coolqh

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna Eriksson - 5 augusti 2009 10:38

Glömde ju att berätta att Twoface och Svarta Faran flyttade för ett par veckor sedan.... till en trevlig familj på landet! Jag vet att alla tycker jag är knäpp men jag tycker det är svinjobbigt när dom flyttar... särskilt vissa, som Svarta Faran! Han var min bäbis.... Jag hoppas dom får ett underbart liv med massa gos! Familjen lovade höra av sig så jag hoppas dom gör det....



Sedan blir jag lite trött på alla som tingar kattungar hit och dit för att sedan inte ta dom? Varför gör man det??? Av fem tingade kattungar stod jag sedan med fem kvar! Twoface och Svarta Faran var tingade men inte var det någon som skulle ha dom när det kom till kritan, och likadant är det med Wilmas tre ungar. Gör man så? Jag menar, det är ju ingen skillnad i att tinga en vanlig billig bonnkatt än en dyr raskatt. Ja förutom att jag antar att man får betala handpenning på en raskatt. Jag får nog börja med det jag också för det är banne mig inte kul att stå där med halvstora kattungar och inte ha gjort ett jota för att hitta hem till dom eftersom man trodde att det redan var kirrat!


Nåja, nu fick jag ju tag på bra folk (hoppas jag) till TF och SF så nu letar vi hem till dessa bustroll!

Det är Wilmas ungar och dom är födda i slutet på mars, alltså mer än redo att flytta! Det är om jag inte minns fel i skrivande stund två killar och en tjej.  



Dom är givetvis vana att vara ute mycket och vill bo på landet. Hundvana är dom också....nej bilden är faktiskt inte arrangerad! Alla mina katter formligen älskar hundarna!!!






Förutom dessa har vi några mindre varianter...


Denna lilla krabat har Nettan tingat, hoppas det fortfarande gäller ;-)






Denna lilla tjej funderar jag på om du vill ha Barbro? ;-)





...eller kanske denna lilla(e) som går under arbetsnamnet Björne/Brummelisa?




En kattunge kostar som vanligt en trisslott tassen. Fler bilder på allihop finns HÄR!!!

Av Anna Eriksson - 4 augusti 2009 16:06

...inte för att det inte finns saker att skriva om men jag har varken haft (eller har) tid eller ork att blogga men efter påtryckningar kommer här iallfall ett litet inlägg...



I helgen som var begav jag mig på "minisemester" (typ den enda i år...) och styrde kosan till Skara där jag mötte upp med goda vänner för lite campingliv och Cow & Ranch Nationals som gick på Axevalla travbana för första året. Ja jag måste ju erkänna, det är helt enkelt inte mig grej det här med ranch och tidsgrenar.... så jag kände mig helt enkelt lite malplacerad men fick ju träffa en hel del trevligt folk!

Tävlingarna var väldigt trevlig arrangerade, en eloge till RHA för det! Tyvärr var det kanske lite tunnt med startande och nivån på ekipagen var väl minst sagt...varierande.  MEN detta var ju en "ko och ranch"-tävling ochi de klasserna var det naturligtvis en högre nivå med en hel del klarare skinande stjärnor. Trodde väl aldrig jag skulle säga det men de som imponerade mest på mig var ropingryttarna, hör och häpna! Jag är fullständigt ointresserad av roping, det är ju som att se färg torka.... (ehum...undras vad dom säger om pleasure....*S*) men jag måste erkänna att jag tyckte dom var strålande! Inte bara själva ritterna (eller vad det nu heter inom roping) utan de verkar vara väldigt ambitiösa och måna om sina hästar och på framridningen var det banne mig ropingryttarna som red bäst! Tycker jag :-)


Tog en del kort på lördagen som man hittar här ...hoppas jag, har precis börjat "pixboxa" för att slippa lägga ut varenda bild på bloggen. Hoppas det funkar!



När jag ändå länkar och har mig kan jag ju passa på att länka till ett litet album jag har lagt upp på diverse grejer vi har till salu! :-) Hittar du nåt du vill ha, hör av dig pronto! Här hittar man det!



Avslutar med att bjuda på en liten filmsnutt från pole bendingen i lördags, klart sötaste ekipaget. Det finns ett par till men dom är på SM vinnaren...

polebending

barrelrace

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards