coolqh

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Anna Eriksson - 14 april 2010 10:06

Många fina år har vi haft tillsammans och många mil har du burit mig i säker stil. Det var ett svårt beslut men det var dags för dig att hitta ett nytt hem och lämna plats för andra...men du kommer vara saknad!










Farväl min gamle trotjänare. Hoppas du får många lyckliga år med din nya ägare, hon kommer att sitta orubblig i lodrät sits iallfall! Equitation säte is "da shit" som mina syskonbarn skulle uttrycka saken. 


  



Solen skiner och det är ju tur för försäkringsbolaget har FORTFARANDE inte varit här och inspekterat vår rasade ligghall. Effektivitet är nyckelordet här känner jag.

Anders och jag lyckades till slut som dom tekniska genier vi är installera vår nya övervakningskamera i stallet och jag låter den positiva händelsen lysa starkast i min hjärna. Tänk positivt för fan!

Jag har alltså äntligen skaffat mig en fölkamera, efter x antal år. Typ alla jag känner som håller på med uppfödning har väl haft en sedan 1873 men jag gillar att vara lite udda :-D Men jag tycker ännu mer om att slippa ränna ut och in i stallet som diarré på nätterna i flera månader i sträck!

I  min strävan att vara unik köpte jag givetvis inte samma som alla andra har hehe, men anledningen till det var nog egentligen ren snålhet!


Började undersöka saken och fann att det finns väldigt begränsat med FÖLövervakningskameror på marknanden! Alla saluför i princip samma kamera, och eftersom det är står HORSE med i namnet så kostar den givetvis därefter!

Så jag kontaktade ett bolag som tillverkar kameror och övervakningssystem till lastbilar och industrier och vips hade dom satt ihop ett litet "paket" till mig för en nätt summa som jag givetvis själv påverkade litegrann med min gränslösa charm -tydligen eftersom VD'n (ja jag gick naturligtvis direkt till ledningen vad annars?) muttrade lite i telefon senare med Anders att han hade gett mig ett lite "för" bra pris *flinar stolt* (oj det blev en lång mening det!) Priset för hela kalaset inkl moms och frakt blev 2225:-

Iallafall kameran kom och vi fick till det och den sitter nu prydligt riktad mot Sessan så nu kan hon få föla! Sedan vrider vi den bara snyggt till boxen brevid när det är Claras tur. VOILA!



Det är nog någon vecka kvar tills Sessan behagar föla det tror jag allt. Men man vet minsan aldrig med dom små liven....


Vill passa på att tipsa om nya fina saluhästar som kan ses på min hemsida! Utöver dom vet jag för övrigt ett par till, ridna hästar som bekanta har till salu. Hemsidan kommer att uppdateras lite hit och ditt framöver med ny info om ditten och datten. Är det inte fantastiskt så säg?!


Nu ska jag ut och bygga trail in hand bana samt prova den nya inridningssadeln!

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards