coolqh

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Anna Eriksson - 11 juli 2010 20:54

Sitter med en kall gin&tonic och fötterna i högläge efter en VARM men trevlig helg i unghästarnas tecken. Har haft clinic här med några tvååringar och trevliga tjejer och tonvikten låg på halter, longe line samt in hand trail, i 30 gradig värme och gassande sol!


Mitt uppe i allt fick jag sms att Cluanna var färdig hos sin pojkvän och redo att hämtas hem och som tur var hade jag gulliga Kicki här så vi kunde fjäska till oss lån av lastbil igen så Anders kunde hämta hem drottningen. Underbart att ha henne hemma igen, jag har saknat min vackra Cluanna i hagen! Och en eloge till Anders som lastar på o av själv som han aldrig gjort annat och hästarna bara följer med. Cluanna var ganska svettig efter att ha åkt i denna fantastiska värme men Anders var gullig att ge henne en dusch med slangen när han fyllde på vatten i hagen och Cluanna bara njöt! Dom är tjenis dom där två.   (fast jag vet att Cluis bara fjäskar för att vi inte ska sälja henne)


Iallafall var alla tjejerna också glada att ha henne tillbaka och jag spanade på tecken som hingstbeteende och liknande som kunde ge mig någon hint om att hon har tagit sig men vi får se. Jag hoppas verkligen det! Jag tror det blir en smashing fölis!


Britta som agerat stand in på clinicen för en av deltagarna som kom utan häst verkar dock helt färdig av denna värmen i kombo med växtperiod. Jag tror hon var vaken max 10% av tiden i paddocken. Så fort hon fick stå still somnade hon sonika och i haltern flyttade hon fötterna pliktskyldigast i fullständig sömn med blandat resultat. Stackars tjejja. Hade hon varit hos en BNT i texas hade dom väl passat på att rida henne ett par timmar. Har hört att dom vill ha dom i ett vegetivt stadie innan dom rider in   Här jobbar vi dock inte med den varianten så hon får en viloperiod istället!


Känner att det är mest svammel nu så jag loggar ut släcker ner och ägnar mig åt "Stolthet och Fördom" på teve en stund istället. 

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards