coolqh

Direktlänk till inlägg 5 april 2008

Välommen Ricky!

Av Anna Eriksson - 5 april 2008 19:51

Ibland känns det som att det finns en mening med saker och ting....


Ricky har funnits i "periferin" ganska länge, genom en vän som tycker mycket om honom. hon har berättat om honom och talat om saker som har hänt i hans liv, eftersom han är viktig för henne och hon bryr sig mycket om honom.

Ricky är fodd hos ett par väldigt fina människor, Andreas och Ulrika. Det var dom som tillsammans med Veronica födde upp "Min" fina hingst Emil.... Alla människor med mycket känsla och kärlek för hästar.


För att göra en lång historia väldigt kort... Ulrika och Andreas har fullt upp med sin gård, verksamhet, barn och väntande barn så dom beslutade sig för att sälja hästarna. Ricky har en något brokig bakgrund med en inridning som 2-åring samtidigt som han var klapphingst, som inte riktigt gick som den skulle....


Nu är Ricky 3 år, och han är här! Han kommer att få en lugn invänjningsperiod, och när han känner sig hemma här kommer jag att påbörja hans inridning igen från scratch. Han kommer att få en långsam inridning utan stress och sedan får vi se om han ska säljas eller stanna kvar här.

Anders har dock redan förälskat sig i Ricky, och vi har väl alltid tänkt ha en appaloosa särskilt med tankte på Anders koppling till natives americans i USA..... Så, ibland kan man undra om inte det som är meningen sker helt enkelt....


Jag kommer uppdatera bloggen med Rickys framåtskridande vad det lider... sålänge får ni nöja er med lite kort från idag!



 
 
Ingen bild

HaNNa

5 april 2008 20:59

Vi är faktiskt väldigt förtjussta i honom båda två här också...
Bra att bilderna kom fram!
Hoppas det lugnade ner sig i hagen sen. *flin*

 
Barbro

Barbro

5 april 2008 22:21

Vad fin han är. Han kommer at få en underbar ''omstart'' hos er.
Lycka till med han.
Barbro

http://www.hastbacken.zoomin.se

 
Gunnel

Gunnel

6 april 2008 01:00

Åh vilken snygging! Härligt säregen teckning. Ser ut som en kaka/bulle som någon strött florsocker över, eller lagt glasyr på....

Ha det gott, och hoppas ni har vår på gång där uppe.
Kram till er båda!

http://Frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Veronica

6 april 2008 13:43

åhå gunnel där slog du huvudet på spiken! Det är precis det Ricky är... En kaka massa socker och glasyr på :o)

Säger som Hanna... hoppas din albino pitbull lugnade sig och fan att hon inners inne är över huvuet förtjust i din nya kille!!! :O)

 
Ingen bild

Anna

6 april 2008 13:47

He he Veronica, iallafall har han o Anders funnit varandra...Anders tog hundarna och Ricky på en promenad i skogen idag! :-)

Tack alla, ja han är verkligen kanonfin vår indianhäst!

 
Ingen bild

Ingela

12 april 2008 10:00

Vad skönt att han har fått komma till dej, där vet jag att han kommer få det bra. Blev så ledsen och besviken att han inte kändes rätt för mej då jag visste att han hade en sådan potensial men jag kände att inte hela mitt hjärta var med då känns det inte rätt. Jag har nu hittat en "kännsrättmedhjärtathäst" och hoppas Ricky hittar en som älskar honom för den underbara häst han är!

 
Ingen bild

Anna

12 april 2008 21:19

Ingela, skönt att du har hittat en häst som verkar passa dig! Man ska gå efter sin magkänsla! Det är mycket jobb på Ricky framöver och vi kommer att ge honom en lång lugn träningsperiod. Eventuellt har han redan hittat sin människa i Anders, dom är ute i skogen var och varannan dag...:-)
Lycka till med dina fina araber!

 
Ingen bild

Ingela

14 april 2008 10:59

Tack, du inger alltid ett sådant förtroende och stöd med ditt lugn och kunnande. Ricky är verkligen en fantastisk häst och hade jag stått utan barn och den tid mitt arbete tar hade jag inte tvekat. Han behöver en lugn,sansad människa med tid, hoppas Anders har funnit den rätta i honom.
jag har nog bestämt mej angående Adele,arabstoet..det känns som vi passar varandra så bra och jag gillar henne så mkt.

Varma hällsningar Ingela

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards