coolqh

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Anna Eriksson - 26 november 2009 23:59

00.00 är klockan och jag sitter här och försöker fördriva tiden. Borde gå o lägga mig men eftersom Anders ska upp vid den okristliga tidpunkten 02.00 så tänkte jag vara snäll och gå och lägga mig i soffan. När jag går och lägger mig innebär det nämligen en ganska rörig procedur innan alla hundar och katter har placerat ut sig i sängen och jag själv har lyckats knö mig ner någonstans mellan allihop :-) Så, jag tänkte bespara min sambo detta rabalder ett par timmar innan han ska stiga upp! 

Det är bara det att det är så satans kallt i vardagsrummet så jag drar mig för att gå dit! Det är kallt i sovrummet också, typ 14 (!) grader men det märker man liksom inte när man ligger inträngd mellan sambo, hundar och katter under ett duntäcke!Anders säger att det är friskt. Jag säger att det är idioti.


Här finns inte så mycket att förtälja. Joy och Britta går numera ihop i hagen till Joys stora förtjusning. Dom är numera bästisar.

Kid har fått uppgiften att se efter Axel i hagen.

Leran är för bedrövlig! De fyra nyss nämda hästarna står ju inne på nätterna och de har fått byta till gräshagar på dagarna så nu slipper de leran! Det är ett evigt spolandes och tvättandes av ben.

Stona har ju lerfria partier att välja på i hagen och till min stora glädje har jag nu sett att dom är en del i andra delen av hagen där lösdriftshallen ligger! Fantastiskt! Dom har ju faktiskt en ligghall även om dom av någon anledning inte är där inne så mycket. Anders säger att han brukar se dom där när han åker tidigt på mornarna och det känns ju bra. Man får ju lite hjärtknip när dom står ute i regnet men dom väljer ju själva.... Täcken har jag faktiskt hoppat över på stona i år pga det kraftiga fodret. De är helt enkelt mer eller mindre i överhull allihop vilket i och för sig är bra, dom fryser inte. Kort tät päls har dom satt allihop och även om mitt groomingöga får lite ångest när dom ser ut som raggmunkar allihop så mår dom bra! Sessan och Clara är redan jättestora! Ser ut som om dom ska föla vilken dag som helst. Ja, Mackan också.... bara det att hon inte är dräktig! *harkel*


Claras skata är henne trogen och var man än ser Clara så knallar det minsann en skata brevid, och jag antar att det är samma hela tiden. Otroligt!


Jag har hittat den perfekte pojkvännen till Mackan förresten! :-) Det ska bli så spännande!!! Mackan mår för övrigt som en prinsessa för Sandra har visst utsett henne till sin speciella häst så hon går omkring nyborstad med fluffig svans varenda dag i hagen och ser snobbig ut brevid dom andra lermonstrena. *fniss* Men det är hon värd!


Axel är en good boy och prio på listan för honom är ett BAD! Han är superfin i kroppen och rör sig så man blir tårögd. Jag ska jobba lite til med honom och sedan ska vi försöka få till en liten film på honom samt lite bilder med sadel och träns.


Kid ska sättas i ...hm...konditionsarbete nu. Långtravas på vägarna, upp med flåset och BORT med magen! Undrar om det funkar på ryttaren också... hoppas kan man ju!:-)


Jag har ett par förfrågningar om halter/LL clinics igen så om någon känner för att hoppa på, släng iväg ett mail till mig så ska vi försöka få till något bra datum efter jul!





Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards