coolqh

Alla inlägg den 12 december 2007

Av Anna Eriksson - 12 december 2007 16:40

Inatt slog det till och blev lite kallare igen. Trodde aldrig jag skulle säga det men fasen, det är bättre att det är lite kallare och torrt, än den där förb***** leran och vätan!

Idag var det ganska lagom kallt, inte snorkallt så att leran blir till stenhårt knöggel som gör alla hästar mer eller mindre halta, utan precis lagom. Leran blev fast och småfrusen men gav efter för hästarna och sviktade precis lagom...


Anders skulle på business-möte i Jönköping och tog med sig hundarna så att jag fick möjlighet att rida lite.

Jag hann dock bara med Bessie, men kan mycket nöjt konstatera att det var en väldigt pigg och framåt Bessie jag hade med mig ut i skogen idag! Hon skrittade och travade på som ingenting och galopperna satt som en smäck! Duktig dukttjej!


Igår var vi i ridhuset med Bessie och Trixie. Hanna red Trixie som nu är lagom inne i brunsten, och jag Bessie som till en början mest var intresserad av vad Trixie gjorde! Trixie i sin tur blev jättekär i en söt dressyrfjoring (sto) som var i ridhuset samtidigt som vi och tränade.

Till slut fick vi dock tjejerna på andra tankar. Bessie gjorde en kanon "andra halva"-ridpass och avslutade med en förträffligt trevlig högergalopp runt fyrkanten! Så, jag valde att avsluta där, eftersom Bessies lilla "bugg" sitter mer i huvudet än någon annanstans. Rätt beslut tydligen för jag fick som sagt ett stort kliv framåt i utvecklingen idag i skogen!


Jag var tvungen att förklara för den stackars fjordryttarinnan att jag inte var skitzofren eller konstig på något annat sätt där jag satt och hejade, berömde och tjoade på Bessies rygg, utan att vi höll på att lösa ett litet problem och det var en metod som funkar på Bessie för att få henne att inte stänga av och bestämma sig för att alla ryttare har obegripliga krav och bara vill sätta press på henne. Fjordryttarinnan nickade artigt men tittade lite konstigt på mig...  *fniss* Jag behöver nog ett eget ridhus...."the asylum" *S*


Faktum är att folk berömmer sina hästar alldeles för lite, och jag blir alltid lika förvånad över hur långt man faktiskt kan komma med vanligt röstberöm! Prova ska ni se! Ju fjolligare man låter desto bättre!


Hanna kände lite på Trixie och fick lite tips om sits och händer. Hanna sitter snyggt så det är inte så mycket att ändra på förrän jag är nöjd! Nu är varken Hanna eller Trixie igång riktigt så dom tog det lite lugnt och kände på varandra. Men jag tror att dom fick mersmak båda två....



Idag strödde jag upp Cluannas box med halm, och insåg under tiden att det är mindre än en månad kvar till hennes beräknade fölningsdatum...:-S Snälla ni, håll alla tummar för att det går vägen och jag får min efterlängtade DDM-unge!



Nu ska jag förbereda mig för Glamour!

Om ni har tur kanske ni får se en bild på Trixie och hennes nya halsband snart... Hon har två nya i strass samt ett alldeles bedårande rosa med dubbla rader nitar och ett rhinestones-western spänne.... Underbart!


Trevlig Kväll!


edit: Det är givetvis DIXIE som har nya halsband och inte Trixe.... *suck* Härmom morgonen fick hon heta Bessie, och Bixie har hon okcså blivit kallad....kärt barn har många namn!!!

Av Anna Eriksson - 12 december 2007 10:23

Bara undrar!

(bilden är tagen av Hanna Sievers)





Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards