coolqh

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Dagens nyheter

Av Anna Eriksson - 31 januari 2009 18:00

Idag kom hon.... som vi har längtat efter henne. Mackan, det vackra gyllende stoet med dom milda ögonen och kattlika rörelserna.

Hon är efterlängtad!


Vi kommer att leasa Mackan tillsvidare som avelssto. En bäckenbensskada har satt stopp för vidare tävling och träning för detta underbara sto men vi är jätteglada och tacksamma att hennes matte Carina låter oss få använda henne i aveln. Jag har varit kär i denna häst sedan jag såg henne första gången... hon har lite Lina över sig, lika känslig och snäll men kanske en något mildare variant och så av pleasure/hunter typ då förståss :-) Kan det bli bättre???

Mackans matte Carina och kompis Ann var här idag och lämnade av henne, och såg hur hon kommer att få bo. Trevlig fika och pratstund hanns givetvis med också medan Mackan utforskade sina nya omgivningar i sällskap av Diwa och med två redan djupt förälskade pojkar samt ett nyfiket gäng ston som åskådare. Jag tror att Mackan kommer att smälta in här hur lätt och naturligt som helst! Jag lovar att ta kunglig hand om din prinsessa Carina!


I övrigt har jag mest haft fullt upp med familjeangelägenheter och då dessa förmodligen kommer att fortsätta göra det under en period framöver så får jag be om ursäkt i förväg om det blir lite tunnt med nyheter och bloggande. Men familjen är viktigast och min familj är mig väldigt kär även om jag inte träffar dom så ofta som jag skulle vilja.... Jag är enormt glad att jag har en sådan underbar man som inte har några problem med att ändra om schema, mocka och sköta allt några dagar när jag måste åka bort! Och jag känner mig fullkomligt trygg med att lämna över allt.... Och då förstår ni hur viktigt det är, när jag faktiskt låter honom mocka....flera dagar i rad dessutom! *harkel*  Ja ni som känner mig förstår iallfall! :-) Puss på Anders!





På försäkringssidan har det också varit en hel del att göra då många börjat inse fördelarna med IF som försäkringsbolag för sina hästar! Det tycker jag givetvis är jättebra och arbetet med att räkna på rätt försäkringar till olika behov är jättekul! So bring it on!!! Det kostar ingenting att få ett pris på en ny försäkring eller hur?! Och det roliga är att när man får det upptäcker många vad mycket bättre det är med IF ;-) Själv har jag sänkt min MÅNADSkostnad med TUSENLAPPAR (jo det är sant!) och dessutom fått bättre villkor så.... If har mkt bra försäkring för just Quarter, Paint och Appaloosa dessutom! Tveka inte att kontakta mig om du vill att jag ska räkna på din hästs försäkring! Eller hund eller katt...eller hus o bil för den delen ;-) Jag tycker bara att det är KUL!!! Och jag behöver träna.... :-)




Hints Sugar Luisa är nu till salu pga en personlig tragedi som drabbats hennes ägare..... Hon kommer endast att säljas till ett BRA och VARAKTIGT hem. Det är jag som sköter försäljningen och vid seriöst intresse kan jag kontaktas på telefon. Lämna meddelande om jag inte svarar så ringer jag upp. Detta är ett fantastiskt sto som har mycket mer att ge både i avelsboxen och på tävlingsbanan!!! Det är mycket viktigt att hon kommer till ett bra hem och att ägaren får ha fortsatt kontakt!

Nya bilder på Luisa kommer snart!



Nu lämar jag er med några bilder på Mackan, Mac Mercy Leaguer. Nya bilder på henne är också på G!



*over and out*

 
 
Ingen bild

Dessi

31 januari 2009 20:43

Guuuuuuuu va fin hon är!!!! :-)))
Puss & Kram Dessi

 
Ingen bild

Marika (från Finland)

31 januari 2009 22:12

Jag är intresserad av att möjligen byta försäkringsbolag, men If-försäkringen i Finland har jättedåliga hemsidor när det gäller hästförsäkringar. Där får du inte ens veta försäkringspriser, dvs jag kan själv inte räkna ut någonting. Har ni det samma i Sverige? Hur är det med quaraber, räknas de som araber eller quarter/paint eller möjligen till halvblod?

 
Ingen bild

Thina

1 februari 2009 08:13

I´m in love:) Gud så vacker hon är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards