coolqh

Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna Eriksson - 23 augusti 2010 15:38

Till alla som ringt och frågat mig om läromästare... nu vet jag en! Superfin, välstammad, välutbildad, snäll och lättriden valack med meriter i reining. Mkt fin modell som men fördel kan gå allaround också -alltså den perfekta läromästaren. bara ut och tävla! Och samtidigt en riktig kompis för livet. Hans ägare är jättenoga att han kommer till ett bra hem och ser gärna att han får guida någon ny matte eller husse framåt. Han finns ute på hemsidan, VR Buckaroo -spana in honom!!!


Axel får gå i trädgården en stund varje dag. Det är så mycket gräs där och jag kan inte med att klippa av en massa jättefin hästmat!   Han tycker att det är jättekul att gå där! Tyvärr glömmer han att äta, han leker mest! Han springer små mönster runt buskar och bord och hoppar allt som kommer i hans väg. Och emellanåt leker han kurragömma. Han är för jäkla rolig den hästen!




Av Anna Eriksson - 21 augusti 2010 16:05

...hittade jag på denna blogg http://cowgirlup.bloggagratis.se/2010/03/11/2670061-lilla-hattskolan/


Värd att läsa!

Av Anna Eriksson - 21 augusti 2010 15:35

Några nya bilder på Bosse, eller Coolduino som han också heter. Bosse är Sessans (Tinos Princess Bar) avkomma från 2006, han hängde alltså med Kid och Willy under sin uppväxt. Hans pappa är tyske hingsten CL Sail D Shasta efter Sailduino. Vi sålde Bosse som 2-åring. Visst är han fin! Han ägs och tränas av Peterson Quarter Horses.


Jag har lånat dessa bilder av Maria Andersson. Återkommer med fotografen!



Samtidigt vill jag passa på att påminna att COPYRIGHT gäller även på den här bloggen, precis som på hemsidan -vilket också står i presentationen. Vill man använda en bild går det bra att FRÅGA! (Till er som redan fått okej på att ta bilder; ni behöver inte fråga igen ;-)) Tänk också på att alla bilder inte är mina utan fotografens....    



     



Sessan. Lika eller? Ja Sessan är ju 19 år och "gammal avelsmärr" men ändå...

      

Av Anna Eriksson - 18 augusti 2010 20:12

...är jag. Det roligaste i mitt liv just nu är 2-åringar. Hästar då alltså.





Just nu pågår quarter EM nere i Kreuth och det går bra för våra svenskar. Jag hejar och hejar här hemifrån på alla vänner och det går ju bra! Medaljer i haltern till Malin Jansson och Roger o Cattis Snäll! Åsa Kümmerling och Jonna Gullberg har gått till final i Huntern och Jonna och Mia Sander till final i trailen! Go Girls!!!

Live feeden funkar sådär för mig men bättre för andra så give it a go!

Resultat, schema, live feed o allt man behöver veta finns här: http://www.ecqh.eu/




Samtidigt startade NSBA World Show i Tulsa, Oklahoma idag och det är vid den live feeden jag sitter klistrad för tillfället. Missa inte!

http://www.horseshowwebcasts.com/shows/2010/25377/index.shtml

Av Anna Eriksson - 17 augusti 2010 11:09

För att träna NH krävs en del attiraljer. En av dom viktigaste är ett Carrot stick. Utan ett Carrot stick kommer man aldrig att lyckas!   


För den som inte vet vad ett Carrot stick är:




Lycka till!

Av Anna Eriksson - 16 augusti 2010 15:14

Jag måste erkänna.... Det här med att sluta med paintar o bara koncentrera sig på quarter går väl sådär.   JAg verkar ju dra dom till mig på något sätt. Paintarna alltså. Två paintföl i år och förhoppningsvis ett dubbelreggat nästa år om inte Cluanna blir såld.....

Det slog mig idag när jag jobbade Axel i padocken, vad 17 försöker jag sälja honom för superbilligt pga att marknaden är i botten när jag har en presumtiv EM häst där...? Ja nästa tanke är ju då att, jag har en annan bra 2-åring som jag isåfall MÅSTE sälja, i Britta. Och lovande ston efter DDM växer ju inte på träd....   För sjutton, för några veckor sedan var valet klart men nu vete fan alltså. Vad ska jag göra??? Paint eller quarter??? Hjälp!   Tankar och förslag mottages tacksamt!


Som det ser ut just nu får båda vara till salu och så får jag se vilken som blir såld helt enkelt. Det är ju två helt olika hästar i olika prisklasser -pga ras, marknad och omständigheter men talangmässigt är dom banne mig lika bra!


Ja vi får väl se vad som händer.... Just idag är Axel jävligt dyr iallfall för han är så himla duktig!   Eller ja...det beror ju på vem som frågar förstås. *S*



Nu ska jag ut och jobba med Britta så får vi väl se om jag har ett större eller mindre dilemma sedan. *asg*

Av Anna Eriksson - 14 augusti 2010 19:29

Jag fick precis reda på att vår vackra uppfödning Emilia inte finns mer. Emilia, Miss Sparkling Cool och numera under namnet Sparky, föddes i maj 2008 och det var en avkomma som låg oss väldigt varmt om hjärtat -sprungen ur våra två egna hästar Tinos Princess Bar och Tuffer Than Anything -Sessan och Emil.

  

    

Vi är naturligtvis förkrossade och sänder många varma tankar och kramar till Sparkys ägare Christer...




Miss Sparkling Cool föddes i samma årskull som Britta och Axel. Så mycket hjärta och känslor man lägger i varje litet föl som föds....

 


Bilderna nedan är tagna av Desirée Jangelind   http://www.dessi.smugmug.com/

  

                        



Sparky och hennes husse Christer....

          



Vila i Frid vackra flicka. Du är saknad....

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards