han är fin och jag är inte förvånad över att han kan göra ett bra resultat i Halter, men det var tuff konkurrens denna gången, och många fina äldre hingstar!


Ja vad ska man säga, Bosse blev Reserve Champion och jag blev överlycklig! :-D

Tusen tack Conny och Marie för att ni fick mig på bättre tankar!!!!



På lördagen var det så dags för Futurity klassen där jag skulle visa det lilla stoet igen. Hon skötte sig denna gång exemplariskt och kammade hem en 5-e placering och prispengar i en stor klass! Super! Grattis Conny o Marie!


Så, summa sumarum kan man väl säga att showåret fick en bra avslutning för Cool Quarterhorses! Nu ser vi fram emot nästa år! Bosse är till salu, men är han kvar nästa år kommer han att komma ut i valack klass!


Bilderna har givetvis Dessi tagit! *tack*

Det var kallt, rått och blåsigt och solen sken definitivt med sin frånvaro, men vad gjorde det en dag som denna!!!



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards