coolqh

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Anna Eriksson - 20 maj 2008 16:41

Försöker förbereda inför helgens tävling QP Challenge på Grevagården där Kid och Willy är anmälda till halter och Kid till Longe Line....

Just nu känns det dock lite osäkert men vi kommer förhoppningsvis iväg, vi brukar ju göra det till slut.

Willys deltagande beror helt på hur han beter sig på plats, han är ju väldigt orutinerad, blir lätt stressad under press och har fortfarande inte lärt sig att springa vid hand :-) Så, som sagt, blir han stressad av tävlingen får han bara softa och känna in stället. Det är inte livsviktigt, även om det hade varit väsligt kul att visa upp honom för domarna!

Han var i och för sig snyggare för ett par månader sedan och är inne i jordens växtfas men ändå skapligt snygg tycker jag. Vi får väl se hur det blir, förhoppningsvis sköter han sig och kan ställa upp.


Kids träning har fått stå tillbaka lite eftersom det är många hästar som ska tränas just nu, och han är inne i en latfas.... vi får se med honom också. I Haltern har vi inte så mycket att hämta just nu, jag har ännu inte bestämt mig för om jag går in med honom, det beror nog på hur stressigt det blir! Inridningen är annars påbörjad med bra resultat och vårat stora mål i sommar är clinic för Manuela!


Anders ska till skåne ons-tor så jag är själv med allt och alla förberedelser, han kommer lagom till det är dags att lasta och åka på torsdag. Imorgon kommer veterinären för vaccineringar, Esset är konvalecent och behöver lite exra TLC och det börjar bli dags att passa Luisa lite nogrannare inför fölning. Samtidigt ska det visas hästar både här och där.


Så ja, vi får se men är det meningen så är det meningen som man brukar säga :-) Och jag är ju iallafall snygg i håret!

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards