coolqh

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Anna Eriksson - 1 maj 2010 20:30

Vårens träckprov avklarat och goda nyheter! Endast 3 hästar på gården måste avmaskas, Mackan, Axel och Britta! Och då är två av dom 2-åringar vilka i princip alltid har högt parastit tryck. Jag konstaterar nöjd att de senaste årens träckprovande (och därmed vetskap om vilka som måste avmaskas och med VAD) har gjort nytta! Sessan, som varit i min ägo längst har nollat alla år sedan jag började träckprova!



Nu ska då dessa tre avmaskas och vi är i full gång med vårupprustning av staket osv på betena. Kajsa går från klarhet till klarhet. Idag tvättade jag rumpan på henne (fölbrunstdiarrén) samt klippte henne lite på ena bakbenet vid hoven. Inget bekommer denna lilla tjej! Anledningen till klippningen var att jag måste bestämma om hon har vita tecken eller ej, kan helt enkelt inte vänta tills hon fäller fölpälser pga dessa byrokratregler om pass inom 6 månader, och för att kunna ha en rimlig chans att få det måste hon registreras NU. Tack SPHA för att ni tog över passhnateringen från SH iallafall. Önskar SQHA vågade gå i era spår....

Det ser dock ut som att hon inte har några vita tecken, förutom ev roaning men det är ju inget dom registreras med.



Slutligen ett par bilder från kvällens insläpp. Måste bara delge bakgrunden. Härom dagen skulle Anders ta in hästarna eftersom jag låg helt utslagen i soffan och han är en väldigt hjälpsam sambo! (puss) När han är hemma hjälper han ju mig alltid att ta in och då har han sett att jag alltid tränar Axel på trailbron på vägen i så att säga. Så när jag låg där i soffan hör jag hur det dundrar på bron därute. Ja Anders brukar alltid härma mig (det är så han har lärt sig att hantera hästar!) så han gjorde helt enkelt precis som jag, och tränade Axel på bron! Och Axel följde honom precis som han följer mig. Jag måste säga, att jag är imponerad. Av båda två! Dagen efter trädde han grimman på Kajsa på morgonen och tog ut henne och Sessan själv. Nu är ju Kajsa en OSEDVANLIGT lätthanterad och begåvad fölunge men det brukar liksom ändå inte vara att bara "leda ut" när dom är under en vecka och inte har lärt sig vad grimskaftet betyder än! Jag har en bra sambo OCH bra uppfödningar det är min slutsats :-)


En liten bild, bara för det, från kvällens insläpp och Anders och Axels träning på bron. Axel är skitig som få men han hade ett täcke på sig när han gick ut! Dock inte när han kom in.... Det är femte täcket han demolerar :-(


  


Av Anna Eriksson - 1 maj 2010 17:58

Nu har jag sagt i 3 år att jag ska börja använda den, men det gör jag aldrig! Bättre att sälja den till någon som vill använda den! En superfin rejäl och väldigt skön rockard, ställbara bilsäten, fjädring och svängel. Skaklarna är 198 cm fram till "öglan". Prisidé 4000:-


(vi har också en korgsläde i jättefint skick, komplett med renskinn, att sälja!)


  


  


  


Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards