coolqh

Alla inlägg under december 2009

Av Anna Eriksson - 6 december 2009 18:50

...och lera som sig bör! Eller..hur var det nu?

  

Nåja, jag har fått mitt hår fixat idag iallfall, av Dessi. Tradition numera, 2:a året i rad som jag får sitta i hennes stol i flera timmar och bara KOPPLA AV medans hon fixar mitt hår i allsköns färger! Lika spännande varje gång, man vet liksom inte hur det blir. Det är ju inte så att jag kommer in till Hårstudion i Lyrestad och talar om hur jag vll ha håret. Icke. Det där sköter Dessi så bra själv och man blir aldrig besviken! Borde gå dit lite oftare bara.... än typ en gång om året *harkel*

Nåja, snyggt blev det, trots mitt HOPPLÖSA hår! :-)


I mailboxen när jag kom hem fanns en rapport från Martin och Ricky. Martin är en riktigt DUKTIG hästköpare som skickar mig lite bilder och talar om hur det går då och då. Sådant gillar vi!!! TACK Martin för att du tar så bra hand om Ricky och för att vi får lite rapporter då och då. Det VÄRMER verkligen i hjärtat och den känns att Ricky verkligen kom till rätt hem hos dig och Linnea.

Ricky har debuterat som tornerspelshäst, och det med bravur (såklart, vad annars :-)) Visst ser han ut att trivas?! (klickbara bilder)

        


Med detta lämnar jag er ikväll mina vänner. Ha en fin 2:a adventskväll!



Av Anna Eriksson - 5 december 2009 18:17


Ha ha...det finns tydligen en facebook grupp som heter "one million shoes for George W. Bush" Hittade några skojjiga bilder där....


    

Av Anna Eriksson - 5 december 2009 17:55

Vad ska man göra i detta väder??? Valet är ganska självklart.... man kollar på fina hästar på internet! *flin*


Tänkte börja med att ge er My Final Notice. Vilken häst!

Vi kan ju bara gratulera våra vänner Camilla och Alex som köpt ett sto från USA som i detta nu är dräktig med denna hingst! (Passar på att klappa mig lite för bröstet samtidigt eftersom det var jag som förmedlade detta fina sto till dom)

Det ska ju bara bli sååå spännande att se vad som kommer ut i vår!

En annan god vän till oss äger dessutom en avkomma till MFN som jag vet är fantastisk! Vad jag vet finns det inga andra MFN avkommor i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel!

Nåja, håll till godo!



Fortsätter väl i samma anda :-)

Nedan ser ni en annan av mina favoriter! Invest N Vital Signs efter det aboslut FENOMENALA stoet Vital Signs Are Good....

Lite kuriosa, jag har faktiskt blivit ERBJUDEN att köpa denna hingst, förra året. Naturligtvis lååångt över min prisklass (!) men ändå. Tyvärr är han Hypp N/H och därmed oalglig att använda i aveln här i Sverige, och även om det hade varit lagligt att avla på N/H hästar hade jag avstått.... men vilken häst det är!

Invest N Vital Signs


Sådärja, nu har ni fått lite att dräggla över idag också. Trevlig helg!

Av Anna Eriksson - 4 december 2009 16:04

Idag fick jag för mig att Joys matte, tillika vår kära vän Carina skulle komma o hälsa på. Så jag satt Anders i arbete och hade full panik för att få bort den värsta skiten ur hörnen i huset.... men det var ju nästa helg hon skulle komma! *fniss*

Nåja, egentligen gillar jag ju att ha rent och fint omkring mig även om det inte går att få det 100 % igt i detta hus hur mycket man än försöker... så jag brukar faktiskt ta alla tillfällen i akt och ge mig tid att städa. Även om man inte kan tro det....


Istället får ni en fredagsvideo, inspirerad av Dessi fast lite mer åt mina böjelser...dvs pleasure hingstar *S* Här får ni se den fantstiska Dont Skip Zip, Joys pappa och Brittas farfar. Och en av mina favoriter :-D


    

     

Bonusbilder på hans söta barn/barnbarn, vid insläppet idag.

Detta är vår rutin, hästarna kommer in två och två och får stå och vänta medans jag/vi fixar med diverse, täckesbyten, borstning, bentvätt, stallbandagering eller vad det nu kan handla om. Ett mycket bra system tycker jag då hästarna lär sig att det inte är full fart in i boxen och att man kan stå och slappna av lite närhelst man blir fastsatt någonstans. Det ser oftast likadant ut på morgonen förresten (lite beroende på vem som släpper ut), två och två blir uppbundna i "stallgången" så det är inte ut i hagen direkt. Våra hästar får inte heller kraftfoder på morgonen (om dom ens får nåt kraftfoder, det beror ju på hö't/hösilaget) Hästarna är alltid lugna och tillfreds med vad som än händer. Det är inga problem att gå in i stallet på morgonen och pyssla med något annat innan man släpper ut, hästarna är lika lugna hur som. 


Annars knallar det på som man säger. Axel har provat på att bli tömkörd och det klarade han galant såklar, vem hade väntat sig något annat :-) Jag har lagt ut annons på honom men jag räknar väl inte med att det ska hända så mycket på den fronten innan jul och nyår, men OM någon därute är intresserad av Axel och sitter och fiser på sin stol så kan det allt löna sig att agera nu. :-)


Nu tar jag fredagskväller!  

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards