coolqh

Direktlänk till inlägg 27 november 2007

Diverse....

Av Anna Eriksson - 27 november 2007 17:22

Vi jobbar på...


Jag kanske har glömt att meddela att Grace har åkt hem till ägarna, Dessi och Peter. Så nu är Trixan under igångsättning *på riktigt*

Vi har varit ute några gånger i skogen och hon funkar jättebra! Otroligt av en häst som är såpass lite riden i sitt liv egentligen. Men det är väl sådan hon är helt enkelt, underbar!


Monica har varit här några gånger och ridit "sin" Bessie. Det funkar också bra, men Bessie är ju också en klippa verkligen. Imorrn drar jag nog bort henne till ridhuset igen och jobbar lite på galoppen. Har jag tid kanske jag slänger med Trixan i transporten också. Den som lever får se!


Det är ju lite småkrångligt nu när man ska göra någonting eftersom vi blev med bebis, men det var det verkligen värt!

Dixie har funnit sig väl tillrätta i hemmet och familjen, och claimat både soffa och säng. *fniss* Under täcket ska det vara, och helst lääänge på morgonen. (börja nu inte tjata om att ni känner igen det!;-)) Ute behöver man bara vara om man måste kissa eller bajsa, och då får det gå snabbt. Det är ju kaaallt! Mattes tjeja det där..... hehe



Jackson har också åkt, han är numera hos Stall Veronica Sunde! Veronica och Ulrika med lilla Nora kom och hämtade honom samma dag som Grace åkte. Men det hände så mycket den dagen så jag fick aldrig bloggat om det! Det vara samma dag vi hämtade Dixie nämligen....

Hoppas ni får lika mycket glädje av Jackson som alla andra har haft Veronica! Och banta honom gärna en och en halv shettis ungefär tills han ska börja jobba för oss igen *fniss* Om vi får tillbaka honom dvs....;-)





Vi håller som bekant på att röja och rensa på gården och kommer att sälja av en hel del körprylar och annat.

Jag kommer att lägga ut det mesta på hemsidan men kan ju kort berätta lite vad det är...

Bland annat:


*Promenadvagn, bra skick och fjädring men renoveringsobjekt.

*Trilla, renoveringsobjekt, bra fjädring men lite trä som behövs bytas och allmän uppiffning.

*Korgsläde, bra skick och körklar.

*Släde, trä-renoveringsobjekt

*Flertalet skaklar i olika varianter, både enbet och par.

*Flera olika sulkys och rockarder i varierande skick men från okej till kanon!


*Engelska märkessadlar, de flesta allround eller allround mot dressyr/hopp. Priser från 1000:- och uppåt.

*Westernsadel, typ reining med butterfly skirt och aluminiumstigbyglar. Full Qh bom, mkt skön och bra märkessadel! Pris 13 000:-

*Showkläder-western. Bla flera snygga halterkavajer i olika storlekar.




Förutom detta har vi också Tross, en grövre ca 40 meter samt en tunnare på pall ca 1 kabellängd (185 m) Säljes hela eller metervis. Snyggt tex som staket eller prydnad någonstans på gården!

Grov pris: 1500:- komplett eller 150:-/meter

Tunnare pris: 3500:- komplett eller 100:-/meter (minst 15 meter)


 
 
Ingen bild

Marika (Finland)

28 november 2007 05:33

Grattis till Dixie. Jag vet hur roligt det är, när en ny valp kommer till huset.

Synd att ni bor så långt borta. Ni har en del intressanta saker till salu..., som är svårt att få tag på här i Finland.

 
Veronica

Veronica

28 november 2007 08:36

haha Stall Veronica Sunde, Jo Jackson han inte vara hemma och grosa i hagen länge förens ena kusinen var och red. Och jag har mina mys stunder med honom. Kan inte annat än skratta när han allert travar förbi mig ( i grimmaskaftet) på morgonen på väg till hagen och knycker på nacken.=)
Av alla matvrak i hagen är det ju oxå han som kommer som kommer som ett skott på en vissling på kvällen och ska in. =)
Han är ju helt enkelt bedårande!!!
TACK ANNA! för att vi får låna honom.

http://vonx.bloggspace.se

 
Ingen bild

Veronica igen....

28 november 2007 08:38

Ang hundar undet täcket och länge på morgonen och det där med snabba kiss turer för att det är kallt ute så jooo!! Känner allt för väl igen det där. Det är en riktig liten bulle du har =) NJUT!!!

 
Ingen bild

Anna

28 november 2007 17:32

Åh, Marika, vilka grejer menar du? Kan man inte skicka till Finland då?

Veronica, tack själv! Skönt att veta att han blir lite ompysslad och "brydd om"!

 
Ingen bild

HaNNa

28 november 2007 21:20

Jag åker till Åbo lite då och då och kan ta med mig (inte alldeles för stora) grejer... Nu åker jag visserligen redan på måndag, men kommer försöka komma iväg även i januari på en lite längre tur, så Marika, passa på (om det inte är för stora grejer).

 
Ingen bild

Veronica

29 november 2007 08:13

Vad han e mysig. Igår satt jag på huk och kliade lite på honom coh kände över honom, då går han så nära han kan moch lägger huvudet på min axel, och sover.... mys prutt!! Kan du inte ta och dra ett måttband över Dixies rygg och säga hur lång hon var???

 
Ingen bild

Marika (Finland)

29 november 2007 15:52

De olika vagnarna verkar vara lockande (skulle kunna säljas lätt i Finland), men är just nu intresserad av de engelska sadlarna (både allround och allround mot dressyr/hoppning, om det finns någon som är passlig för en rund paint dvs BRED!!

 
Ingen bild

HaNNa

29 november 2007 19:38

En sadel eller två är inga problem att dra med på kärra (typ säckakärra/pirra/dramat-grejs, ni vet, kärringmercha!).

 
Ingen bild

Anna

29 november 2007 21:13

Hörni mina finska vänner! Som sagt, sadlar kan vi ju skicka med Hanna. Vad gäller vagnar kan vi ev ordna transport ifall intresse och ekonomi finns!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Eriksson - 11 augusti 2015 21:40


...att du har en fin sommar! Remember:  

Av Anna Eriksson - 29 augusti 2014 18:17


Ja här händer det ju inte så mycket tyvärr, ber om ursäkt till er som faktiskt läser denna blogg och som jag vet är intresserade! Jag har haft en väldigt tuff vår och sommar och då orkar man inte riktigt dela med sig av allt som händer, än mindre skr...

Av Anna Eriksson - 16 mars 2014 13:09

Är det etiskt försvarbart att föda upp hästar? Det är en fråga som ligger och skaver i mitt bakhuvud hela tiden. Jag skulle så gärna vilja svara ja på den frågan, av den enda anledningen att jag älskar avel och uppfödning, det är min passion. Men jag...

Av Anna Eriksson - 18 november 2013 13:38

TILL MIG!!!! Hur bortskämd är inte jag då!!! Handstickad tröja o blingig pleasuremössa från underbara Linnéa i Norge, Axels ägare. Axel som för övrigt är helt frisk och på G, jag har hört det ryktas om galoppombytesserier, Western Riding nästa! Jag t...

Av Anna Eriksson - 13 november 2013 12:36

Frågade på facebook om vad jag skulle skriva om när inspirationen tryter och tar gärna emot förslag på det! Bara jag har ett ämne brukar hjärnan spinna igång på högvarv och tangentbordet glöder! Förslagen jag har fått hittills är både roliga och s...

Presentation


Copyright på bilder och texter! Fråga först...
www.coolqh.se
www.coolmind.se

Ima Prime Time

Zips Chocolate Chip - Ima Triples Image

 

Cluanna

Kid Clu - A Louisiana Lady

 

Mac Mercy Leauger

Docs Leaguer - Gators Mercedes

 

Hints Sugar Luisa

Undeniably Hint - BS Elaine Sugar Bars

 

Kategorier

Vädret

klart.se

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Skulle du köpa en quarterhäst som inte var ansluten till Incentive Fund?
 Nej aldrig jag vill ha betalt för mina poäng!
 Nej för jag tror det sänker värdet på hästen om jag ska sälja den.
 Ja för jag tävlar ändå inte.
 Ja om det var rätt häst, trots att jag tävlar.
 Ja för jag skulle ändå inte betala in den årliga premien till AQHA.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

English

Besöksstatistik

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 

Klockan i USA

Forth Worth, Texas +

Oklahoma City, Oklahoma

 


Ovido - Quiz & Flashcards