coolqh

Alla inlägg den 7 juli 2007

Av Anna Eriksson - 7 juli 2007 20:10

Vilken dag det har varit...*puh*


I går lastade jag och Anders på Bosse och Kid på lastbilen och truckade till Enköping för att visa dom i halter på lördagens enkel AQHA show anordnad av Low Budget Show Crew i Enköping.


Karin och Walle (som hade Karins fina hingst Lou med sig) hade fixat uppstallnings och sovplats hos Ulla o Tryggve Wass några mil utanför Enköping och vi anlände där i samlad tropp någon gång på eftermiddagen. Kvällen tillbringades med att grooma hästar och äta en supergod middag! Maken till roligt det blev att grooma helt plötsligt! Walle o Karin, med hjälp av Ulla ryckte i och hjälpte mig med diverse klippning och bandning, och vips var det klart. Tusen tack för det!!!!


Anders, jag och hundarna, som hade räknat med en natt i lastbilen, installades i en underbar liten stuga nere vid stranden, med vågorna kluckandes precis utanför huset. Vilket härligt rofyllt ställe!!!


Upp mitt i natten för att fixa det sista, lasta och åka... då började det roliga! Kid knallade på lastbilen men Bosse hade verkligen ingen lust idag... Stressade som vi var bestämde vi för att åka med Kid och låta Bosse bli kvar hemma. Men då rycker Walle-ängeln utan vingar i och fixar fram en bil och ett släp (!) lastar Bosse och åker! Vad gör man utan sådant folk!?


Hur som helst,i tre olika ekipage anlände vi så till tävlingsplatsen, sent omsider, med Bosse, Kid och Lou. Behöver väl inte påpeka vilken kass start på dagen det var.... Bosse groomades snabbt till i trailern och ut med honom, ut med Kid, in i ridhuset och vips var det dags att gå in i klassen! Det gick väl som kunde vara förväntat, inte så bra.... Walle visade Bosse, jag Kid och både Walle och jag dröp av svett och måste sett helskumma ut! *S* Nåja, en andraplats för Kid och en tredjeplats för Bosse blev dagens resultat. Roligare var ju att Karin vann sin klass (3 year old stallions open) med Lou! GRATTIS Karin! Och jag får väl trösta mig med att jag blev slagen av Reserve Champion, även om det var en reiner! *S* Verkar vara reiners som gäller numera! Haha


Äsch, jag ska ta tag i träningen av pojkarna nu, och nästa show ska dom vara tränade och i form! Det var dom inte nu.... *skäms*  Men, jag ursäktar mig med att det är mycket att göra när man precis har köpt ny gård och allt!

Faktiskt...


ETT STORT TACK TILL:


Tryggve och Ulla - för den fina sovplatsen, stallplatser och hjälp! Och den fina nysnickrade sängen!


Walle o Karin - för all hjälp med grooming och visning!!!


Tack! Ni är guld värda!


Här bjuder jag på några bilder iallafall, på Walle & Bosse, och mig & Kid. Ettåringar, vad ska man säga...? Långa, korthalsade, bukiga och....ganska fula! *S* Men ack så trevliga och rara! Håll till godo! Och ignorera gärna min väldigt ansträngda uppsyn.... Det finns en bra anledning för den! :-)





Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards