coolqh

Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna Eriksson - 14 augusti 2010 17:34

Endera dagen hoppar jag upp på honom. Då händer detsamma med priset.    


            

Av Anna Eriksson - 13 augusti 2010 22:24

Ja såhär såg han ut. Här ser man färgen bra! Men... jag kan säga att han har vuxit en del sedan dess *S*


      

Av Anna Eriksson - 12 augusti 2010 15:34

Så, ser ni färgen nu?   


           

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2010 19:04

Nåja, haft fullt upp. Men vill börja denna dag med att tacka, å det varmaste och av hela mitt hjärta, för alla födelsedagshälsningar från alla håll och kanter och alla världens hörn! Jag är ärligt talat helt överväldigad! *bugar och bockar*





Mycket har hänt. SQHA Nationals har kommit och gått och trots avsaknad av alla klasser så måste jag säga att det var en väldigt trevlig tävling och synnerligen trevligt att vara tillbaka på Grevagården. Nu hade jag ju ingen häst med mig själv, vilket jag fått förklara ungefär en miljon gånger under tävlingsveckan *S* men som jag har sagt, detta året har inte varit ett tävlingsår för mig. Jag har helt enkelt haft fullt upp med andra och på många sätt viktigare, om än tråkigare saker -och har inte haft energin och orken att matcha hästarna för tävling. Och så enkelt är det :-) Men jag har haft lite träningar och jag åkte till Nationals för att vara behjälplig, coacha lite och för att träffa alla härliga människor och kanske få tillbaka lite av gnistan igen. Och med människor som ER (ni vet vilka ni är!) omkring sig, hur kan man inte återfå gnistan?! ;-)

Dessutom, när så många av ens vänner gör så fantastiska visningar, ritter och resultat - ja då är man glad att få vara delaktig!




Man ska inte nämna någon för att inte glömma någon..men jag måste ändå få nämna ett par namn. Först och främst, min käraste vän Carina och hennes fina fina Joy. En av världens finaste människor och en av världens finaste hästar. När dom teamar upp med en av världens bästa tränare, Jonna Gullberg -ja vad kan gå fel då? Ingenting! Och ingen är värd framgången mer än Carina eller Jonna för den delen. Jag säger då bara det! Joy tog hem Grand Champion i halter, och Guldet i jr Trail och jr Western Pleasure! Filmer från ridklasserna finns på min youtube kanal!

  



Jag vill också ge en stor varm grattiskram till Malin Jansson! Vilken häst hon har i Just Jazz N Jam (halvbror med Kid för den delen) som denna helg kammade hem sitt Amateur AQHA Champion titel! Så nu är han AQHA champion i både Open och Amateur! Stort och hjärtinnerligt grattis Malin!!!



Det finns så många att gratulera efter denna tävling! Kicki Stern och April Skip N Zip som gjorde mycket bra ifrån sig i halter, Longe Line och Trail In Hand! 

Så många medaljer och framgångar! Mia med Choco, Cattis och Roger, Eliza, Ulf o Veronica, Nettan o Pelle, Sara o Tove, Tommy T och.... shit jag visste att jag inte skulle nämna någon för då skulle jag glömma.....  ja listan fortsätter verkligen!


Kicki och April

  



I övrigt har det rullat på som vanligt. Kajsa var bara halt en dag, bölden sprack upp och sedan har vi bara behövt hålla koll på utgångshålet (som är STORT!) så att det hålls rent och inte blir inflammerat. Skönt att det gick såpass "smärtfritt" trots att det verkar varit en riktigt stor böld!

Vi har börjat fodra på fölstona med tillskottsfoder nu så att de inte ska falla ur för mycket när fölen börjar ta mer och mer näring och energi från dom.

 


Mackan, Luisa och Britta däremot -går på ett något mer magrare bete :-) Tjockisarna!!! Men nu börjar de faktist se helt lagom ut, alla förutom Britta. Jag vet inte vad jag ska göra med den ponnyn! Misstänker att det bara är trava på skogsvägarna som gäller för att få henne att dra upp den där magen?!?   


Best of friends, Mackan och Britta

   

Cluanna ska hämtas hem från hingsten men jag har inte bestömt vilken hage hon ska få gå i än .-)





Mackan är numera vår!!! Vilket är lite av en chock jag fortfarande hämtar mig ifrån..... Mitt i segeryran över Carinas, Jonnas och Joys framgångar på grevagården släppte Carina en atombomb på mig! Jag visste inte då, och vet fortfarande inte riktigt vad jag ska säga men på något sätt har jag lyckats få förtroendet att få kalla Mackan för min...MIN! Vilket fick mig att börja grina mitt på grevagården (och jag grinar inte bland folk! *harkel*) Jag kan inte ens försöka förklara hur tacksam och glad jag är över det, men jag kan säga att Mackan är en av drottningarna här och jag kan inte bärga mig förrän jag får se hennes första fölunge! Den kommer att bli något stort! *drömmer mig bort*


Nu jobbar jag vidare på att få ner hästantalet här, så att vi verkligen kan koncentrera oss på det viktigaste! Äntligen börjar folk få upp ögonen för Axel och vilken otroligt talangfull häst han är. Jag vågar faktiskt sticka ut näsan och säga att han är en av dom bästa svenskfödda paintarna inom sin gengre men det betyder ju ingenting om han inte kommer i seriöst satsande och kompetenta händer. Jonna, nu sätter jag mitt hopp till dig!!! :-D


Tja, egentligen finns det så mycket mer spännande att skriva om men det är min födelsedag och jag har inte lust, så jag återkommer med alla andra nyheter senare! Har just avnjutit hummer och vitt vin och sippar för tillfället en frozen strawberry tequila sunrise. Snart har det utlovats oxfilé och champagne och sedan Ben&Jerrys macadamia glass! Så...ni får ursäkta!



Av Anna Eriksson - 4 augusti 2010 16:54

Piuhhh...vilken dag!


Fotosession, spekulanter, ett halt föl och ett veterinärbesök senare....

På rundan runt i hagarna med spekulant så hittade jag Kajsa på tre ben!   Givetvis stod dom längst bort på den mest kuperade betet också men det var ju bara att krångla in dom och ringa veterinären. Jag var superorolig att det skulle vara något knas med leden, både led och kota var svullna och varma och Kajsa hade 39,6 i temp -feber. Jag såg framför mig akut resa till kliniken!

Inspekterade lite närmre i väntan på veterinären och upptäckte en svampig och extremt smärtande svullnad vid kronranden. Luktade bekant och när veterinären kom bekräftade hon att det var en rejäl hovböld som var på väg upp. Efter lite grävande i den fick en mycket duktig med väldigt missnöjd Kajsa ett vackert stort rött spritbandage, en spruta stelkrampvaccin och en spruta antibiotika intravenöst! Finemang, nu ska hon stå inne och bandageras och medicineras och jag som ska iväg och coacha på Nationals ser min fina planering flyga sig kos....


Innan allt detta hann vi iallfall ta lite nya bilder och en liten film på Axel. Jag ska göra en bättre film och fota lite med "kläderna" på osv men han är ganska fin i frihet också, eller hur? Dock undrar jag bara.... VAD HÅLLER HAN PÅ MED HÄR???

  





      





URSÄKTA men.... ska jag behöva läsa upp hans härstamning för honom och visa honom bilder på vad en PLEASUREhäst ska göra?!? Inte fasen är det sliding stop på hög nivå iallfall!!! *muttrar*  Näpp, nu får det va slut med att springa runt i frihet och hitta på galenskaper!!!


Fler bilder i albumet:





Och här en liten video. Visst ser han ut som en sagohäst!


Axel är till salu väldigt billigt till rätt hem nu! Eftersom jag har tagit honom som inbyte så kan jag sälja honom till kraftigt reducerat pris vilket ger någon som söker en högkvalitativ paint för tävling men inte kan betala vad en konkurrensmässig häst egentligen kostar en chans att verkligen kunna köpa en sådan häst. Vi vill helst att han får komma ut och tävla! Så hemmet är av stor vikt och priset justeras naturligtvis efterhand han blir mer tränad och inriden osv.


Om du är intresserad av Axel och kan erbjuda honom ett bra hem så tveka inte att höra av dig! Axel är ett hett prospekt för Western Pleasure, Halter, Trail och även grenar som Western Riding, Horsemanship och Showmanship! 

Av Anna Eriksson - 2 augusti 2010 14:47

  


Grattis Claudia som fyller tre månader idag och grattis Kajsa Kavat på namnsdagen!     


         


         

Av Anna Eriksson - 1 augusti 2010 21:21

          

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards