coolqh

Direktlänk till inlägg 17 september 2007

Unghästträning på Mjöserud!

Av Anna Eriksson - 17 september 2007 08:57

På måndagen kom goda vänner Veronica och Nettan (www.peterssonquarterhorses.com) till Mjöserud för lite unghästträning.


Med sig hade dom "Sillen" och Vanilla.

Jag passade på att damma av Bosse efter sommarsemestern eftersom det är hög tid för honom att börja jobba lite om han ska vara med på Harvest!


Det var mycket trevligt att se er här, kom gärna tillbaka snart! :-)


Eftersom Veronica sprang runt med kamera fick jag tyvärr inga bilder på henne och Vanilla...men ett par på oss andra blev det. Försök bortse från min muppiga uppenbarelse...jag måste verkligen börja tänka lite på min "proffisionella framtoning" hahaha



Bosse och jag... bilden är tagen lite snett framifrån så man ser inte hans fina rumpa riktigt... Men han har växt på sig och ser mycket lovande ut! En lång fin hals som nu börjar fyllas ut lite. *nöjd*


Att jämföra lite från i våras och nu.... det har allt hänt lite med pojkarna eller hur!


Mars 2007


September 2007



 
 
Ingen bild

Dessi

19 september 2007 11:42

Bosse alltså!!! finare pöjk får man leta efter!! tycker att han är helt outstanding men jag är väl inte helt objektiv :-))) ska bli jäkligt kul o se när han VINNER nästa tävling :-D

 
Ingen bild

Dessi

19 september 2007 13:49

var bara tvungen att säga att snart köper jag honom själv!! så om någon annan har sneglat på Bosse så får ni sno er på! :-)))

 
Ingen bild

Anna

19 september 2007 19:46

Ha ha du säger det Dessi... Ja han är riktigt riktigt fin, faktiskt! Om han vinner vet jag inte...han kan lika gärna komma sist, det är ju helt omöjligt att förutspå hur dom dömer nuförtiden ;-) men jag bryr mig inte så mkt om det, jag vet vad jag har i stallet ;-) Fast, det är ju onekligen kul att vinna! Gör han det blir han dyyyr.....

 
Ingen bild

veronica

20 september 2007 20:29

jag har med mig en extra person på harvest så vill du kan jag ta en kille åt dig...

och ja dessi här har du en till som haft ögonen på Bosse i ett år nu....

 
Ingen bild

Nettan

20 september 2007 21:58

Vad får er att tro att Bosse ska vinna....Sillen är ju med i samma klass!!!! HAHAHA!!!!!!!

Kram Nettan

 
Ingen bild

Anna

21 september 2007 10:40

Jag tror inte att Bosse vinner. Inte Kid heller. Men som sagt, jag är väldigt nöjd med dom så det är inte hela världen!

Veronica, det är jättesnällt av dig! Conny Nilsson kommer att visa Bosse denna tävlingen eftersom jag ska ta deras Pablo-avkomma på futurityt... Men tack ändå, är han hingst (och kvar) nästa år blir du kanske dragandes med honom! ;-) Om han är valack vill jag nog visa honom själv :-D (om inte Dessi har lagt beslag på honom dvs....)

Kram på er och Lycka till på lördag Veronica och Nettan!

 
Ingen bild

Dessi

21 september 2007 16:38

Jag tror inte att Bosse ska vinna...jag VET att han gör det!! :-D he-he! (drar på med ett hemlige Arne-fniss oxå!)

Jag önskar oxå lycka till på lördag!
kramiz Des.

 
Ingen bild

HaNNa

21 september 2007 20:07

Fina killarna har mognat och vuxit! Finfina killar!

Dessi, var inte för långsam med Bosse nu! Vem vet, det kanske kommer nån och köper honom också! =)
(Blir inte jag, om inte Lotto-raden blir en lyckoträff i helgen...)

Lycka till på lördag, Nettan och Veronica!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards