coolqh

Alla inlägg den 10 september 2007

Av Anna Eriksson - 10 september 2007 11:07

Bilderna är tagna av Desiré Jangelind! *Tack*


(det kan ta en stund innan alla bilderna syns...)

Av Anna Eriksson - 10 september 2007 10:54

Så var ytterligare en show avklarad....


Jag trodde i det längsta att vi inte skulle komma iväg på denna tävling då vi fortfarande inte har något vatten och dessutom ingen fungerande klippmaskin, och det kändes mindre lockande att bada och grooma en häst med de förutsättningarna.


Men tack vare min vänner, Veronica och Nettan som var här och peppade mig, samt Dessi som kom hit med grytor och klippmaskin så kom vi iväg, efter att ha värmt vatten på spisen till bad! Jag tvivlade dock flera gånger, Kid kom lös och sprang till stona, lastbilen ville inte starta...det kändes onekligen som att det inte var meningen att vi skulle åka!


Men dit kom vi, och Kid skötte sig som vanligt exemplariskt! Det hjälpte föga när domarna inte alls tyckte om honom... En tredje och en fjärde placering fick vi med oss, med andra ord sist och näst sist i klassen. Men så är det med denna sport, inte brydde sig domarna om att Kid stod så bra fast att hästen bakom honom stod mest antingen på knäna eller i luften.... dom gillade den bättre ändå. Och dom gillade inte min häst, så enkelt var det. Han är dock "lite" överbyggd, bukig och revbenig fortfarande så, vad ska man säga om saken. Vi kunde iallafall inte gjort något åt saken, då han som sagt skötte sig med guldstjärna i kanten! Härlig häst det där!



Nog om det, besvikelsen blev inte så stor som den kunde varit då jag istället fick glädja mig åt Nettans och Sillen framgångar! Detta var verkligen deras helg!!! Sillen stod tvåa i klassen för båda domarna, och gick sedan vidare till att bli Reserve Champion för båda domarna!!! Och det både i open och Amateur!!! Vad ska man säga, mer än GRATTIS!!!!!!!!!! Det är du väl värd Nettan!!!!!!


Jag vill också säga Grattis till Veronica, som gjorde sin AQHAtävlings debut med att visa Pelle o Nettans ettårssto Vanilla i Open Yearling Halter, där dom knep en andraplats! Mycket väl visat Veronica, det så väldigt proffsigt ut! Man kan definitivt inte tro att det var första gången, men det klart, hon har ju stått där brevid och kollat några gånger! En stor eloge till träningen av Vanilla också!


Under några mörka bilder från showring, som Dessi har tagit!



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards