coolqh

Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Anna Eriksson - 11 maj 2008 10:12

Jag har fått underbara rapporter från mina två ögonstenar Emil och Lina och deras nya mattar!


Emil och Jennie gjorde sin tävlingsdebut igår på Taures tävling i Stockholm och det med bravur! Som tur var är Hann medlem i Taure och var på plats som funktionär, vilket betydde att jag fick speeddelivery av bilder på natten!


Ekipaget ställde upp i Western Pleasure och Western Horsemanship (nåt mer?) och såhär såg det ut:






Inte illa av en nyss inriden stor 4-åring som dessutom är hingst!


Stort Grattis till debuten Jennie!!! *stolt*


Även Lina har fått ett underbart liv hos sin nya matte Anna som rapporterar att "Träningen går bra och vi gör framsteg. Jag har även börjat träna lite trail och

det går jättebra, kul tycker Lina."

Anna och Lina tränar regelbundet för Oliver Salzman och hoppas snart komma ut på sin första tävling. Jag håller tummarna för er!



 


Det har också kommit lite nyheter om Coolduino (Bosse) som tyvärr är av de lite mer tråkiga slaget.... Pga personliga omständigheter som ingen kan råda över så har hans nya matte blivit tvungen att ta det svåra beslutet att sälja flera av sina hästar och även Bosse. Jag har givetvis lovat att hjälpa till och göra mitt bästa för att hitta ett bra hem åt Bosse!


Bosse är nu en vacker och mycket välväxt tvååring! Han är redo att får arbeta och visar gärna upp sig i Halter. han är ju redan en showvan kille med meriter och det absolut snällaste och mest lätthanterliga man kan tänka sig! Det vore väldigt roligt om vi kunde sälja Bosse till någon som är tävlingsintresserad. Han har mycket bra förutsättningar för flera ridgrenar och är en mycket allsidig häst! Mer info kommer så småningom på hemsidan!



I helgen har vi haft besök av mina kära föräldrar vilket var mycekt trevligt. Ännu trevligare hade det givetvis varit om jag sluppit denna förbaskade envisa halsinfektion som aldrig ger sig! Det känns knappt som att det blir bättre ens! Trots den har jag iallfall lyckats vara någotsånär social, och gårdagen började väldigt trevligt med att Anders kom tillbaka från att ha hämtat föräldrarna vid tåget och ahde med sig både blommor och champagne. Sådana frukostar kan man ju vänja sig vid!

Jag mitt fån undrade om vi hade vunnit på lotto, men jag borde kanske uppmärksammat att det var exakt ett år sedan vi skrev på gården, vilket var det bästa vi har gjort! Dessutom firade jag och Anders ett annat jubileum...eller ja, det var välk egentligen någon vecka tidigare men då var inte Anders hemma så vi slog ihop det...tydligen. :-) Själv har jag visst inte så mycket koll... jag skyller på baskelusker och för mycket sol!!! *puss på dig Anders*


Trevligt var det iallfall!


Anders har i princip på egen hand lyckats stolpa hela det stoooora betet och dra tråd, och till och med fått göra grindarna (ja, jag måste verkligen vara sjuk!) samt fixa dit el så vips var hagen klar att släppa stona i! O till och med jag tycker att det ser skitbra ut! Så nu vet man det, Anders kan göra en hage helt utan min hjälp (nästan) *mohahahhaaaa*

Iallafall så fick stona gå ut där igårkväll, alla utom Sessan som fick gå in igen som straff för att hon aldrig fölar *fniss*

Inatt drömde jag att hon fölade en pytteliten kopia av sig själv fast hingst.... så vi får väl se om det var en sanndröm. Fast egentligen tror jag fortfarande på palomino......

*håll tummarna lite till bara*


Jaha, det var det i korta drag....nu ska jag se om jag kan hitta på något nytt husmorsknep mot halsont som jag inte har provat redan....

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards