coolqh

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Anna Eriksson - 31 augusti 2010 18:47

Designa World Alzheimer symbol och vinn 500 USD!

http://www.alz.co.uk/adi/symbol.html


Jag önskar att jag kunde vara med! Jag skulle säkert kunna knåpa ihop något snyggt på papper men jag vet inte hur man gör det på en dator....   




Att ha en anhörig med alzheimers är något av det värsta som finns. Tänk dig att din mamma förvandlas till en person som inte vet vem du är... Det  ständiga dåliga samvetet för att du inte kan vara där och kanske fördröja det oundvikliga en dag eller ett år (vem vet?). Det oundvikliga -den dagen din mamma tittar på dig och inte har en aning om vem du är. Och ännu värre, kanske vet att hon BORDE veta. Tänk dig att du varje gång du pratar med henne i telefonen eller kommer och hälsar på på avdelningen eller "dagiset" glättigt och käckt utbrister -Hej MAMMA, så att hon inte ska behöva känna sig besvärad för att hon vet att hon borde veta vem du är men kanske inte kommer ihåg. Det önskar man inte sin värsta fiende...


Än sålänge har min mamma känt igen mig när jag kommit dit, tror jag -även om jag inte är säker på att hon vet vem hon pratar med när vi pratar i telefon. Men jag vet inte säkert.... och med tanke på takten hon försämras så kan jag inte räkna med att hon känner igen mig nästa gång, eller gången efter det....


Helst skulle jag vilja kunna träffa min mamma varje dag. Men med det liv vi lever så kan jag bara träffa henne några gånger om året. Snart är det för sent.... 

Att ha djur och gård och bo "i obygden" är underbart. Och en förbannelse.

Just nu vill jag mest bara vara med min mamma....



Ta inte dina nära och kära för givet. Min mamma var en av dom starkaste personer jag har träffat tills denna hemska sjukdom började ta över hennes hjärna. Supervacker, och väldigt framgångsrik! När jag var tonåring var vi i luven på varandra oftare än tvärtom! Två järnhårda viljor och två lättantända stubiner!

Nu bor hon på ett hem, åtskiljd från min pappa efter ett helt liv tillsammans och 35 års äktenskap. Två respekterade människor med två framgångsrika karriärer. Plötsligt kommer jag på mig själv med att prata med henne som om hon var ett barn. Det är konstigt vad man kan lära sig leva med....



Och det hade varit fantastiskt att få designa en symbol som alla alzheimer föreningar runt om i världen skulle kunna använda. Men det får jag överlåta till någon annan.  Hoppas den blir fin....




Alzheimersdagen är den 21 september. Jag älskar min Mamma.

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards