coolqh

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Bilderna...

Av Anna Eriksson - 10 januari 2009 21:17

Tack för hjälpen Hanna!



Ok, först lite före o efter bilder.... Ursäkta både bilderna och det dåliga ljuset men när jag var klar var det mörkt och jag var alldeles för trött för att orka ställa upp Kid....


Verktygen, viktigt med rätt blad till rätt grej! Detta är mina favoriter:



Så skogsponny... ja fy bubblan, vad ska man säga?!?! Dammet på rumpan kommer utav att jag dammsög honom före...så allt stöv och löst hår kom upp till ytan!




Direkt efter klippningen - Hot Oil Treatment och så torka under fleecefiltar i lager och ett cooler... lagom road vid detta laget....



...efter en liten stund, resultatet. Randigheten försvinner efter ett tag, man kan putsa lite till men det behövs inte då det inte är någon show eller liknande på länge än...

Det var en nöjd häst som blev av med det kliande och varma rufset!!!

Bortse gärna från kulmagen....den har han ärvt från far sin och den kommer att jobbas bort så småningom :-)



"...men asså....får jag gå o lägga mig snart eller??? *suck*"


"Men geeeee diiiig!!!!"




Och så till sist...lite Diwa bilder, tagna i skymning strax efter att hon klivit av den långa transporten hit. Så hav förbarmande med täcket som hänger på sniskan och den något slitna uppsynen med trollflätor i håret osv :-) Tänk på att det är en känslig tjej, som behöver sin skönhetssömn!



...hon har GIVETVIS fått ett likadant ROSA täcke som alla dom andra tjejerna har nu!!!

 
 
Ingen bild

Marie

11 januari 2009 10:03

Och hur många timmar tog allt det där jobbet?? Vad du e duktig....
*Kr*

 
frump beundrar

frump beundrar

11 januari 2009 11:15

Jag ger mig, om än motvilligt, hon är sötare än Willy. Man blir helt bedårad, vilket huvud!

Duktigt jobbat med Kid, han blev jättefin. Måste ha tagit ett antal timmar....

Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Thina

12 januari 2009 10:23

Sorry men tycker Diva ser ut som en liten ponny. :) Kanske är det fula ankungen som växer upp o blir en vacker svan. Kid är i alla fall göööör snygg.

 
Ingen bild

Anna

12 januari 2009 10:50

Visst gör hon det iaf på dom bilderna Thina. Hon är, som sin mamma och bror, väldigt sen i tillväxten och framförallt har hon extremt mycket päls, något som också går i generna av Willys vinterragg att döma.... men IRL har hon ett av de vackraste huvud jag har sett, precis om sin mamma och det insåg jag inte förrän jag såg Pultan IRL heller... Hon kommer att bli fantastisk, massiv med extremtypat huvud, man får bara ha lite tålamod :-)Egentligen är både hon och Willy snygagre än Kid exteriört, han är vädligt mycketpleasure och dom är mer halter.... men jag gillar mig Kid ändå o han ska vara en pleasurehäst, inget annat!

Marie, det tog.... några timmar *fniss* Borde egentligen göra detsamma med Willy men nä...han får nog vara en raggsocka, dom börjar nog fälla snart!

*Kr*

 
Ingen bild

Dessi

12 januari 2009 19:26

Fula Ankungen!!!?? Näe vet du vad! :-))) Jag har varit KÄR i den hästen sedan dagen hon föddes, hon är inte nån ful ankunge!! kan jag meddela :-))) hehe!
Vi ska ta nya bilder på henne men inte just i dagarna med storm och den gråaste himmel man kan tänka sig. Det kommer dock! Va så säker! :-)))

Kid blev ju supersnygg sådär ända inpå mässingen :-)) Han är oxå superfin exteriört, en granner pöjk i min smak! :-)

Puss o kram, Dessi

 
Ingen bild

Anna

12 januari 2009 21:29

Hehe nu fick du igång Dessi Thina!:-)

Dessi...det är fotoförbud på henne tills hon har släppt pälshelvetet! *S* Sedan har du en heldagsjobb här! Vill ha snygga uppsuttna bilder på Kidden också! Ja det var fasen vad mycket bättre linjer det gömde sig under pälsuslingen! *funderar på hur Willy ser ut under sin*

Kramen!

 
Ingen bild

Thina

13 januari 2009 14:21

HIHI. Det är nog så att med Dessis underbara bilder så kan även denna "anka" (nu driver jag med er) bli vacker. Väntar med spänning på att få se henne i sommarskrud o nybadad. Kaske blir en svan fortare än jag hinner säga amen. Ha det toppen på er allihopa

 
Ingen bild

Anna

13 januari 2009 16:27

Lovar dig Thina...snart ser du vad vi ser! :-)Kram

 
Ingen bild

Veronica

13 januari 2009 17:18

Nänänä hurre du Thina, Nu har du skapat ovänner! Hon är bedårande!!!!

 
Ingen bild

Thina

14 januari 2009 10:02

Haha ovänner.Jag bara LER. Alltid kul att retas lite. Man ser ju inte så mycket av hästen när den har ett jäkla täcke på sej. KRAM på er

 
Ingen bild

Anna

14 januari 2009 10:12

Nu ska vi inte bli ovänner här!!! :-)
Faktum är att hon inte är urtjusig direkt för tillfället under täcket... som de flesta andra 20 månaders. Men vänta bara!!!
Thina du kan väl komma hit nångång o se själv! ;-)
kram

 
Ingen bild

Thina

14 januari 2009 11:33

Tack för inbjudan (lägger den bland dom andra haha) ja jag ska göra det men blir i sommar. Ska bara få till det. Man kanske skulle debutera i elit på den sidan sundent:) KRAM

 
HaNNa

HaNNa

14 januari 2009 18:39

Jaaa, Thina på besök! Det vore skoj igen!

http://malumbub.blogg.se

 
Ingen bild

Dessi

14 januari 2009 19:39

Det är klart vi inte blir ovänner! :-)))
Jag älskar oxå att retas så kör på vet ja!! :-)))
Men ni ska se sen när vi tar nya bilder, då kommer Thina att grina av avund! hehe! :-)))
Många kramar, Dessi

 
Ingen bild

Dessi

14 januari 2009 19:49

Åhå! kom just på!
Vilket stjärntecken är du född i Thina? ;-)hehe!

Kramizar, Dessi

 
Ingen bild

Thina

15 januari 2009 17:26

Stjärntecken? Eftersom du frågar så är du nog duktig på sådant. Gissa vet jag hihi

 
Ingen bild

Dessi

16 januari 2009 07:53

Jag är barnsligt förtjust i stjärntecken o dess karaktärsdrag :) det brukar stämma ganska bra. Just nu är jag inne i en "sån period". Skitsvårt att gissa ju men jag drämmer till med oxe :))

 
Ingen bild

Thina

16 januari 2009 16:02

Dessi: Fel fel fel fel fel. Men är en kräfta.

 
Ingen bild

Dessi

20 januari 2009 23:09

Kräfta...ja det kunde man ju trott! :-))) hehe! Skojar bara!!!
Kram, D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards