coolqh

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2007

En trevlig helg och GRATTIS MARIKA!!!

Av Anna Eriksson - 22 oktober 2007 10:58

Utan att jag visste något i förväg planerade Anders en välbehövlig minisemester! Trippen gick till Lund, för firande av Marikas 20-årsdag! Anders hade fixat allt från gård o djurvakt, till lyxigt hotell och allt däremellan!

Torsdagen innan vi skulle åka blev helsnurrig och jag sprang mest omkring och försökte samla tankarna, sammanfatta vad alla djuren äter, och rutiner på ett papper, fixa fram rena kläder och ladda telefonen!


När vi skulle åka började givetvis bilen krångla. Ni som känner mig vet att sådant hör till vanligheterna i mitt liv, så jag var inte försvånad alls... Men Anders fixade lite och vips var vi på väg!


Hotellet var urtrevligt och låg mitt i stan, nära till allt. Anders hade kollat noga att det fanns badkar på rummet, härligt!


Vi anlände i Fredags och mötte upp med Nina, Marika och Jonas för restaurantbesök. En supergod middag avnjöts på ett härligt steakhouse i trevlig stämning. Nina hade lite bråttom till en dejt, så Anders, jag, Marika och Jonas knallade vidare till hotellet där paketöppning varvades med drinkar och öl i diskolampans sken på nattklubben! Spännande...

Jag fick äntligen min(a) första HURRICANE och den var precis så god som jag hade hoppats! Ett glas fick jag med mig hem också, undra hur det gick till!?!


På morgonen var det dags för hotellfrukost ala gigantisk, men ägg i olika former, bacon, pannkakor med lönnsirap, frallor med diverse pålägg, croissanger, muffins, juicer, kaffe och en hel del annat.... Mättnad!


Efter en speedvända på stan mötte vi upp med en något sliten Nina (hård kväll?;-)) för att luncha på ett hamburgerhak modell lyx, med supergoda hemmagjorda burgare av svenskt nötkött, hemmagjorda pommes och en gammal hederlig bärs. Ninas bärs fick jag också, över mig...*fniss* Som tur var skulle vi hem och bada och byta om efter så det gjorde inte så mycket, det var nästan värt det att se en tomatröd Nina som ville sjunka genom golvet....*S*


Väl på hotellrummet fick jag mitt efterlängtade bubbelbad!!! Anders servade med champagne och jag kände mig som en prinsessa! Jag ville ta med mig hela badrummet hem!


På kvällen satte vi oss en stund i hotellbaren (hurricanes!!!) och väntade på Nina. Tillsammans gick vi hem till Jonas och Marika, där det var en massa trevligt folk, alla rugbymänniskor på det ena eller andra sättet antar jag. Senare, i klubblokalen, fick jag se min allra första rugbymatch. Kan inte påstå att jag fattade så mycket men det var ändå ganska underhållande!


En kort sammanfattning av vår helg, men det viktigaste var ändå att komma ner och fira Marika!!!


JÄTTEGRATTIS på 20-årsdagen MARIKA!!! Hoppas du blev nöjd med presenten också!
Jag är jätteglad att Anders fixade detta, så att jag fick komma ner och träffa er (Marika o Nina) där ni bor! Det blir säker fler gånger!

Tack för att ni tog hand om en "gammal mormor" från landet!

Ni är underbara!  *fniss*


Tack också till Hanna för att du tog hand om gården och djuren och gjorde det möjligt för oss att åka!!! Det är verkligen GULD värt!!!


Nu måste jag passa reprisen av Glamour som jag missade i fredags....



 
 
Ingen bild

HaNNa

22 oktober 2007 12:38

Kul att det blev en så lyckad helg!

Jag saknar också att ha badkar hemma, så det var liite synd att du inte tog med dig badrummet... ;)

Det finns lite bilder från helgen på min och Siskos bloggar (malumbub.blogg.se och sisko.blogg.se).

Vi ses i stallet när jag fått klart skoluppgifterna...

 
Ingen bild

Veronica

22 oktober 2007 14:44

Kul att ni hade det så bra! Det är ni värda!

Men HURRICAN,, mhmm v ad sugen jag blev...

 
Ingen bild

Thina

22 oktober 2007 14:55

Tror att detta var vad du behöve lite tid utan djur att tänka på (jaja jag vet att du inte släppte tanken på dom en minut men de var ju inte runt omkring dej hela tiden.) Skönt med en Anders som pysslar om. Vet hur det är hihi. Ha det bra och hälsa alla. Kram

 
Gunnel fnissar

Gunnel fnissar

22 oktober 2007 17:07

Jasså, ytterligare en som inte kan vara utan Glamour.. :))

http://Frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kjell

22 oktober 2007 17:36

Låter som en härlig helg :-))
Ni har väl inte glömt Winnerbäck nu på fredag?

 
Ingen bild

Nettan

22 oktober 2007 19:06

Äntligen hemma - känns inte tryggt när du är ute och flänger så där!!!! Fast det är klart med en trygg klippa som Anders må det väl vara hänt!!!

Jag saknar dej!!!

Kram Nettan

 
Ingen bild

Dessi

23 oktober 2007 18:00

Gu vad härligt!
Ni är verkligen värda att få ha det lite lyxigt och ta igen er!!

Ses imöra!

Kramar Des.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards