coolqh

Alla inlägg den 2 september 2007

Av Anna Eriksson - 2 september 2007 11:43

.....!!! Idag är jag FULLSTÄNDIGT utarbetad! Kroppen värker i varenda vrå!


Jag insåg att jag inte kan låta min suveräna sambo dra hela lasset med att få klart på förra stället....även om jag tror att han tänkte försöka!

Så igår hämtade vi upp en bikärra, och åkte dit för att ta itu med Ragnar (min kära Ford Ranger pick up), hus och de förhatliga boxarna....


Jag började i stallet med att köra ut skit och Anders med att städa i huset. Nej, vi är inte fast i några gamla stereotypa åsikter om vad som är mannen respektive kvinnans jobb ;-)


Fy fan (rent ut sagt) vad jag slet! En halvmeter spånbäddar i 16 kvm boxar, som legar där sedan förra sommaren, en liten sketen skottkärra och en högrep!


Blod svett och tårar, som tur var kom Anders ut efter några timmar och såg mig gräva efter "golvet" i box nummer två.... Lätt att ta bort bäddar i boxar utan golv! (Guuud vad glad jag är att jag har ett riktigt stall igen!!!)


Iallafall, Anders insåg att vi var tvungna att prioritera boxarna, och att jag aldrig skulle klara det själv. Så vi högg i, och en sisådär 8 timmar senare var vi klara! *PUH* Men nu är det gjort!


Boxarna är tömda, Ragnar är hemma och jag är...SLUT!


Ja som hade tänkt vara duktig och stolpa fölstonas höstbete idag...jo Tjena! Det är nog ingen bra idé. Jag skulle inte ens kunna lyfta spettet idag, helt enkelt. Nej, idag blir det inte mer gjort än nödvändigt....tyvärr. Men, man har den kropp man har. O sambon säger hela tiden att den är snygg iallafall så man får väl vara nöjd med det... :-S


Anders är tillbaka på "förra stället" igen nu för att städa det sista i huset, och ta med sig de sista grejerna. Det känns iallafall skönt att lämna plejset i så pass mycket bättre skick än när jag kom dit!


när jag flyttade dit var det ett sopupplag! Sopor och skit ÖVERALLT, häckar och gräsmattor vildvuxna osv... Nu är allt gräs trimmat, huset doftar hallon och inga sopor som ligger. Känns bra! Trist bara att den fina gården förfaller så, men...inte vårt problem längre! Efter imorgon tänker jag inte skänka det där en tanke till! Finito!



Jag ska koncentrera mig på att få klart här istället. En uppgift så god som någon! Men med lite andra, och bra mkt bättre förutsättningar!



Idag kanske Lina åker.... Min fina fina Lina.  Väldigt kluvna känslor, men, vi får väl se vad som händer..... Återkommer om det...



Nu ska jag se om jag orkar lyfta en vattendunk, så jag kan fixa lite kaffe! Vi har ju inte haft vatten på över en vecka, eftersom pumpen pajade förra helgen! Det enda som är kvar att kolla är tydligen backventilen, vilket innebär att vi måste lyfte upp pump, samt 96 meter slang till marknivå. Kanske jag har skrivit förut förresten, kändes bekant... Iallafall, vi har ju inte hunnit med det pga av avstädning av gård, men imorrn...imorrn! Håll tummarna för att vi fixar det då!!!


på tal om avstädning, så vill jag framföra vårat Varmaste Tack till dessa underbara vänenr vi har, som gladeligen åkte upp och högg i förra helgen! TUSEN TACK för er tid och hjälp! Det är guld värt för oss!


Nina

Marika

Kjell

Jonas

Kim (var det va, annars var det tvärtom! ;-))

Stefan


Kram på er alla!!!



NU är det kaffedags!!! Om jag tar mig upp ur stolen..... 





Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards