coolqh

Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Puh...

Av Anna Eriksson - 19 maj 2008 22:11

...ännu en dag....


Det började ganska bra med besök hos Dessi och invigningen av hennes nya frisörsalong i Lyrestad. Jag har inte besökt en frisörsalong på säkert 10 år, men sedan Dessi flyttade hit har jag iallfall fått topparna klippta regelbundet, och nu har hon alltså öppnat upp sin egen salong, Hårstudion!

Åkte dit inställd på en enkel toppklippning men Dessi hade andra planer och helt plötsligt satt jag där med klet i hela håret och en kaffekopp i näven!

Salongen var mycket större än jag hade föreställt mig och jättefin! Helproffsig verkligen! Dagen var dessutom nästan fullbokad med kunder. Första dagen! Skitkul!


Ett par timmar senare åkte jag hemåt med världens snyggaste hår! Toppat, färgat, slingat och stylat!  Jag säger bara det,  alla som har möjlighet borde fixa sitt hår hos Hårstudion i Lyrestad! Det kommer jag att göra regelbundet från och med nu! *rekomenderas*



Resten av dagen blev dock mer dramatisk...

Jag skulle påbörja eftermiddagens hästträningar med Esset och gick ut och ropade på honom i hagen. Sin vana trogen kom han i full spett när jag ropade men halkade/ramlade i svängen och gick omkull. Handlöst. Jag såg hur han slog i nacken och på bråkdelen av en sekund insåg jag att det kunde tagit illa. Förmodligen slog han i en sten.... Han låg först kvar och jag sprang in och fick på honom en grimma och hjälpte honom upp. Han var vädligt ostadig och vinglig och verkade hemskt förvirrad. Jag kände att det började svullna upp i nacken. På två röda hade jag slått numret till veterinären, livrädd för att han hade fått ett brott på halskotepelaren, en hjärnblödning eller liknande..... Jag vet inte hur sådana saker yttrar sig exakt  men jag vet att ett slag i nacken på en häst kan vara livsfarligt!

Jag gick lite med stackars Esset och han verkade hämta sig lite, fick in honom i stallet samtidigt som jag ringde hans ägare. Veterinären var på väg.


Som tur var kom veterinären relativt snabbt och kunde snabbt konstatera att det verkade som om Esset kommit undan med en ordentlig svullnad och ett sår i nacken. Han fick lugnande så vi kunde gå igenom såret och svullnaden ordentligt och så fick han antiinflammatoriskt samt smärtstillande intravenöst samt utskrivet. Så nu hoppas vi bara att han läker snabbt och slipper ha ont länge. Svullnaden måste också gå ner innan vi kan tänka på att ha träns eller liknande på honom igen. Men, som veterinären sa, han hade tur!


Ja jisses..... vad snabbt det kan gå och vad illa!  En olycka händer verkligen när som helst och på en hundradels sekund!


Hela eftermiddagen gick åt till Esset och veterinären och det blev inte många hästar tränade idag, men jag är bara glad att det inte var värre! Krya på dig Esset!


Imorgon tar vi nya tag!


Nu ska jag umgås med familjen!  

 
 
Barbro

Barbro

20 maj 2008 13:46

Vilken tur ni hade med Esset. Hoppas att han repar sig snart. Kryapåerkramar.

B

http://www.hastbacken.zoomin.se

 
Gunnel

Gunnel

20 maj 2008 17:03

Herrejisses, så det kan gå...och han som bara var glad att se/höra dig!
Skönt att det gick bra i alla fall.

kram

http://Frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards