coolqh

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Anna Eriksson - 28 oktober 2010 21:57

Ja jag vet... jag är inte helt duktig på att uppdatera men det är lite mycket nu, skola och hästar och företag och allt.....


Idag åkte Kajsa Kavat från oss till sitt nya hem. Jag är så stolt över henne! I vanliga fall brukar inte fölen lämna oss riktigt så tidigt och särskilt inte att åka med en hästtransportör och jag ska erkänna att jag har varit lite orolig av många olika och uppenbara anledningar. Men idag när transportören kom gjorde hon oss stolt som vanligt då hon följde med upp på transporten utan att tveka, så ung hon är! Och chaufförernas ord värmde verkligen -dom har varit här förut några gånger och menade att vi har fina och välhanterade hästar som det aldrig är några problem med   Sådant blir man ju mer än väldigt glad att höra!!! Jag har försökt förbereda henne på bästa sätt men...det var första och sista gången jag skickade ett så ungt föl med transportör. Hur duktiga dom än är.

Jag önskar och hoppas att Kajsa får ett härligt långt, framgångsrikt och lyckligt liv! Hon är en fantastisk häst på så många sätt!




På tal om uppfödningar så har jag fått en massa härliga bilder på Bosse och Maria, men jag kan inte spara ner bilderna av någon anledning..... ska försöka få dom igen så jag kan lägga ut dom -det är så roligt när jag får rapporter av er som köpt hästar av oss!!! Ni är underbara som inte glömmer bort "mormor Anna"!   Är så glad att Bosse och Maria har hittat varandra!(Bosse född 2006 aka Coolduino e: CL Sail D Shasta u: Tinos Princess Bar)




Jag träffade också Bettans ägare på Borås Hästmässa vilket jag är så glad för! Jag väntar fortfarande på bilder, nya på Bettan och så på Livias fantastiska (!) ullarbeten -tavlor, porträtt, sadelpaddar och annat i ull. Helt otroliga grejer som jag gärna vill göra reklam för!!! För övrigt finns det inte ett bättre hem för Bettan än hos Livia och Annie, och deras familj. Tack för att ni har gett henne ett sådant underbart hem! (Bettan född 2006 aka Miss Cool Enterprise e: BH Enterprise u: MS Son Dee Trouble)




Axels ägare rapporterar från Norge att han har skött sig fantastiskt på sin första "event" ute -en allbreedsutställning i regi av Dölehäst föreningen. Axel visade givetvis upp sig från sin allra bästa och lugnaste sida trots ett stort antal hästar! Detta är en häst som kommer bevisa vad han går för, det är jag övertygad om! TACK Linnea för att du vill satsa på Axel! Vi är er största FANklubb!!! (Axel född 2008 aka Undeniable Cool Jet e: David Frost u: Hints Sugar Luisa)




Vår fina appaloosa vi sålde -Ricky-har också varit ute med sin ägare Martin på tävling! Ricky och Martin debuterade i bla Barrel Race på RHA's tävling på Bredegården i Falköping! Go boys!!! Ricky har också verkligen hamnat hos rätt människa!  (Ricky född 2005 aka BH Gone Electric e: BH Enterprise u: QAR Jessa Rev uppf. Andreas Johansson) 




I övrigt är det mycket skola just nu -jobbigt men så intressant! Föreläsarna är kanon, eliten av expertisen i Sverige och vi får verkligen lyssna på alla de senaste rönen vad gäller hästens etologi och biologi, foderlära, sjukdomslära, uppfödning och fölets utveckling, parasitlära, hästens tänder och mun, träningslära och fysiologi och en massa andra extremt intressanta grejer runt häst!!! Jag är famförallt djupt imponerad av valet av föreläsare och jag suger åt mig som en svamp. Även om mycket är repetation och saker jag redan läst men mycket är senaste nytt och samtidigt väldigt (!) roligt och intressant att inse att jag faktiskt har ganska bra koll och känsla vad gäller en hel del saker.   Makes me happy!

Det finns en hel del tunga delar i denna utbildning, likväl som i  mitt liv just nu, men jag väljer att se positivt på det hela och framtiden! Prövningar är till för att övervinnas....


Några bilder på Kajsa Kavat från igår-som idag gjorde mer skäl för sitt namn än någonsin förr!  Må du alltid gå genom livet med samma säkerhet, styrka och nyfikenhet! 

    



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards