coolqh

Alla inlägg den 16 november 2007

Av Anna Eriksson - 16 november 2007 17:08

Idag kom Bessie oc vår lille minishettis Jackson hem!


Jackson har varit utlånad till diverse goda vänner i Norrköping under en lång tid.

Tack Stina&Johan, Gittan&Ebba och Titti för att ni har tagit så bra hand om min häst! Hoppas han har gett er och era barn mycket glädje under denna tid!


Jackson kommer att jobba här hemma som kör och ridponny för barnen, bla på våra utebarnkalas.

Nu kommer han dock att åka till Veronica för att vara sällskaps/barn ponny hos henne. Vi är ju relativt nyinflyttade och har minst sagt platsbrist denna vintern, så vi tyckte det var ett jättebra alternativ!

Tack för hjälpen Veronica!



Tillsammans med Jackson kom också Bessie, min vän Gittans (som också körde hit hästarna) Quartersto som kommer att stå här för träning och försäljning.


Bessie heter Dudes Boogie Bee och är ett 4-årigt palominosto, e: Dudes Muddy Boots u: Seca Streak, av reining/allround typ.

Hon är förhoppningsvis dräktig (ska kollas snarast) med wiescampfödda allroundhingsten Sierra Scheme.

Bessie är en väldigt cool och trevlig tjej. Hon är grundriden men för dagen inte igång, något vi snart kommer att ändra på!


Bessie är besiktigad den 14/11 utan anmärkningar och A1-försäkrad i 75 000. Föl och Foster försäkring kommer givetvis att tecknas så fort hon är kollad!


Bessie är till salu, och säljs nu innan jul mycket förmånligt!


Bilder kommer inom kort!


Fler hästar till salu är:

Gamblin Welmer, bucksin Quartersto född 2000 reining/allround

"Grace" buckskin Quartersto född 2007 e: BH Enterprise u: Gamblin Welmer reining/allround

Sheya, skimmel Svensk Ridponny född 1990 allround

Coolduino, chestnut Quarterhingst född 2006 allround


Mer info om dessa hästar på hemsidan, www.coolqh.com



Av Anna Eriksson - 16 november 2007 10:03

Idag fyller Hanna 25 år!!!


Grattis säger vi med publikens jubel och fanfarer!!!!



Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards