coolqh

Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Anna Eriksson - 16 oktober 2007 19:43

Idag har Lina efter besiktning i Axevalla åkt hem med sina nya ägare! 


GRATTIS fam Johansson, Eskilstuna, till köpet av denna talangfulla häst!


Anna, jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd med denna pärla!

Jag kommer att sakna henne otroligt mycket, men det känns skönt att jag hittade ett så bra hem till min tjej! Inte vem som helst hade fått köpa henne, det ska ni veta!






Jag vill också passa på att återigen tacka Karin och Walle för allt arbete ni lagt ner på Lina! Att komma gång efter gång och alltid finna henne nybadad, klippt, groomad och omskött från topp till tå, lugn och tillfreds med livet, det är mer värt för mig än ni anar!


Tack för hjälpen!  

Av Anna Eriksson - 16 oktober 2007 19:13

Kvällen den 11-e kom lilla prinsessan Cheya till oss. En gräddbakelse med den sockersötaste uppsyn man kan tänka.

Cheya är en D-ponny. arabkorsning, reggad Svensk Ridponny, och har varit väldigt framgångsrik på hoppbanorna.

Den senaste tiden är hon mest riden av en yngre ryttare, och behöver nu lite tid och ridning för att bygga lite muskler. Hon är ganska pigg och framåt, och väldigt känslig, väldigt mycket arab...precis som jag gillar dom

:-D


Igår satte jag upp för att känna lite på lilla fröken en kort stund. Först var det bråttom som gällde, men bara efter ett par minuter tog hon skänkeln som en samlande hjälp och bromsade upp istället för gick fortare ju mer man knep. Vi jobbade mycket på att sänka formen och tempo. Det känns att Cheya kan en hel del i grunden och är snabb och smidig i vändingarna. Hon har säkert gjort succé på omhoppningsbanorna, det är ett som är säkert!

Hon är också en mycket klok och lättjobbad tjej (precis som alla araber jag nånsin stött på) och var efter ett par minuters ridning lugn som en filbunke!

Det bådar gott inför framtiden, jag har tänkt att Cheya ska få stå till förfogande för de lite mindre ryttarna framöver. Nu väntar en långsam uppbyggnad av muskler med mycket skogsridning, och fortsatt utbildning inom western!



Precis uppsutten...hur tungt törs man sjunka ner i sadeln är frågan... alltid lika försiktigt på en ny häst!



Såja, efter en stund gick vi fint på en hand till och med.... neckreining lär inte vara några som helst problem senare på denna känsliga tjej!

(trots viss stolsits *S*)



Åh fotograf!



 Puss på dig!


*Bilderna är tagna av Hanna Sievers*


Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards