coolqh

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Anna Eriksson - 18 december 2009 10:09

...för den som är intresserad.


Clara och Mackan mår efter omständigheterna bra. Clara känns mycket bättre men såklart inte bra än. Hon har dock tillnärmelsevis inte lika ont längre men hur mycket medicinen har med det att göra vet man ju inte. Veterinären beslutade att sätta in antibiotika nu också för att komma tillrätta med bakterieinfektionen så nu hoppas vi att hennes mage pallar det! Än sålänge ser det okej ut...

När 14 dagar gått ska man visst helt enkelt prova att sätta ut medicinen och hoppas på det bästa. Hur nervöst kommer det bli då!?! Men jag antar att hästen måste vara helt symptomfri innan man sätter ut medicinen och provar.... Stackars Clara får nu Metacam och probiotika pasta i munnen, samt sprutas dagligen men fortfarande inte en sur min! *älska*


Mackan har ju kommit betydligt lindrigare undan och hon har väl själv aldrig kännt sig direkt sjuk så man kan väl säga att hon kan tygla sin entusiasm över att stå inne. Hon visar med all önskvärd tydlighet vad hon tycker om det. I helgen stallar vi förmodligen upp resten av stona och kanske hon kan få klartecken av veterinären att hon kan få gå ut med dom andra några timmar på dagen. Vi får se... Det är ju plant och fruset i paddocken, så om snön ligger kvar och inte fryser kanske hon kan gå där annars. *hoppas*


Resten av damerna verkar må bra även om jag känner värme och puls både här och där när jag känner efter och tycker att dom går dåligt. Vilket när jag tänker efter, dom alltid gör när det är knöggligt och fruset ute. Kicki sa ett bra ord, FÅNGEST!


I morse mötte Kid mig med ett svullet bakben. Varför inte liksom? Konstaterade något uppgivet rätt snabbt att anledningen var ett jack på insidan av benet. Ganska stort men inte på något "dumt" ställe och han är inte halt. Så, det är väl mindre allvarligt men ändå, ett sår till som ska skötas....

Vet inte riktigt hur han har fått det, i boxen finns inte mycket att skada sig på och han hade det inte igår kväll. Det enda jag jag komma på är att han har lyckats skära sig med brodden när han rest sig upp. Nåja, man får väl vara glad åt att det är kallt ute nu. Det är ju bra för både hovar och sår!


Hoppas att det är årets julstrul som kom lite för tidigt. Kanske vi kan lyckas med vår uppesittarkväll dagen innan julafton tillsammans jag och Anders, tredje gången gillt. Jag behöver verkligen en lugn jul!!!

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards