coolqh

Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Anna Eriksson - 22 januari 2008 09:22


Tidigt i morse fölade äntligen Cluanna!

Trots allt vakande missade jag det givetvis... men jag kom ut ganska snart efter, då var dock allt klart, efterbörd ute, bäbis uppe och hade både bajsat och snuttat. Och vilken bäbis sen!!! Hon är allt jag kunde önska och lite till!!!


Ett stort vackert sto, samma färg som pappa och med en fin bläs, inga andra tecken. Raka fina ben och en lång perfekt hals och ett vackert huvud. ETT STO!!! Gissa om vi är överlyckliga!!!


Jag har väntat så länge på detta föl, och även om jag inte är uppfödare på pappret så valde jag hingst så det känns ändå som mitt föl från början till slut.

Stamtavlan är inte dålig heller, pappa Dont Dress Me

( http://www.casanovaquarterhorses.com/scheda.asp?Id=69 ) har massvis med meriter BLA en 3-e plac på WORLD SHOW 2yr old Western Pleasure, flerfaldig EM champion, NSBA champion osv osv.


Hans mamma Dress Casual är flerfaldig Futurity champion och är efter välkände Invitation Only ( http://www.invitationonlyllc.com/ )


DDM's pappa går inte heller av för hackor! Dont Skip Zip ( http://dontskipzip.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=32 ) är en personlig favorit vars meritlista talar för sig själv, men framför allt har han bevisat sig om och omigen genom sina avkommor (som bla Dont Dress Me) BLA många AQHA och APHA World Champions, res World Champions, Congress Champions, NSBA World Champions, ja listan finns att läsa på hans sida..... Dont Skip Zip i sin tur är efter Zippo Pine Bar.


Mamma Cluanna finns att se på hemsidan, men även hon är ju meriterad med ROM i Open och Amateur Halter, flerfaldig EM champion och World Show Qualifyer. Dessutom är alla hennes avkommor hitills meriterade!


Så, det kanske låter skrytigt, men jag är vädligt stolt över detta föl och förhoppningarna på henne är stora!


Tyvärr kan jag inte åstadkomma bättre bilder än dessa nedan än, men jag lovar att uppdatera med bättre bilder så fort "mina fotografer" har fixat dom :-D Givetvis kommer jag att följa hennes utveckling i bloggen.


Nu ser vi fram emot vår och sommar, vi har ju två föl kvar att invänta!



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards