coolqh

Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Anna Eriksson - 5 juli 2007 12:00

Vänskap är ett ganska luddigt begrepp...eller?


Man kan vara en vän på så många olika sätt... olika enligt olika människor.


I min bok är en äkta vän, den bästa sorten, någon som stångar sig blodig om det behövs för ens skull... Någon som står upp för en när man behöver det. Någon som vänder ut och in på sig för att hjälpa till när det är kris, även om det innebär problem för vännen själv!


Sådana vänner är extremt sällsynta!


Jag försöker själv vara en sådan vän... Ibland (oftare än tvärtom) visar det sig att jag stångat mig blodig för "fel" vän.... dvs någon som inte skulle göra detsamma för mig.


Ibland får man tillbaka...tusenfallt! Vänskaps kärlek har inga gränser!


Vänskap, ÄKTA vänskap, är det starkaste band som finns. Starkare än alla andra band, även familjeband.


Det verkar finnas olika grader och former av vänskap. Alla är säkert nödvändiga (eller inte?), det gäller bara att veta på vilken grad man är och i vilken form vänskapen har, med olika personer. Så man inte står på olika plattformar.


Man kan tex vara en sån Vän som verkligen ställer upp och stångar sig blodig när det behövs,


-eller en sån vän som är mer en kompis/bekant (som de flesta), kan vara en god vän men vill inte lägga sig i, förstöra anda relationer eller dylikt för att stå upp för en. Man är viktig, men inte SÅ viktig... Helt okej, som man vet var man har varandra!


-falska vänner, de man tror man vet var man har men som är helt andra personer när det väl kommer till kritan. Tyvärr är alldeles för många sådana, utan att faktiskt veta om det själva! De visar det inte för sig själva eller andra förrän det verkligen gäller. Då backar dom....

En sådan "vän" har säkert alla varit någongång, till någon...även jag. Det är ju trots allt så, ALLA människor kan inte vara lika viktiga för DIG.


Det är så sant som det är sagt; I nöden prövas vännen....


Tänk efter, vilka i din bekantskaps/vän krets är dina äkta vänner...tror du? Vem kan du ärligt säga att du är en ÄKTA vän till? I vått och torrt?

Ibland är de äkta vännerna längre ifrån än man anar, och de falska närmre....


Handen på hjärtat, om det kommer till kritan, vem är Du kanske en falsk vän till? Vem kanske tror mer om dig än du har lust att ge?....


Fundera på det!


*kärlek*




Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards