coolqh

Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

Ny häst! *bildbombning*

Av Anna Eriksson - 30 juni 2007 13:18

Välkommen Willy!


Kl 02.00 natten mellan torsdag och fredag anlände så Willy till Mjöserud! Anders åkte själv den låmga resan upp till Hälsingland och Painted Acres för att hämta hem vår nya unghingst! Meningen var att han skulle ta med sig Willys pappa Ollie (impressive Oliver) också, men då han åkte själv bedömde vi att det var dumt att lasta två hingstar, man vet ju aldrig vad som händer på vägen.... Dessutom åkte Willy bättre själv, nu ståendes lös på tre platser i lastbilen. Han tog detta sitt första äventyr med bravur och anlände i god form utan en svettpärla ens!


Ollie kommer dock så fort det kan ordnas!


Willy är en lovande ung painthingst med fina blodslinjer. Han är en långbent pleasure/hunter modell med en härlig jog och en absolut fantastisk lope som bådar gott inför framtiden! Willys pappa stammar ur hästar som superior halterhingsten Limited Addition och legenden Mason Dixon, med superiors och ROM's i flertalet ridgrenar samt Halter. Hints Impression som återfinns både på Willys fäderne och möderne är en av de stora gångartsförärvarna och tillika en suverän Halterhäst! Hästar som legendariske Tardees Impressive återfinns också bakom Willys pappa.

På mödernet återfinns en mkt stark Skipper W-linje bakom Stick With Stars och hennes pappa, kände Skipa Star, bla AQHA World Champion, superior Halter och Leading sire! Även här hittar vi Hints Impression!


För dagen är Willy en lite tunn, växande åring. Han är minst i gänget, men man ser på hans långa ben att han säkert kommer att växa om de andra på höjden! Willy är av olika anledningar inte registrerad än, men kommer givetvis så att bli. Han kommer troligtvis att heta "PA Will Be Cool", och är förhoppningsvis vår blivande avelshingst på paintsidan!


Han har en härlig mörkbrun färg och är mkt vackert tecknad!

Willy är uppfödd av Petra & Peter Leyonberg, Painted Acres.


Håll till godo med lite bilder på pojkarna från första dagen ihop, som förövrigt gick så smärtfritt som det kan gå! De är alla tre redan bästisar! En och annan bild på Kid och Bosse slank med också...;-)

Ursäkta den dåliga bildkvalitéen! Håll till godo!





 
 
Ingen bild

Dessi

30 juni 2007 14:43

Vilka goa killar!
Kramar Des.

 
Ingen bild

Petra

10 juli 2007 15:22

Jösses, Anna, du har ju faktiskt lyckats få en och annan hygglig bild på Willy.. så fort vi får igång någon typ av internetanslutning så får du skicka över dem!! Jag hoppas att du är nöjd med honom, trots att han är liten och mesig ;-) Nu ska jag lämna tillbaka den lånade datorn, men vi hörs av snart igen. Peter hälsar! Massor av kramar!!!
P.

 
Ingen bild

Anna

10 juli 2007 15:45

Åh, Petra, hur går det för er! Man blir ju knas av att inte ha dig på msn jämt! ;-)
Klart jag skickar bilderna!!! Jag är väldigt nöjd med honom! Anders är helt förälskad i honom.... Men hör av dig så fort du är uppkopplad mot världen igen så pratar vi mer! Hälsa tillbaka, A hälsar också! Kram!!!
A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards