coolqh

Alla inlägg under september 2009

Av Anna Eriksson - 9 september 2009 09:53

...här går man in på sin gamla bloggsida och så har dom helt möblerat om och ingenting ser ut som det brukar!!! Jag brukar inte gilla sånt men jag ska ge det en chans.... det var lite roligt att man kunde lägga en topp bild på sin blogg nu iallfall, jag valde en bild från första sommaren vi bodde här. Det är grannens bete (därav staketet) och Luisa i förgrunden med lilla Lotta (som nuhunnit bli 2 år) sovandes. Till höger i bild ses en liten paintfölis vi hade här halvägs ut ur hagen....



Här knallar saker och ting på som vanligt. Jag har lite bryt över boxplatser då det kan hända att det kommer lite extrahästar här i vinter och då måste jag veta att det finns plats till alla! Det ser ut som att det blir någon tillfällig lösning på logen, grind boxar eller liknande om det godkänns av myndigheterna. Bäst att förpröva och göra rätt även om det bara är för i vinter, kan bli dyyyyrt annars -helt i onödan! En mycket bra idé att göra förprövning gratis tycker jag!!!

För närvarande är det bara Britta och kid som är uppstallade och igår släppte jag ihop dom i hagen. Kid har varit så förtvivlad sedan båda hans kompisar flyttade men jag var inte helt säker på om han skulle hålla på och tuppa sig med ett sto. Inte då! Han tog sin lillasyster och gömde sig långt bort i gräshagarna med henne, noga med att INTE tuppa sig för då kanske matte skulle ta hans kompis ifrån honom igen! Söta häst! Nu går dom nere vid sjön och betar sida vid sida, Kid ser till att inte lillasyster kommer för långt ifrån honom. Dom ser ut som Batman och Robin i sina likadana vinröda täcken med halsar och blåa fantomen hoods....*fniss*




I helgen hade vi halter/longe line clinic igen och den avlöpte väl! Mycket trevliga deltagare och hästar att jobba med! Britta och Anders fick vara med lite på söndagen och det gick bra förutom att Britta helst ville bita husse i armen mest hela tiden. :-) Britta blev longerad för första gången sedan aprilshowen och se det satt minsan kvar! Otrolig häst det där. Det är bara finliret som ska till så ska vi nog vara redo för tävling i oktober.

Nedan lite bilder från igår morse som jag tog helt apropå när jag hade henne ute i paddocken, med spån i svansen och allt. Nåja, fler bilder finns i hennes album här! 



Guld i mun Foten i munnen ....var bara tvungen att prova dom nya smileysarna!!!




         

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards