coolqh

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Anna Eriksson - 23 mars 2009 11:02

Åh dessa håriga härliga varelser!



I lördags bar det av till Grevagården ihop med "partner in crime" Patricia för att föra lite reklam för IF och kanske sälja en och annan försäkring. If har hiskeligt bra försäkringar för Nordsvenskar så det passade ju alldeles utmärkt då tyckte vi att det var premiering för Nordsvenska hingstar på grevagården just denna dag!


Och jiiises vad folk det var! Detta med nordsvenskar är helt klart populärt! En klar överrepresentation av män över med keps visserligen men en och annan flicksnärta också minsann :-)


Själva försäljningsbiten passade dock kanske inte så bra just där då vi snabbt insåg att man var ömsom ute, ömsom inne vilket fick till följd att alla vällde ut till grönområden och parkering som på en given signal, och efter en stund in igen osv. Vi fattade inte så mycket utan kutade mest efter alla andra som två förvirrade råttor men jag fick iallfall knäppt lite bilder, mest för pappas skull -han är helt galen i Nordsvenskar!

Han som alltid tjatar om att jag har för många hästar kan i nästa andetag tycka att jag absolut måste skaffa mig en nordsvensk! Till vad liksom....? Men efter denna dag är jag allt benägen att hålla med honom! Vi spanade in oss på några hingstar som vi tyckte var något alldeles extra. Vilka framgår ganska tydligt av bilderna.... men det visade sig att vi allt hade lite öga för det för det gick ganska bra för dom!

Dessutom var dessa hingstar mycket trevligt visade, vilket man tyvärr inte kan säga var fallet för alla..... en del unghingstar var mer eller mindre farliga och inte alls tränade för uppgiften. Det hade också hänt en olycka på området precis innan vi kom, vi mötte ambulansen, och det förvånar mig inte. Det var positivt att höra speakern poängtera detta med att träna och uppfostra sina hingstar innan man åker iväg på visning med så mycket folk!


Dock, fanns det som sagt några som visade sina hingstar med den äran! Att inte folk kan förstå hur mycket det gör för helhetsintrycket (och resultatet) med välhanterade, rena och välgroomade hingstar och en ren och snyggt klädd handler/visare!!! De som är på bild nedan gjorde ett mycket bra jobb! (inte för att jag har en aning om vilka dom är....)


En av mina favoriter, RADIX kom 3:a i sin åldersklass 4-åriga hingstar med 41 poäng och hade dagens bästa körprov med 47 poäng! Håll till godo pappa!!!











Radix med visare och ägare.








Nedan hingsten GLIM e: Isvind, 4-a i sin åldersklass 3-åriga hingstar med 40 poäng.









Den fantastiske vinnaren för 4-åriga hingstar, KARAT -46/40 poäng! Jag fick en liten filmsnutt på hans ärevarv i ridhuset också! *rysningar* Bara suddiga ridhusbilder dock tyvärr....






Undrar i mitt stilla sinne om någon av dessa fina hingstar kan vara släkt med min Skogsstjärna som "jag" hade för miljarders år sedan..... Om någon Nordis människa läser detta och känner igen namnet så får ni gärna kontakta mig. Jag vet att hon var b-premierad och fick flera föl....



Nedan ett par hästar som jag tyvärr missade vilka dom var.... någon kanske känner igen sig?

edit: Fick en kommentar med svaret! Bilderna visar 3-åriga Balder och Halvar. Tackar!





Pausunderhållningen på detta event var också något i Hästväg!!! Jag fick ettpar mäktiga bilder på det också men dom är kvar i den andra datorn så jag ber att få återkomma med dom!



Slutligen, om nu någon skulle ha en snäll, stabil nordsvensk efter någon av dessa hingstarna framöver kan ni ju höra av er till oss :-) Alternativt en Isvind avkomma....



Av Anna Eriksson - 23 mars 2009 11:00

Ville bara dela med mig av några fler bilder på Lina och Anna, så fina!


Fotograf är Annika Persson!



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards