coolqh

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Anna Eriksson - 14 december 2009 18:55

Idag var det återigen dags för genomgång av den late lille brownien.... Petra Holm gick loss!

  Hon måste haft skitiga händer för inte har allt det där dammet funnits i pälsen på Kid?!?! Kan jag inte tänka mig!!!!

  Se, han ser lika förvånad ut som jag! 

 Massera och känna....  

...dra hit och dit. Stretching var det ja....

   

...klämma än här och än där.....tänk på att kameran lägger på några kilo på hullet *harkel* (och jag menar förstås Kid...)  

    Elektro terapi är grejer det!

Och nej... det är inte elchocker! *fniss*


Passar på att rekommendera Petra och hennes massage/elektroterapi både i förebyggande och behandlande syfte på häst! Hon "gör" människor också men det har jag inte vågat prova.... ser ont ut och strömmen är jag som bekant livrädd för. Vågar knappt ta i hästen när Petra kör strömmen för jag är rädd att få en stöt! 


Clara håller sig vid gott mod i sin lilla box. Mackan får göra henne sällskap för hon hade varma hovar härom dagen så hon blev omedelbart uppstallad och satt på box OM det skulle vara en känning på fång.... Vilket vi INTE hoppas och veterinären verkar inte vara alltför alarmerad. Det räcker med en fånghäst tack så mycket! Men det är lika bra att ta det säkra före det osäkra så nu står hon där iallfall och är väl inte överlycklig åt det men hon finner sig hon också.... Imorgon kommer veterinären tillbaka och kollar till alla olyckskorparna. *suck*

Jag har aldrigt haft några fångproblem förr men det är tydligen massor av hästar som drabbats i år. Man kan ju undra varför.... Om någon har några tips runt utfodring och övrigt skötsel av en fånghäst så vill jag gärna höra, men det ska vara baserat på vetenskap och fakta. När man läser om fång finns det ju miljoner olika rekommendationer och den ena säger rakt emot den andra. Nu har jag ju en del i bakhuvudet men har ju sluppit sätta mig in i det särskilt djupt tidigare.



Lilla Wilma, min fina kattdam mår inte alls bra.... det är på kniven de närmsta dygnen, om inte saker och ting vänder måste vi nog ta bort henne. Lilla Wilma... Usch det känns som att allt jävelskap händer på en gång! Man stänger nästan av känslorna till slut. Jag hoppas att jag får ha kvar Wilma men det ser inte så ljust ut.... Håll tummarna för att hon lyckas kämpa sig igenom det! Hon har troligtvis något som kallas vingelsjukan och som man inte kan göra något åt. Det är ett virus som katten kan leva med en tid och det bryter ut i skov, men tillslut blir skovet så allvarligt att katten dör eller tas bort. Vi tar givetvis bort henne men det är så svårt att ta beslutet när det är dags.... men blir det inte en markant ändring till det bättre nu så..... :-( :-( :-(

Wilma och en av hennes ungar i somras....

  


I helgen hade vi besök av Carina och det var mycket trevligt! Denna fina bild på snöfallet i natten fick jag också!

  


Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards